دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کارشناس و پیشکسوت هندبال گفت: تیم قوی تا چند سال آینده برای هندبال کشور ساخته نخواهد شد مگر اینکه روی جوانان سرمایه گذاری کنیم بنابراین باید تعدادی از ملی پوشان خداحافظی کنند و جوانان را جایگزین آنها کرد.

به گزارش آوای خزر،مصطفی غلامی در مورد عملکرد تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: تنها دوره ای بود که همه بازیکنان در اختیار تیم ملی هندبال بودند. با وجودی که مدت اردوهای آمادگی بسیار کم بود، واقعا همه بازیکنان همکاری لازم را با تیم ملی داشتند. متاسفانه بازیکنان مشکلاتی همچون خدمت سربازی، حضور در باشگاه‌های اروپایی و مصدومیت داشتند، اما در مجموع فوق‌العاده عمل کردند و سنگ تمام گذاشتند. ملی پوشان جلوی کره جنوبی بدشانسی آوردند. اگر به جای تساوی کره را می بردیم اکنون راهی مسابقات جهانی بودیم. بازیکنان با تمام وجود کار کردند، فدراسیون هم همه تلاش خود را کرد اما متاسفانه نشد.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون هندبال اکنون باید برای دو سال آینده یعنی مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی چه کند گفت: باید از پیشکسوتانی که مشغول به کار هستند دعوت کنیم تا در اتاق فکر راهکارهای مناسب ارائه دهند. ببینیم که در آینده باید به چه شکلی مسابقات لیگ را برگزار کنیم. چگونه باید تیم های رده های پایه، امید و بزرگسالان را رشد دهیم تا موفق عمل کنند. باید بررسی شود که چگونه پیش رویم تا یک تیم ملی قوی داشته باشیم. دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم و برای آن ها برنامه ریزی شود. مدرس و داور خارجی بیاوریم تا سطح مربیان و داوران ما ارتقا یابد.

پیشکسوت هندبال ایران در ادامه در مورد ارتقای لیگ هندبال گفت: باید لیگ را قوی کرد تا هنگام دعوت بازیکنان به تیم ملی نیاز به آمادگی جسمانی نداشته باشیم و تنها روی هماهنگی بازیکنان کار شود. باید باشگاه‌های قوی داشته باشیم، در حال حاضر در مسابقات لیگ به جای مراکز استان‌ها تنها شهرستان ها تیم دارند. یک زمانی استان ها در مسابقات تیم داشتند اما الان مشهد، تبریز، شیراز، تهران و .. در لیگ تیم ندارند. باید پای اسپانسرهای قوی به هندبال باز شود و باشگاه‌های بزرگ مثل پرسپولیس، استقلال، سایپا و پیکان به این رشته باز شود. باید فدراسیون هندبال کاری کند که تمامی باشگاه های کشور تیم هایی در رده پایه داشته باشند تا تیم ملی بتواند از بهترین بازیکنان استفاده کند.

کارشناس هندبال خاطرنشان کرد: تهران با این همه جمعیت چرا در هندبال تیم ندارد. تا مادامی که تیم هندبال در تهران تشکیل نشود و در لیگ و رده های پایه نباشد، باشگاه‌های مهم مانند پرسپولیس و استقلال در این رشته تیمداری نکنند هندبال درست نخواهد شد. هندبال تهران که راه بیفتد هندبال ایران هم راه می افتد و مشکلات رفع خواهد شد. از همین جا از رییس فدراسیون هندبال می خواهم که برای استان تهران فکری کند. وقتی پایتخت کشور فاقد یک رشته باشد آن رشته از بین خواهد رفت.  

غلامی به اهمیت رده های پایه اشاره کرد و گفت: بایستی زیربنای هندبال ایران را قوی کرد. تیم‌های جوانان و نوجوانان بسیار اهمیت دارند. نمی شود که یک ساختمان را از طبقه چهارم ساخت، باید ابتدا زیر بنا را قوی کرد. خروجی هندبال ما از رده های پایه است. سال‌های گذشته زمانی که تیم‌های رده های پایه به جهانی رسیدند تیم ملی بزرگسالان قوی ساخته شد. تیم قوی تا چند سال آینده برای هندبال کشور ساخته نخواهد شد مگر اینکه روی جوانان سرمایه گذاری کنیم تا چهار سال آینده به تیم ملی بزرگسالان برسند. باید تعدادی از ملی پوشان خداحافظی کنند همانطور که خودشان خواستند و جوانان خوبی را جایگزین آن ها کرد.

وی ادامه داد: باید مشکلات زیربنایی حل شود تا تیم های پرقدرت داشته باشیم. در کشورهای دیگر بازیکنان رده های پایه حقوق می گیرند اما در ایران اینطور نیست. نمی گویم جوانان و نوجوانان زندگی خود را از همین حقوق تامین کنند اما حداقل پول رفت و برگشت یا پول تو جیبی که باید به آن‌ها داد تا وقتی من مربی می گویم چرا تمرین نیامدی پاسخ بشنوم مگر حقوق می دهید که اینقدر به ما زور می گویید. همچنین مسابقات جوانان و نوجوانان کشور باید به صورت لیگ برگزار شود نه اینکه ۳۰ تیم یک هفته در یک شهر دور هم جمع شوند و روزی دو بازی انجام دهند. اینکه یک تیم در یک هفته ۸ تا ۹ بازی کند که نمی شود.

مربی اسبق تیم ملی هندبال ایران به قراردادهای پایین در لیگ برتر هندبال اشاره کرد و گفت: قرارداد بهترین تیم هندبال ایران با یک بازیکن فوتبال هم برابری نمی کند. یعنی قرارداد همه اعضای یک تیم هندبال از کادر فنی تا بازیکنان از یک بازیکن فوتبال کمتر است. قبول داریم که فوتبال ویترین ورزش کشور است اما نباید صد درصد توجه‌ رسانه ها به سمت این رشته باشد. اگر رسانه عادلانه به رشته‌های ورزشی توجه کند همه رشته ها پیشرفت می کنند. همه ورزشکار هستند یکی فوتبال را انتخاب کرده و بقیه بسکتبال، والیبال، هندبال. نباید این همه با فوتبال فاصله داشته باشیم. آیا در جهان هم همینطور است؟ اگر ۵۰ درصد به فوتبال بها می دهند ۵۰ درصد به سایر رشته ها اهمیت می دهند، اما در ایران ۹۰ درصد فوتبال است و تنها ۱۰ درصد زمان، وقت و هزینه برای رشته‌های دیگر. جراید هستند که درون بازیکن ایجاد انگیزه می کنند.

مدیر فنی تیم ملی جوانان در ادامه گفت: در حال حاضر تیم جوانان و نوجوانان چند مرحله اردو را پشت سر گذاشته است. رییس فدراسیون همکاری های لازم را دارد و خیلی به رده های پایه توجه می شود چون می داند اگر رده‌های پایه در مسابقات قهرمانی آسیا که مرداد سال آینده انجام خواهد شد نتیجه بگیرد و جهانی شود صد در صد تا دو سه سال آینده بهترین تیم ملی بزرگسالان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار