دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
اخبار انتخابات مازندران/
خیریانپور: حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات بر اقتدار نظام می‌افزاید/ به‌نحو شایسته از حق انتخاب بهره ببریم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اشاره به اینکه قانون برای آحاد مردم حق انتخاب قائل شده و چه خوب است که از این حق به‌نحو شایسته بهره ببریم، بر حضور گسترده‌تر و آگاهانه‌تر شهروندان در انتخابات پیش رو تأکید کرد.

خیریانپور: حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات بر اقتدار نظام می‌افزاید/ به‌نحو شایسته از حق انتخاب بهره ببریمحسن خیریانپور در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با ابراز خرسندی از اینکه بار دیگر برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز در کشور شروع شده است و امروز نیز کاندیداهای محترم پس از یک هفته رقابت و اعلام برنامه‌های خود، منتظر حماسه 2 اسفندماه هستند، اشاره‌ای داشت به دو مورد مهم مندرج در ماده 25 قانون انتخابات که هم اجرای دقیق قانون انتخابات در آن تاکید شده و هم حسن جریان انتخابات که یک فضای آرام و دقیقاً قانونمند مهیا شود، بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در روز دوم اسفند تجلی حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی شاهد باشیم چرا که می‌طلبد با توجه به اینکه طبق اصل سوم قانون اساسی اداره کشور متکی به رأی مردم و مکانیزم اخذ نظر مردم هم برگزاری انتخابات است، مردم بتوانند بهترین و صالح‌ترین افراد را برای این منظور انتخاب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اظهار داشت: انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این نظر مهم است که مجلس به‌عنوان قوه مقننه و یکی از قوای سه گانه کشور که دو وظیفه مهم یعنی قانونگذاری در همه شئونات جامعه و نظارت بر امور کشور است، همواره در رأس امور قرار دارد.

خیریانپور در اهمیت مشارکت در انتخابات می‌گوید: دو حق مهم بر اثر انقلاب اسلامی برای کشورمان ایجاد شده است که باید همه آحاد مردم از این دو حق حداکثر استفاده را داشته باشند؛ یکی حق انتخاب‌شدن است یعنی کسانی که این ظرفیت و توانایی را در خودشان احساس می‌کنند که می‌توانند به‌عنوان نماینده مجلس ایفای وظیفه کنند وارد عرصه شوند، چنانچه عده‌ای آمدند و خودشان را به مردم عرضه کردند و در واقع ایفای وظیفه کردند، گام بعدی بقیه مردم هستند که باید از حق انتخاب‌کردن بهره ببرند.

وی ادامه داد: نگوییم که یک رأی من چه تأثیری دارد؟ براساس قانون رأی مقام معظم رهبری یک رأی است، رأی رئیس جمهور هم یک رأی است و آحاد جامعه هم یک رأی دارند بنابراین اگر همه بیایند در پای صندوق‌های اخذ رأی و بهترین، صالح‌ترین و توانمندترین را انتخاب کنند، از حق انتخاب خود استفاده کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با بیان اینکه "همین تک‌تک آراست که در واقع از دو جهت می‌تواند اثرگذاری داشته باشد"، افزود: در کلیت قضیه اگر حضور، حضور باشکوه‌تر، گسترده‌تر و فراگیرتر باشد اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به‌همراه خوهد داشت و هر چه قدر حضور گسترده‌تر و آگاهانه‌تر باشد مردم از حق انتخاب خود استفاده می‌کنند و فرد منتخب هم با اکثریت رأی قاطع و با یک پشتوانه محکم مردمی وارد مجلس می‌شود.

"بنایراین ما توصیه و تأکید داریم مردم عزیز حتماً از حق انتخابی که دارند به نحو شایسته استفاده کنند. امیدواریم با توجه به مجموعه تمهیداتی که در سطح استان با مدیریت آقای حسین‌زادگان استاندار محترم مازندران و همینطور تلاش‌های ستاد انتخابات استان و اقداماتی که فرمانداران و هیات‌های اجرایی در سطح شهرستان‌ها داشته و دارند، دقیقا امور را مطابق برنامه زمانبندی و وفق قانون پیش ببریم".

خیریانپور بیان کرد: ماده 11 قانون انتخابات هیأت‌های محترم نظارت و بازرسی در سطح شهرستان‌ها و مجموعه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و همه دستگاه‌های دولتی استان را موظف کرده است که همکاری‌ها لازم هم از جهت نیروی انسانی، تأمین مکان و تأمین وسائط نقلیه مطابق درخواست فرمانداران و بخشداران داشته باشند که از این جهت همکاری‌های خوبی در سطح استان وجود دارد و تا اینجای کار مقدمات برگزاری یک انتخابات خوب سالم و باشکوه مهیا شده است.

وی ادامه داد: مکمل همه این اقدامات و فعالیت‌ها، حضور گسترده و باشکوه مردم در روز جمعه پای صندوق‌های رأی است تا برگ زرین دیگری را به اوراق تاریخ سیاسی ایران بیفزاید.

عضو شورای تأمین مازندران با بیان اینکه تاکنون مورد و مشکلی که بخواهد به جریان انتخابات خدشه‌ای وارد کند را در مازندران نداشتیم، گفت: مقدمات برپایی انتخابات کاملاً مهیاست؛ شعب اخذ رأی، اعضای هیأت‌های نظارت در شعب، تیم‌های حفاظت شعب اخذ رأی و هیأت‌های بازرسی دقیقاً مشخص شدند. جلسات توجیهی برای دست‌اندرکاران انتخابات برگزار شده و مانورهای لازم هم انجام شده است.

"مجموعاً حدود 57 هزار نفر در روز جمعه برای برگزاری انتخابات در ابعاد مختلف اعم از اجرایی، نظارتی، امنیتی، انتظامی، پشتیبانی و تدارکاتی و نقلیه، کار برگزاری را برعهده دارند.

خیریانپور در پاسخ به اینکه وجه تمایز انتخابات دوره یازدهم با سایر انتخابات چیست، گفت: قطعاً مردم عزیز می‌دانند در شرایط تحریم‌های ظالمانه قرار داریم. فشارهای سیاسی و اقتصادی زیاد است و آنچه در کشورمان مجموعه نظام سیاسی جمهوری اسلامی برای خود دارد همین پشتوانه مردمی‌ست که ما در همین 22 بهمن در مازندران علیرغم شرایط آب و هوایی تجلی حضور مردم را دیدیم که یکبار دیگر به‌عنوان "پشتوانه نظام" حضور خود را نشان دادند و دوم اسفندماه هم با برگزاری انتخابات مجلس بار دیگر پشتیبانی خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری بر دو پایه مشروعیت و مقبولیت مردمی استوار است، مشروعیت الهی را بر پایه دین اسلام و حاکمیت ولی فقیه و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی را برگزاری همین انتخابات و رأی مردم اعلام کرد و با اشاره به سه رکن مردم، ایدئولوژی و رهبری در جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب، انتخابات را آزمون دیگری برای یکپارچگی این سه رکن اساسی دانست.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار