دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
اخبار انتخابات مازندران/
کمال علیپور خنکداری: مشکل کشور با لیست و جناح‌بازی حل نمی‌شود/ نیازمند احصاء قوانین هستیم/ هیچ توسعه‌ای بدون مهندسی اتفاق نمی‌افتد
نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی با بیان اینکه در کشور تا دلتان بخواهد قانون داریم اما بسیاری در اجرا صفر هستند، قوانین را نیازمند احصاء دانست. وی همچنین توسعه را بدون مهندسی و کار اصولی فاقد ارزش و اعتبار دانست.

به گزارش آوای خزر، کمال علیپور خنکداری امروز چهارشنبه در همایشی که از سوی جامعه مهندسین شهرستان قائمشهر در حمایت از او در مجموعه پذیرایی مهران برگزار شد با بیان اینکه بسیاری از واقعیت‌های جامعه در هیاهوی انتخبات پنهان می‌شوند و یا شعارهایی داده می‌شود که واقعیت‌ها را در دل خود نهان می‌سازند؛ جامعه مهندسین و متخصصین را ازجمله اقشار آگاه جامعه دانست که باید در این زمینه روشنگری کنند.

او که یکی از اعضای جامعه نظام مهندسی کلانشهر تهران است، می‌گوید: در کنار پیگیری مسائل سیاسی، به‌خوبی می‌دانم که اگر مهندسین و متخصصین جامعه برای پیشرفت شهر و منطقه خود دل بسوزاند آنجا شاهد رشد و پیشرفت خواهیم بود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خطاب به مهندسین حاضر با بیان اینکه ممکن است شما در موارد زیادی تاثیرگذار بودید، اما با کار تشکیلاتی و سازمان‌یافته به میدان نیامدید، افزود: شهری که می‌خواهد آباد شود با نگاه تخصصی و مشورتی آباد می‌شود، قطعاً یک شهر نگاه بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و اوقات فراغت دارد؛ برآوردن فنی و دقیق همه این‌ها می‌تواند از مجموعه معظم نظام مهندسین باشد.

علیپور خنکداری گفت: مگر می‌شود یک فرهنگسرای قرآنی ایجاد کنید یا طرح تفصیلی برای محله و شهر و اوقات فراغت داشته باشید بدون اینکه هنر مهندسی در آن نباشد؟ هرچند نیازمند نگاه فرهنگی و جامعه‌شناسی هم هستیم اما مهندسین می‌توانند کمک‌کننده همه اینها باشند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار، "توسعه و سازندگی" را دو نیاز اصلی در این شهرها عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش ما نمایندگان باید به‌گونه‌ای باشد که به رتبه یک منطقه در سال 1404 برسیم؛ برای رسیدن به این تلاش باید در تمامی حوزه‌ها ازجمله در قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی توسعه و سازندگی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: مشکل ما قوانین نیست، تا دلتان بخواهد قوانین داریم. اما باید قوانین را احصا کنیم، اکنون قوانین انباشته شده فراوانی داریم که در مرحله اجرا صفر هستند.

علیپور خنکداری با اشاره به اینکه در مجلس نهم 39 هزار میلیارد تومان بودجه مجلس هشتم داشتیم و کاری کردیم که در کمیسیون تخصصی عمران این عدد به 79 هزار میلیارد تومان رسید، افزود: در آن زمان مهندسی کردیم و راهکار پیشنهاد دادیم و به دولت هم فشار نیاوردیم، آنهایی که حرف از حقوقدانی و مصائب می‌زدند امروز پروژه عمرانی کشور را به 18 هزار میلیارد تومان رساندند. پیشنهاد دادیم که سالی 800 هزار واحد مسکونی بسازیم اما امروز وزیری می‌آید و می‌گوید افتخار من این است که یک متر مسکن نساختم!

وی از دلایل بارز این شرایط و این سخنان را "مجلس خمود و نداشتن مهندسین باتجربه" در مجلس عنوان و اظهار کرد: وضعیت بسیار اسف‌باری را در برنامه چشم‌انداز داریم، وضعیت عمرانی، توسعه و سازندگی خوب نیست و با این روند، به برنامه چشم‌انداز نمی‌رسیم.

این نامزد انتخاباتی بار دیگر از هیاهوی عده‌ای برای پنهان‌ساختن واقعیت‌ها گفت و اینکه مردم را از واقعیت‌ها دور نگه داشتند و با مسائلی چون "هر کسی در این لیست باشد خوب است و نباشد خوب نیست" مردم را سرگرم کردند .... آیا مشکل کشور با لیست و جناح‌بازی‌ها حل می‌شود؟ با این حرف‌ها بیچاره شدیم، پس بیاییم اگر دلمان می‌سوزد و دغدغه رفع مشکلات داریم، تصمیم و انتخاب درستی بگیریم.

علیپور خنکداری با بیان اینکه هر موضوع و پروژه‌ای که فکرش را بکنید، نیاز به مهندسی دارد، افزود: یک پروژه شهری باید زیبایی ایجاد کند و با محیط خودش متجانس باشد. توجیه اقتصادی، فنی، زیباشناسی و.... داشته باشد.

وی در پایان بار دیگر، پیشاپیش روز 5 اسفند روز مهندس را به جامعه مهندسین کشور به‌ویژه مهندسین قائمشهر - که امروز در حمایت از او نشستی را ترتیب دادند - تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که روز 2 اسفندماه حماسه خوبی از مردم در منطقه و کشور ایجاد شود.

و .... این شعر معروف: لطف حسین ما را تنها نمی‌گذارد/ گر خلق وا گذارد، او وا نمی‌گذارد/ او کشتی نجات و کشتی شکسته ماییم/ مولا به کام غرقاب ما را نمی‌گذارد

دیدن این گزارش تصویری پیشنهاد می‌شود  www.avayekhazar.ir/000378

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار