دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳
با رأی قاطع اعضای شورای شهر
شهردار جدید نکا با رأی قاطع اعضای شورای این شهر انتخاب شد و سؤال مهم این است که آیا پرونده شهردار نکا بسته می‎شود یا خیر؟
شهردار جدید نکا معرفی شد/ آیا پرونده انتخاب شهردار نکا بسته می‎شود؟!

به گزارش آوای خزر، پرونده شهردار نکا هنوز بسته نشده است، در یک ماه گذشته گزینه‎های مختلفی برای سمت شهردار شهر نیکان در نظر گرفته شد و دو هفته پیش، مرتضی حسنی با 5 رأی آری، سه رأی مخالف و یک رأی ممتنع به عنوان شهردار انتخاب شد اما به دلیل تعلل در صدور رأی نهایی، وی از این سمت انصراف داد.
دلیل انصرف حسنی را در متفق‎القول نبودن اعضای شورا و چند دستگی در این رابطه و از طرفی فشارهای جناح‎های مختلف باید دانست و به همین دلیل، انصراف او بهترین راه حل بود زیرا همانگونه که خود اعلام کرد، ممکن بود این سمت در آینده‎ای نزدیک محل کشمکش‎های جدید در شهرداری و شورای شهر نکا می‎شد که در نهایت به ضرر مردم می‎انجامید، لذا باید به این تصمیم شهردار دوره قبل شوراهای اسلامی آفرین گفت که با رصد همه جوانب، بهترین تصمیم را گرفت.
در آخرین جلسه شورای شهر نکا، آقای روح‎الله جمشیدی یکی از کارمندان واحد عمران شهرداری و رئیس سابق سازمان حمل و نقل نکا با 9 رأی اعضای شورا به عنوان شهردار نکا معرفی شد و حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا این رأی و این انتخاب پایانی دارد یا خبرهای جدیدی در راه است!
انتخاب روح‎الله جمشیدی که از بدنه شهرداری نکا و بدون سابقه بد شغلی است از یک طرف یک امتیاز برای او محسوب می‎شود و از سوی دیگر ممکن است با رأی قاطع اعضای شورای شهر، توقعاتی نسبت به او ایجاد شود که ممکن است نتواند از عهده آنها برآید، به دست آوردن تمامی آرا شاید به نظر یک اتفاق خوب و مثبت ارزیابی  شود اما از سوی دیگر نشان از یک توافق سؤال‎برانگیز بین اعضای شورای شهر می‎دهد و اینکه گویا اعضای شورای شهر از تعیین شهردار آنقدر زیر فشار و در استیصال بودند که تصمیم گرفتند به هر نحوی شده تصمیم کبری! بگیرند و فقط شهردار انتخاب کنند.
البته این سؤال مطرح است که اعضای شورای شهر چرا از ابتدا به این گزینه نرسیده بودند و اصلاً به فکر آن نبودند و به یکباره و به‎اتفاق به این جمع بندی مبهم رسیدند که آقای جمشیدی می‎توان شهردار باشند و دیگر اینکه پشت این انتخاب چه جریانی نهفته است و قرار است چه آینده‎ای برای شهر نیکان رقم بخورد؟
مع‎الوصف، بار دیگر شهردار جدیدی برای نکا انتخاب شد و امیدواریم که حداقل تا آغاز پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی گزینه دیگری وجود نداشته باشد و نخستین اقدام شهردار جدید پس از دریافت حکم نهایی، استعفا نباشد! همچنین شهردار جدید،وامدار هیچ یک از اعضای شورا نشود زیرا نام بسیاری از اعضای فعلی شورای شهر نکا در دوره آینده انتخابات شورای شهر از صندوقها بیرون نخواهد آمد!
... انتخاب مهندس روح‎الله جمشیدی به عنوان شهردار نکا آنهم در دقایق 90، مصداق این بیت است که " آب در کوزه و ما تشنه لبان می‎گردیم/  یار در خانه و ما گرد جهان می‎گردیم".
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار