دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
فرمانده مدیریت عملیات مقابله با کرونا در تهران،‌ گفت: اکنون بیمارستان مسیح دانشوری خط مقدم مقابله با کرون در تهران است که خوشبختانه امروز تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در این بیمارستان مرخص شدند اما به آنها توصیه شد که در منزل بمانند و به گونه‌ای نیاز به قرنطینه سازی محدود برایشان هست.

به گزارش آوای خزر، دکتر علیرضا زالی ضمن تشکر از مردم تهران و جامعه پزشکی کشور که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، گفت: مهم‌ترین موضوع اکنون کنترل زنجیره انتقال بیماری است چراکه واکسن و داروی خاصی ندارد. به مردم توصیه می‌کنیم از ارتباطات نزدیک و شرکت در تجمعات شلوغ و مراسم‌ها خودداری کنند.


وی در ادامه با تاکید بر لزوم به حداقل رسیدن سفرها برای کنترل انتقال بیماری، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فاکتور برای شکست زنجیره انتقال بیماری رعایت بهداشت فردی است. شستن دست‌ها به مدت 20 ثانیه و استفاده از ضد عفونی کننده‌های بر پایه الکلی می‌تواند مفید باشد. یکی از وسایلی که در انتقال ویروس نقش مهمی دارد گوشی‌های تلفن همراه است که بهتر است پیش از ورود به منزل اقدام به ضدعفونی کردن آن کنید.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: همچنین بهتر است به محض ورود به منزل لباس‌های بیرون را با لباس خانگی تعویض کرده و دست‌های خود را بشویند. رعایت بهداشت فردی بهترین راه تقلیل بیماری است.


وی با اشاره به برگزاری جلسه با حضور روسای دانشگاه‌ها و معاونین وزارت بهداشت برای بررسی ابعاد بیشتر موضوع، افزود: در این جلسه در مورد اقداماتی که باید برای کنترل بیماری انجام شود صحبت می‌شود و گزارشی از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته اعلام خواهد شد. همچنین فردا نیز جلسه‌ای با حضور استاندار تهران خواهیم داشت که تصمیمات مقتضی اعلام می‌شود.


زالی به استفاده از ظرفیت سایر بخش‌های برای کمک به مهار کرونا اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های ارتش، سپاه، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و... در کنترل ویروس بسیار موثر است.


وی در خصوص پذیرش افراد دارای علائم مشکوک به بیماری در بیمارستان‌ها، ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده قرار است موارد مشکوک در ابتدا به کلنیک‌هایی که در بیمارستان در نظر گرفته شده مراجعه کرده تا اقدامات اولیه برایشان انجام شود. اکنون بیمارستان مسیح دانشوری خط مقدم مقابله با کرونا در تهران است که خوشبختانه امروز تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در این بیمارستان مرخص شدند اما به آنها توصیه شد که در منزل بمانند و به گونه‌ای نیاز به قرنطینه سازی محدود برایشان هست.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار