دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
کرونا باعث شده تا خیلی از مسابقات ورزشی هم تحت تاثیر این ویروس به تعطیلی کشیده شود.

به گزارش آوای خزر؛کرونا این بار به تعطیلی پینگ پنگ و والیبال کشیده شد.این یک دستور قاطع است برای اینکه ورزشکاران این دو رشته که اتفاقا المپیکی هم هستند دچار مشکل نشوند.این اتفاق در حالی افتاده است که بازی های بسکتبال همچنان برگزار می شود آن هم بدون حضور تماشاگران.اصلا مشخص نیست که مسئولان این فدراسیون به چه چیزهایی فکر می کنند و چرا به توصیه های ایمنی و بهداشتی که مرتبا به آن اشاره می شود توجهی نمی کنند؟

قطر ایرانی ها را راه نداد
کرونا بعداز فوتبال ، این بار  برای پینگ پنگ در رقابتهای بین المللی دردسر ساز شده  است . آن هم با ممنوعیت حضور برادران عالمیان در تور جهانی قطر و مهرداد علیقارداشی رییس فدراسیون پینگ پنگ  در اجلاس جهانی . تور جهانی پینگ پنگ دوحه  از ۱۳ اسفندماه در قطر شروع می شود و قرار بود برادران عالمیان هم از ایران در آن شرکت کنند اما فدراسیون قطر  اجازه حضور آنها را به خاطر شیوع کرونا در ایران نداد و با اعلام رسمی فدراسیون جهانی ایرانی ها به این مسابقات نمی روند. البته قطری ها به یک شرط اجازه می دادند نوشاد و نیما عالمیان در این رقابتها شرکت کنند، ۱۴ روز قرنطینه. کاری که برای برادران عالمیان تقریبا غیر ممکن بود ، چرا  که آنها  چند روز پیش  از اروپا به ایران برگشته اند .اما قطریها بعداز ممنوعیت حضور پینگ پنگ بازان ، با حضور مهرداد علیقارداشی رئیس فدراسیون ایران در اجلاس جهانی هم مخالفت کردند. 

رییس فدراسیون پینگ پنگ
کرونا هم مسابقات مان را لغو کرد هم جریمه شدیم
مهرداد علیقارداشی رییس فدراسیون در این باره می گوید:« اگر بچه ها می خواستند قرنطینه شوند باید زودتر به دوحه می رفتند، که در آن صورت آنها نمی توانستند در قرنطینه هم تمرین کنند و کار برایشان مشکل می شد. فدراسیون جهانی حتی برای حضور من برای اجلاس هم اغماض نکرد و من هم وقتی دیدم بچه ها نمی روند ، اصرار نکردم و بلیت روز یکشنبه هفته آینده ام را کنسل کردم.» هرچند خانواده قارداشی از بابت ماندنش در تهران خوشحال هستند اما او معتقد است کرونا ضرر روی دست فدراسیون گذاشته :« کرونا نه تنها مسابقه بچه ها را لغو کرد که روی دست ما هم جریمه گذاشت.»

عمان هم راه قطر را رفت
ورود ایرانی ها ممنوع!
 برادران عالمیان که قرار بود بعداز تور جهانی قطر در تور عمان هم شرکت کنند، این مسابقه را هم از دست رفته می دانند. چرا که عمانی ها هم گفته اند ایرانی ها اجازه حضور ندارند. غیبت آنها در دو تور جهانی افت رنکینگ جهانی را برای شان دارد، رییس فدراسیون این قضیه را هم تایید می کند:« متاسفانه غیبت بچه ها در دو تور جهانی و نگرفتن امتیاز باعث افت رتبه آنها در رنکینگ جهانی می شود. اما کاری نمی شود کرد.» البته  رقابتهای جهانی  پینگ پنگ به خاطر شیوع کرونا  اسفندماه در کره جنوبی لغو شده است . تایلند هم فروردین ماه میزبان انتخابی المپیک است که قارداشی امیدوار است به عادی شدن شرایط  تا آن موقع.

والیبالی ها محکم و قاطع
فدراسیون والیبال با شیوع کرونا ،برای حفظ سلامتی بازیکنان ،کادر فنی و اجرایی همه مسابقاتش را تعطیل کرد. حتی لیگ برتر مردان را.  کاری که فدراسیون والیبال ایتالیا هم انجام داد ولی بعد ترجیح داد مسابقات بدون تماشاگر ادامه پیدا کند .محمد رضا داورزنی  رئیس فدراسیون هم گفته :«به  رغم اهمیت اجرای تقویم مسابقات داخلی، باید به نحوی عمل کنیم که سلامتی مردم در خطر قرار نگیرد.» 

دلایل تعطیلی لیگ برتر از زبان سرپرست فدراسیون
علی فتاحی سرپرست دبیری فدراسیون والیبال  درباره دلیل تعطیلی لیگ برتر می گوید:« شرایط این روزهای کشور ما شرایط عادی نیست که ما تصمیم گیرنده باشیم. اما در جلسه ای که برگزار کردیم همه حاضران متفق القول بودند که برگزاری لیگ مقدور نیست.

سرمربی کاله:نمی شد غیر منطقی تصمیم گرفت
بهروز عطایی سرمربی تیم کاله می گوید:« به هر حال ما شرایط انتخاب نداریم . نمی شد تصمیم غیر منطقی گرفت. به خاطر اینکه بازیکنان هم با خانواده هایشان در تماس هستند و سلامت انها هم تهدید می شود، تعطیلی لیگ بهترین تصمیم است. وگرنه کسی دوست نداشت بازیها لغو شود.» 
برگزاری مجدد لیگ؛شاید وقتی دیگرمعلوم نیست  تعطیلی لیگ  چقدر طول بکشد. با اینکه قرار بود لیگ برتر 10 فروردین ماه سال آینده تمام شود تا قهرمان برای جام باشگاه های آسیا به کنفدراسیون معرفی شود، سرپرست دبیری فدراسیون هم نمی تواند چیزی را پیش بینی کند:« ما نمی توانیم پیش بینی کنیم یا تخمین بزنیم که  تعطیلی لیگ برتر والیبال چقدر طول می کشد.درست است که لیگ 50 روز هم به خاطر  منافع ملی قبل از انتخابی المپیک تعطیل شد ،اما حالا شرایط اضطراری است و ما تصمیم نمی گیریم ، بلکه شورای تامین ،وزارت ورزش و بهداشت تصمیم گیرنده هستند. با این شرایط  هنوز نمی توانیم بگوییم چقدر لیگ تعطیل می ماند. اما فکر می کنم با این شرایط لیگ والیبال به سمت کنسلی  پیش برود.»

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار