دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
گرد و غبار و لکه خیلی سریع روی سرامیک می‌نشیند و اگر مرتب سرامیک را تمیز نکنیم، لکه بری از آن سخت می‌شود. در این مطلب به چند روش برای تمیز کردن سرامیک اشاره می‌کنیم.

به گزارش آوای خزر،در منزل بسیاری از ما، کف خانه با استفاده از سرامیک زیباسازی شده است. ویژگی سرامیک و کفپوش‌های مشابه آن، این است که گرد و غبار خیلی سریع روی آن می‌نشیند و اغلب ما شیوه درست تمیز کردن سرامیک را نمی‌دانیم. 

از بین بردن لکه‌های خون

برای پاک کردن لکه خون، از دستمال یا اسفنج و محلول حاوی سفیدکننده و آب با نسبت ۱ به ۴۹ استفاده کنید؛ به‌عنوان مثال ۱۰ میلی‌لیتر (دوسوم قاشق غذاخوری) سفیدکننده را در نیم لیتر آب حل کنید. همچنین می‌توانید یک دستمال یا اسفنج را با پراکسید هیدروژن مرطوب کنید و آن‌قدر روی لکه بکشید تا پاک شود.

پاک کردن لکه قهوه، چای یا آبمیوه

برای تمیز کردن سرامیک و از بین بردن این لکه‌ها، سرامیک را با مایع ظرفشویی و آب داغ بشویید. لکه‌های غذایی را با محلول حاوی ۱۰ میلی‌لیتر سفیدکننده در یک لیتر آب یا با پراکسید هیدروژن تمیز کنید.

لکه آدامس، قیر یا موم

چند قطعه یخ را درون پلاستیک بریزید و آن را روی لکه‌های چسبناک روی سرامیک قرار دهید. بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه پایداری لکه را امتحان کنید. احتمالا لکه سفت شده باشد. تا حد امکان لکه را بتراشید و با تینر، باقی لکه را پاک کنید.

رفع لکه چربی

برای پاک کردن لکه روغن و چربی، می‌توانید دستمالی را به نوشابه آغشته کنید و به‌صورت دورانی روی لکه بکشید و آن را پاک کنید. اگر نوشابه ندارید می‌توانید از شوینده‌هایی که ساییدگی ایجاد نمی‌کند استفاده کنید.

پاک کردن جوهر

جوهر یا لکه‌های خشک را باید با سفیدکننده پاک کرد. دستمالی را به سفیدکننده آغشته کنید و روی لکه قرار دهید. هر ۶۰ ثانیه یا تا زمانی که لکه محو شود، این کار را انجام دهید. دستمال آغشته‌شده به محلول سفیدکننده را برای مدت زمان طولانی روی سرامیک قرار ندهید؛ شاید الکل درون محلول، سبب تجمع نمک موجود در سفید‌کننده بر روی سرامیک شود.

از بین بردن لکه لاک

لکه‌های کوچک لاک را می‌توانید با استفاده از لاک پاک‌کن ازبین ببرید. در صورتی که لکه باقی ماند، می‌توانید از محلول سفیدکننده و آب به نسبت ۱ به ۹۹ (تقریبا ۲ قاشق غذاخوری سفید کننده و یک لیتر آب) استفاده کنید. پارچه‌ای را به محلول آغشته کنید و با استفاده از آن، لکه را پاک کنید. همچنین می‌توانید برای این‌کار از پراکسید هیدروژن هم استفاده کنید.

پاک کردن لکه‌های رنگی

برای از بین بردن لکه‌های رنگی می‌توانید از رنگ‌بر استفاده کنید. قبل‌ از اینکه لکه‌های رنگی را از روی سرامیک پاک کنید، آن را تی بکشید و اجازه دهید تا خشک شود. با استفاده از قلم‌مو رنگ‌بر را روی لکه بزنید؛ بعد از حدود ۳۰ دقیقه می‌توانید با حوله لکه را پاک کنید. در ضمن برای جلوگیری از استنشاق گازهای سمی موجود در رنگ‌بر پنجره‌ها را باز بگذارید.

از بین بردن سس

چند قاشق‌ غذاخوری آمونیاک را در مقدار مساوی آب حل کنید. دستمالی را به محلول آغشته کنید و با حرکات رفت‌و‌برگشتی لکه را از روی سرامیک پاک کنید.

و در آخر اگر لکه‌ای که ایجاد شده به هیچ طریقی پاک نشد، می‌توانید از اسید‌هیدروکلریک استفاده کنید. اسید‌هیدروکلریک اسیدی معدنی با خاصیت خورندگی است. اسیدهیدروکلریک را با آب با نسبت یک به پنج مخلوط کنید؛ به‌عنوان مثال، یک قاشق غذاخوری اسید را در پنج قاشق غذاخوری آب حل کنید. محلول را روی محل موردنظر روی سرامیک بریزید. سرامیک را با یک برس نرم یا مسواک قدیمی به‌شدت بسابید؛ سپس با یک حوله‌ خیس سرامیک را پاک کنید. در نهایت، با استفاده از یک حوله یا دستمال تمیز سرامیک را خشک کنید.

فقط حواستان باشد زمان استفاده از اسیدهیدروکلریک از ماسک و دستکش ضخیم استفاده کنید و مراقب باشید که اسید روی صورت‌تان نپاشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: