دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
برای مقابله با ویروس جدید
سپاه محمودآباد به جنگ کرونا آمد
در پی شیوع کرونا در کشور و بسیج همگانی برای مقابله با این ویروس، سپاه شهرستان محمودآباد به همراه بسیجیان خود وارد میدان مبارزه برای کنترل این ویروس شد.

Hbv

به گزارش آوای خزر از شهرستان محمودآباد، سرهنگ اسماعیل ابراهیم‌نژاد فرمانده نیروی مقاومت بسیج محمودآباد صبح امروز در گفت‌وگویی اختصاصی درباره اهم فعالیت‌های بسیجیان و پرسنل سپاه محمودآباد برای مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: در ابتدا دیدار و سرکشی و اهدای گل از سوی پرسنل ناحیه با کارکنان شبکه بهداشت و بیمارستان شهرستان داشتیم تا هم به آنها خسته نباشید و هم خداقوت بگوییم که در خط اول مقابله و مبارزه با این ویروس هستند.

وی افزود:به منظور کمک به ستاد مبارزه با کرونا،۳۶ نفر از بسیجیان اعم از خواهر و برادر به‌عنوان کمک‌کار به شبکه بهداشت شهرستان جهت آموزش و به‌کارگیری در سطح شهرستان معرفی تا در این شرایط که همه برای از بین بردن  بیماری جدید در تلاش هستند، بسیجیان محمودآباد هم به نیروهای بهداشتی اضافه شوند تا بهتر بتوانیم در سطح شهرستان کار کنیم.

فرمانده سپاه محمودآباد در خصوص سایر فعالیت‌های این مجموعه بیان کرد: اعلام آمادگی نیروهای بسیجی جهت کمک به نانوایی‌ها در فروش نان با توجه به کمبود نیرو در نانوایی بخاطر رعایت مسائل بهداشتی از سوی نانوایی‌ها که قوت غالب مردم بوده با همکاری حوزه بسیج اصناف صورت گرفته است، همچنین در اقدامی دیگر ضدعفونی مساجد و محلات با همکاری فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت با همکاری دهیاری و شورای محل و اعزام گشت اطلاعاتی بابت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا با همکاری شبکه بهداشت و درمان انجام شده است.

ابراهیم‌نژاد خاطرنشان کرد:‏ برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح پایگاه‌های مقاومت، تهیه دستکش و دوخت ماسک توسط گردان کوثر و توزیع بسته‌ها در سطح شهرستان،تهیه وسایل ضد عفونی کننده جهت شست‌وشوی دست‌ها در سطح روستاه‌ها با مشارکت پایگاه مقاومت و دهیار و شوراهای محلات از دیگر کارهای مقابله با این ویروس است.

Hbv
‏این مسئول یادآور شد: اطلاع‌رسانی نحوه پیشگیری از ویروس در فضای مجازی توسط بسیجیان همه پایگاه‎ها و آموزش چهره به چهره در اکثر پایگاه‌ها با همیاری فرمانده پایگاه و مرکز بهداشت محل و دهیاری و شورای محلات یکی دیگر از فعالیت‌های سپاه شهرستان جهت مقابله و مبارزه با این ویروس بوده است.

فرمانده سپاه محمودآباد تاکیدکرد: از شهروندان فهیم محمودآبادی نیز بابت رعایت نکات بهداشتی کمال تشکر را داشته و توصیه می‌کنیم در بازه زمانی ده روز آینده بیشتر در منازل خود بمانند تا از شرایط خاص پیش‌رو با موفقیت عبور کنیم.

ابراهیم‌نژاد در پایان گفت: در پی حساسیت مضاعف شیوع کرونا ویروس، سپاه پاسداران شهرستان محمودآباد علاوه بر اقدامات خوبی که در این مدت داشته است، با تجهیزات لجستیکی خود نسبت به گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر اقدام کرد. پاسداران و بسیجیان عزیز در شهر و روستا با تمام ظرفیت خود در خدمت سلامت جامعه هستند و امروز همراهی مدیران و مسئولان در شهرستان محمودآباد بی‌نظیر است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1004/ سید مهرداد محمدیان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار