دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
محمد دامادی خطاب به رییس جمهور در واکنش به بازگشایی محورهای شمال:
ورود مسافران به مازندران ممنوع شود/ چرا شمال باید پاسوز عده‌ای فرصت‌طلب و بی‌فکر شود؟
نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به بازگشایی محورهای ورودی مازندران علی‌رغم آمار بالای مبتلایان به کروناویروس در این استان، با طرح این سؤال که چرا مردم شمال و به‌ویژه تبرستان باید پاسوز عده‌ای فرصت‌طلب و بی‌فکر شوند، خواستار جلوگیری از ورود مسافران به این استان شد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پیامی که خطاب به رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران تقدیم داشته است، با اشاره به افزایش سفرها به شمال، از وضعیت نگران‌کننده شیوع کرونا در مازندران سخن گفت و خواستار تصمیم عاجل برای کنترل این شرایط بحرانی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعاً در بین مسافران به مازندران ناقلان کروناویروس وجود دارد و توجه به اینکه آمار ابتلای این استان به صورت جهشی بالا رفته و مردم را وحشت‌زده کرده است، خواستار مداخله نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش، بسیج و ناجا شد تا هیجانات جوانان مازندرانی در جلوگیری از عبور مسافران از گذرگاه‌های ورودی استان در پی شیوع کرونا کنترل و مانع از اتفاقات ناخوشایند شود. ضمن اینکه از مسافران خواسته شود برای حفظ سلامت خود و دیگران به مبدأ بازگردند.

دامادی همچنین به سیستم بهداشت و درمان استان که براساس جمعیت بومی‌ست، اشاره و عنوان کرد که با رشد 2 برابری مبتلایان به کروناویروس حاصل از حجم بالای ورودی مسافر، یک بحران عظیم ایجاد شده است و اگر از ادامه این روند جلوگیری نشود شاهد بحران عجیبی در استان خواهیم بود.

محمد دامادی در این پیام که خطاب به رییس جمهور است و به وزرای کشور و بهداشت، فرماندهان سپاه و ارتش و همچنین استاندار مازندران رونوشت زده است، اعلام می‌دارد: امکانات استان به هیچ وجه پاسخگوی این بحران بیولوژیک نیست و از رییس جمهور خواست: تدابیر اصولی برای برون‌رفت از این وضع بیندیشید و از نگرانی مردم دیار طبرستان بکاهید.

ورود مسافران به مازندران ممنوع شود/ چرا مردم تبرستان باید پاسوز عده‌ای فرصت‌طلب و بی‌فکر شوند؟

متن پیام دکتر محمد دامادی خطاب به رییس جمهور:

برادر ارجمند جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

احتراماً همانگونه که مستحضرید بحران ویروس کووید 19 (کرونا) در حال گسترش عمومی می‌باشد و علی‌رغم توصیه‌های اکید دولت محترم، ستاد ملی مبارزه با کرونا و رسانه‌های جمعی خصوصاً رسانه ملی مبنی بر عدم مسافرت مردم خصوصاً شهرهای درگیر همچون تهران، قم و... به استان مازندران متاسفانه بنا به دلایلی این تأکیدات از سوی عده‌ای از مردم شوخی تلقی شده است! و شاهدیم که جاده‌های منتهی به مازندران اعم از شرق و غرب آن مملو از مردمی‌ست که برای فرار از کرونا به شمال می‌آیند در حالی‌که متأسفانه در بین آنها قطعاً ناقلین این ویروس کشنده نیز حضور دارد و همین امر سبب شد که بنا به اطلاع‌رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها مرجع رسمی اعلام آمار، استان مازندران در یک جهش تأسف‌بار به رتبه‌های بالای ابتلا در کشور تبدیل شود!

... و این امر به‌شدت مردم ولایتمدار این استان را وحشت زده کرده و شاهد آن هستیم در بعضی از جاده‌های منتهی به استان شاهد حضور مردم خشمگین برای عدم ورود مسافر باشیم؛ مردمی که همیشه با آغوش باز پذیرای مردم در ایام تعطیلات بوده‌اند امروز خشمناک از بی‌توجهی عده‌ای قلیل در عدم توجه به هشدارهای بهداشتی هستند و هر لحظه احتمال درگیری و ریختن خون‌های بسیار خواهیم بود و از جنابعالی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور استدعا دارم نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش، بسیج و ناجا برای کنترل اوضاع وارد عمل شوند و مبادی ورودی استان را کنترل کنند و مانع مداخله جوانان مازندرانی که برای حفظ جان خانواده خود و عدم توجه مسافران خشمگین و هیجانی هستند بشوند و مسافران را با حفظ کرامت انسانی به شهرهای خود راهنمایی کنند.

نکته مهم دیگر این است که چندین سال است که در کمیسیون تلفیق بودجه و نطق‌های خود در خانه ملت متذکر شدم که نحوه تخصیص بودجه برای استان‌های شمالی خصوصاً مازندران اشتباه است ولی گوش شنوایی نبود! در حالی‌که در ظاهر استان مازندران دارای بیش از 3 میلیون جمعیت ثابت است ولی هرساله و در همه ایام تعطیل حتی تعطیلی 2 روزه این استان میزبان صدها هزار جمعیت می‌باشد که رشد فزآینده آن را در ایام تعطیلات نوروز و تابستان شاهدیم ولی این جمعیت شناور هیچگاه مورد نظر مسئولین بودجه‌ریزی قرار نگرفته است.

شاهد این ادعا هم رشد چند برابری آمار مبتلایان به کرونا در طی چند روز اخیر و پس از عدم توجه بعضی از مردم به توصیه‌های بهداشتی در نرفتن به سفر بود و متأسفانه ابتدا استان گیلان با بحران جدی مواجه شد و اکنون نیز مازندران به وضعیت بحرانی دچار شده است. حقیقتاً مردم مظلوم و زحمتکش مازندران که همیشه و در همه صحنه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب پیشرو بوده‌اند و در جنگ تحمیلی نیز دارای افتخارات بی‌شمار هستند چه گناهی مرتکب شده‌اند که باید پاسوز عده‌ای فرصت‌طلب و بی‌فکر شوند؟!  

متأسفانه سیستم بهداشت و درمان استان بر اساس جمعیت ثابت چیده شده است نه جمعیت میلیونی متغییر! اکنون حقیقتاً سیستم درمانی استان با این حجم زیاد مبتلایان به کرونا در شرایط بحرانی قرار گرفته است و روز به روز نیز به این آمار وحشتناک افزوده می‌شود و هم‌اکنون شاهد رشد دوبرابری مبتلایان هستیم که حقیقتاً نشان دهنده وجود یک بحران عظیم است.

آقای رئیس جمهور! مردم سختی کشیده مازندران پناهی ندارند و چشم امیدشان به مسئولین کشور خصوصا دولتمردان می‌باشد و اگر هرچه سریعتر از ورود مسافران جلوگیری نگردد و نیروهای داوطلب بهداشتی اعزام نگردد به‌زودی با بحرانی عجیب در استان مواجه خواهیم شد که نقطه بازگشت آن بسیار سخت خواهد بود و به عنوان وکیل مردم مرکز استان در خانه ملت تقاضا دارم وضعیت مازندران را قرمز اعلام کنید زیرا امکانات استان به هیچ وجه پاسخگوی این بحران بیولوژیک نیست و تدابیر اصولی برای برون‌رفت از این وضع بیندیشید و از نگرانی مردم دیار طبرستان بکاهید. بنده به عنوان عضو کوچکی از این جامعه تمام‌قد آماده خدمت‌رسانی و کمک به موکلانم میباشم.

پیشاپیش از تدابیری که اتخاذ میفرمایید کمال تشکر و احترام را دارم.

با سپاس - محمد دامادی

رونوشت:

جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت اقدام مقتضی

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور، رئیس شورای امنیت کشور (شاک) و نماینده ولی فقیه در ناجا جهت اقدام مقتضی

برادر ارجمند جناب آقای سردار سلامی فرمانده کل محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت اقدام مقتضی

جناب آقای امیر موسوی فرمانده کل محترم ارتش جمهوری اسلامی جهت اقدام مقتضی

جناب آقای حسین‌زادگان استاندار محترم و رئیس شورای تامین استان مازندران جهت  اطلاع و اقدام مقتضی

به گزارش آوای خزر، علی محمد شاعری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی و قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت و نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در سخنانی خواستار قرنطینه و اعلام رسمی وضعیت قرمز در مازندران شدند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها