دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
حضور یک پیانو در صحنه‌ی اجرا، شاید در بدو امر کمی خسته‌کننده به نظر برسد اما مهارت فلوریان نواک بلژیکی در نواختن و حرکات نرم انگشتانش بر روی کلاویه‌ها، نگذاشت این حس بر حاضران غلبه کند.

به گزارش آوای خزر، کنسرت رسیتال پیانو فلوریان نواک از بلژیک در بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر سه شنبه (۲۹ بهمن ماه) در سانس نخست تالار وحدت اجرا شد.

هنرمند بلژیکی درست سر موقع با پیانو خود در صحنه حاضر بود. گاهی خیلی آرام با انگشتانش کلیدهای پیانو را نوازش می‌کرد و گاه محکم بر سرشان می‌کوبید. گاهی انگشتانش را با طمانینه جا به جا می‌کرد و گاهی آنقدر سریع و هنرمندانه آن‌ها را حرکت می‌داد که دنبال کردن با چشم دشوار بود.

در پایان قطعه اول فلوریان نواک به حاضران خوش آمد گفت و از اینکه در این‌ جشنواره موسیقی در ایران شرکت کرده، ابراز خرسندی کرد.

قطعه دوم این هنرمند هم آرام شروع شد، در ادامه ریتم‌ بسیار تندی به خود گرفت و در پایان بار دیگر آرام شد. قطعات دیگر هم به همین‌ ترتیب ادامه یافتند.

فلوریان نواک پیش از نواختن هر قطعه توضیحی درباره آن قطعه ارائه می‌داد و بعد با آرامش خاصی انگشتانش را بر روی کلیدهای پیانو فرود می‌آورد.

بلژیکی پیانونواز آمده بود تا سرعت فوق‌العاده حرکت انگشتانش برای نواختن پیانو را به رخ حاضران در تالار وحدت بکشد و به خوبی هم از پس این امر برآمد.

او بارها آثاری از راخمانینوف، چایکوفسکی و ریمسی ـ کورساکوف را اجرا کرده است و جایزه رقابت‌های شومان، راخمانینوف و رقابت‌های پیانو کلن را دریافت کرده است. او حالا آمده است تا شانسش را در یک جشنواره موسیقی ایرانی امتحان کند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که به طور رسمی از پنجشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) آغاز شد، فردا آخرین روز خود را پشت سر خواهد گذاشت و اختتامیه نیز یکم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار