دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
رئیس کل دادگستری مازندران:
3 هزارو 562 زندانی مازندران به مرخصی رفتند
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: 3 هزارو 562 زندانی مازندران جهت جلوگیری از سرایت ویروس کرونا در زندان‌های این استان، به مرخصی رفتند و یا آزاد شدند.

به گزارش آوای خزر از ساری، پیشگیری از شیوع بیماری کووید19 و انتشار ویروس جدید در زندان‌های کشور باتوجه به مسائلی که در خبرها مبنی بر مرگ یک یا دو تن بر اثر این بیماری در زندان داشتیم، سبب شد تا در این شرایط بحرانی بخشنامه‌ای از سوی ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه صادر شود.

طبق این بخشنامه که در سه بند تنظیم شده؛ اینگونه اعلام شده است: «با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها از صدور قرارهای تأمین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب شود.»، «با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در اتخاذ تصمیمات قضایی از تأسیسات ارفاقی مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از قبیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی استفاده شود.» و «محکومانی که آرای محکومیت آنها قطعیت یافته و در حال حاضر با قرار تأمین آزاد هستند جز در موارد ضروری از معرفی آنها به زندان‌ها تا پایان فروردین 99 خودداری شود.»

همچنین در این بخشنامه گفته شده که تمامی قضات دادسراها و دادگاه‌ها مسئول اجرا و دادستان‌ها و رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور نیز موظف به نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه هستند.

پس از انتشار این بخشنامه در بسیاری از زندان‌های کشور شاهد آزادی یا مرخصی زندانیان هستیم، در مازندران نیز نماینده عالی قوه قضائیه در این استان از آزادی و مرخصی زندانیان خبرداد.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران به خبرنگاران گفت: با توجه به بخشنامه صادرشده اخیر ریاست معظم قوه قضاییه در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا، 3 هزارو 562 زندانی در این استان به مرخصی رفتند و یا آزاد شدند.

"گفته می‌شود، تعداد زندانیان آزادشده و مرخص‌شده بیشتر می‌شود".

به گزارش آوای خزر، مرخصی زندانیان بسته به ارتکاب جرم است اما تصمیمات نشان می‌دهد که این مرخصی تا پایان بحران ادامه خواهد داشت. بیشتر زندانیانی که به مرخصی رفته‌اند از محکومان مالی و جرایم غیرعمد هستند.

همچنین توضیح درباره افراد آزادشده اینکه، آندسته از زندانیانی که چند ماه به پایان زمان محکومیت آنها گذشته بود، حکم آزادی دریافت کردند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار