دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
اخبار انتخابات مازندران/
شاعری:  تخریب‌ها را می‌بخشم اما فراموش نمی‌کنم/ کشاورزی، صنعت، گردشگری و تجارت و بازرگانی را در شرق مازندران دنبال می‌کنیم/ نماینده باید انقلابی و دارای تخصص و دانش فنی باشد
نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه نکا، بهشهر و گلوگاه در آخرین سخنرانی انتخاباتی خود در نکا با اشاره به تخریب‌هایی که علیه او صورت گرفته است، گفت: تخریب‌ها را می‌بخشم اما فراموش نمی‌کنم، ما در مجلس به دنبال مطالبات مردمی هستیم، از حواشی خارج شدم و معتقدم نماینده باید انقلابی، دارای تخصص و دانش فنی باشد و بداند باید در کدام کمیسیون برود که خدمت بهتری داشته باشد.

به گزارش آوای خزر، علی محمد شاعری چهارشنبه‌شب در جمع حامیان خود در مسجد جامع نکا با اشاره به اهمیت نقش مردم در فرآیند و نتیجه انتخابات و سرنوشت کشور اظهار داشت: کلید حل مشکلات در دست مردم است لذا باید قدر و اهمیت حضور خودمان را در صحنه‌های مختلف کشور به‌ویژه انتخابات بدانیم زیرا اداره کشور در گرو همین رأی‌هاست.

وی با بیان اینکه کسی که قرار است نماینده شود باید بداند در کدام کمیسیون می‌خواهد نقش‌آفرینی کند، می‌گوید: 70 تا 80 درصد مشکلات ما بخش کشاورزی است. باید مشکلات این بخش را نمایندگی کند، 80 درصد اشتغال وابسته به جنگل، آب، کشاورزی و محیط زیست است؛کسی که به مجلس می‌رود باید بداند کشاورزی چیست، همچنین باید در بخش صنعت نیز آگاهی داشته باشد. اگر تولیدات ما در مدار صنعت قرار نگیرد ما خام‌خوری می‌کنیم و این به ضرر است، اگر کشاورزی با صنعت آمیخته شود بخش مهمی از مشکل اشتغال نیز حل می‌شود.

"گردشگری و بخش تجارت و بازرگانی در این منطقه باید توسعه پیدا کند،  نماینده باید برای به ثمر رساندن آن نقش کلیدی ایفا کند. باید اطلاعات داشته باشد و نقش فنی خود را به نمایش بگذارد".

این نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه با تأکید بر اینکه "یک سرباز برای انقلاب هستم"، اشاره‌ای هم به تخریب برخی‌ها علیه خود داشت و گفت: من برای آن کسی که فکر می‌کند مرجع تقلید شده است و حکم صادر می‌کند متأسفم که می‌گوید فلانی از نظر من مهم نیست.

شاعری با بیان اینکه انتخابات آزمون است و این امتحان را ملت از کاندیداها می‌گیرند و به آنها نمره می‌دهند که آیا توانمند هست یا خیر؟ افزود: توسعه به دست افراد ناشی و نابلد اتفاق نمی‌افتد، تصادفی و اتفاقی هم رخ نمی‌دهد، بلکه توسط آدم‌های کارآمد و دانشمند و حکیم و کار بلد که سابقه مدیریت قوی داشته باشند و در انتخابات خود تحت تاثیر حواشی نباشد، اتفاق می‌افتد.

این نامزد انتخاباتی در حوزه مرکزی بهشهر با اشاره به اینکه نظارت بر کار دولت و پیگیری مطالبات مردمی کار نماینده است، افزود: در آغاز فعالیتم از آیت‌الله لائینی نظر خواستم و ایشان گفتند 4 - 5 کار اساسی انجام بده و وارد حاشیه نشو.... گوش کردم.... رفتم دنبال سد گلورد، نجات جنگل، و اجازه ندادم آب خزر به سمنان منتقل شود، به دنبال ساخت بیمارستان جدید در نکا، تکمیل بیمارستان بهشهر  و گازرسانی مناطق هزارجریب رفتم.... خیلی‌ها از من فاصله گرفتند. ... از لحاظ سیاسی وارد مسائل افراطی‌گری نشدم.

نماینده فعلی مردم نکا، بهشهر و گلوگاه با بیان اینکه برخی‌ها به جای ارائه برنامه، مرا تخریب می‌کنند، گفت: اگر دنبال کار اقتصادی باشم دستم را قطع می کنم. همه کاندیداها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتید و محترم هستید، می‌خواهید با تخریب رأی مرا کم کنید. این رای که حلال نیست...

وی همچنین از اینکه برخی‌ها سپاه را منحصر به خود می‌دانند، اظهار داشت: "سپاه اگر نبود کشور نبود". من خودم جهادی‌ام، سپاه و بسیج را نباید در انحصار خود بگیریم این کار، خطاست. اینکه بگویم سپاه با من و بسیج و نیروهای انقلاب با من هستند اشتباه است، سپاه نور چشم همه است ....  این کارها به صلاح نیست ما که قرار نیست در منطقه بگیر و ببند راه بیندازیم.... مردم سره از ناسره را می شناسند.

رئیس مجموع نمایندگان مازندران با بیان اینکه به فضل الهی در مسیر تلاش و سازندگی می‌مانم، افزود: من سرباز ولایتم. چون و چرا ندارم. در همین نکا کار نخست من افتتاح ورودی شهر بود، بیمارستان 64 تختخوابی، فاضلاب شهری،  ساخت دو واحد نیروگاهی در نیروگاه شهید سلیمی را با اعتبار 1400 میلیارد تومان با کمک و حمایت دولت آغاز کردیم. گزارش کار همه شهرهای حوزه انتخابیه را جداگانه اعلام کردم.

 وی از مردم خواست که اسیر عکس و تبلیغ و شوی انتخاباتی نشوند،آدمها را به عمل‌شان بشناسند.... و این را هم گفت که وارد افراطی‌گری و تندروی نخواهم شد. وارد جریانات سیاسی نخواهم شد بلکه با همه همکاری و کار می‌کنم.

شاعری ادامه داد: تقویت صادرات و پیشگیری و برخورد با واردات غیرضرور را در مجلس دنبال کردیم. اگر در کار دولت مشکلی وجود داشت سوال می‌کنم و اگر جای تقدیر دارد هم حمایت می‌کنم. حتی علیرغم ارادتی که به وزیر جهاد کشاورزی داشتم اما منتقد اویم. من یک کارشناسم و قضاوت‌های من فنی است. اهل مدارا هستم و برای رفتار تند تربیت نشدم. اینکه مردم را دسته‌بندی و دو قطبی کنیم و اوضاع را به هم بریزیم، درست نیست.

وی بیان کرد: خطاب من به کل کشور است که کشور را دیمی نمی‌شود اداره کرد، افراد بالغ، دانا و توانا باید نقش خود را ایفا کنند، همه آنهایی که مرا تخریب کردند می‌بخشم اما فراموش نمی‌کنم. اگر فضای تخریب شکل بگیرد، جامعه فرو می‌ریزد. همه باید اهل همدلی باشیم.

شاعری در پایان ضمن دعوت و یکپارچگی مردم در مشارکت برای انتخاباتی و انتخاب اصلح گفت: روز جمعه تصمیم بگیریم و انسان اصلح را معرفی کنیم نگذارید مجلس به دست افرادی که اهلیت ندارند بیفتد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار