دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
در روزهایی که همه‌ی مردم به ماندن در خانه و حذف سفرهای درون‌شهری غیرضروری توصیه می‌شوند، ابزارهای آنلاین بسیاری از نیازها را برطرف می‌کنند.

به گزارش آوای خزر،این روزها، اخبار ویروس کرونا و نگرانی از ابتلا به آن تقریبا بر زندگی همه‌ی مردم تأثیر گذاشته است. کشورهای متعددی در سرتاسر جهان با بحران همه‌گیری جدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند و آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر نیز هنوز روند صعودی دارد. اغلب کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند در وضعیت کنونی، علاوه‌بر خودداری از مسافرت بین‌شهری، تا حد امکان از سفرهای درون‌شهری غیرضروری هم خودداری کنیم. دراین‌میان، استفاده از ابزارها و سرویس‌های آنلاین می‌تواند بسیاری از نیازهای روزمره را برطرف کند و نیاز به خروج از خانه را کاهش دهد.

 

در روزهای شیوع بحران کرونا، بسیاری از کارمندان به دورکاری و انجام وظایف در خانه مجبور شده‌اند. در مطلبی مجزا، ابزارهای کاربردی این بخش از جامعه را معرفی کردیم که به افزایش بهره‌وری در روزهای دورکاری کمک می‌کنند. وضعیت قرنطینه‌ی کنونی به افزایش ساعت‌های فراغت مردم هم منجر شده است که در مطلبی دیگر راهکارهایی برای بهره‌برداری هرچه‌بهتر از اینترنت در این ایام را شرح دادیم. در این مطلب زومیت، قصد داریم ابزارهایی را معرفی کنیم که نیازهای روزمره‌ی مردم را برطرف می‌کنند و شاید موجب کاهش سفرهای غیرضروری شوند.

خدمات مالی و اعتباری

تقریبا تمامی بانک‌های موجود در کشور سرویس‌های بانک‌داری اینترنتی و موبایل‌بانک را برای مشتریان خود ارائه می‌کنند. امروزه، اکثر مشتریان از خدمات غیرحضوری بهره می‌برند و با وجود دشواری‌های اخیر در فعال‌سازی و استفاده از رمز دوم پویا، آمار بهره‌مندی از سرویس‌های غیرحضوری بانک‌ها درخورتوجه به‌نظر می‌رسد. اگر تاکنون در سرویس‌های غیرحضوری بانک خود ثبت‌نام نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت بانک، مراحل فعال‌سازی را مطالعه کنید. البته فعال‌سازی‌های اولیه عموما به مراجعه‌ی حضوری نیاز دارند که پیشنهاد می‌شود با رعایت تمامی موارد حفاظت و پیشگیری، برای مراجعه‌ی حضوری اقدام کنید.

bank card

استارتاپ‌های فین‌تک در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در کشور کرده‌اند. این شرکت‌های نوپا عموما خدمات بانکی را به‌صورت تجمیعی در اپلیکیشن‌هایشان ارائه می‌کنند که سهم عمده‌ای از نیازهای روزمره‌ی مالی و اعتباری مشتریان را پوشش می‌دهد. از سرویس‌های مشهور خدمات تجمیعی مالی می‌توان به آپ، هفت‌هشتاد، ۷۲۴، تاپ و ایوا اشاره کرد. این سرویس‌ها انواع خدمات همچون انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ و حتی خرید بلیت را به کاربران ارائه می‌کنند. اپلیکیشن اندروید این سرویس‌ها به‌راحتی دردسترس کاربران قرار دارد و برای کاربران iOS نیز عموما نسخه‌های PWA ازطریق وب‌سایت اصلی ارائه می‌شود.

تمدید سرویس‌های بیمه از نیازهای دیگر مرسوم مردم است که به مراجعه‌ی حضوری نیاز دارد. البته استارتاپ‌های خدمات بیمه هم در ایران فعال هستند و با بهره‌گیری از خدمات غیرحضوری آن‌ها، می‌توان برخی از نیازهای مراجعه‌ی حضوری را برطرف کرد. از سرویس‌های آنلاین بیمه می‌توان بیمیتو و بیمه‌بازار و بیمیلاین را نام برد. سرویس‌های مذکور اغلب تمامی خدمات تمدیدی بیمه‌ی خودرو و موارد مشابه همچون بیمه‌ی درمان تکمیلی را ارائه می‌کنند. متأسفانه برای بیمه‌های درمانی پایه همچون تأمین اجتماعی هنوز سازوکار مناسبی به‌منظور تمدید غیرحضوری وجود ندارد. اگر شما راهکاری برای تمدید غیرحضوری هر بیمه‌ی درمانی می‌شناسید، در بخش نظرات ما را مطلع کنید.

خرید غیرحضوری

فروشگاه‌های آنلاین چند سالی است که به بازیگران اصلی اکوسیستم فناوری ایران تبدیل شده‌اند. با وجود سهم اندک این فروشگاه‌ها از رفتار خرید مردم، می‌توان آینده‌ی روشنی را برای سرویس‌های خرید غیرحضوری پیش‌بینی کرد. در وضعیت کنونی که خروج از خانه برای خرید با نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا همراه می‌شود، شاید بهتر باشد باردیگر گزینه‌ی خرید آنلاین را برای انواع خریدهای خود و حتی مایحتاج روزانه بررسی کنید.

online shopping

از میان فروشگاه‌های آنلاین قطعا دیجی‌کالا را برای خرید انواع محصولات می‌شناسید. بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران چند سال پیش سرویس بازارچه‌ی خود را هم راه‌اندازی کرد که موجب افزایش تنوع محصولات در پلتفرم شد. از سرویس‌های ویژه‌ی دیجی‌کالا که در این روزها می‌‌تواند نیاز بسیاری از مردم و خصوصا شهروندان تهرانی را برطرف کند، می‌توان سوپرمارکت دیجی‌کالا را نام برد که مایحتاج روزانه را با سرعت مناسب برای شهروندان تهرانی فراهم می‌کند.

امروزه، خرید اینترنتی مایحتاج روزانه به‌راحتی ممکن شده است

از سرویس‌های سوپرمارکت آنلاین دیگر می‌توان به اسنپ‌مارکت، اوکالا، روکولند، بیار و تزول اشاره کرد. البته بسیاری از شهرهای بزرگ ایران هم میزبان استارتاپ‌های محلی هستند که خدمات سوپرمارکتی را با کیفیت مناسبی به شهروندان ارائه می‌کنند. از میان مهم‌ترین‌ها می‌توان به عموسبزی‌فروش در اصفهان، هایپرنو در مشهد، هایپرشیراز در شیراز و آیسان مارکت در تبریز اشاره کرد.

خرید پوشاک عید یکی از نیازهای خانواده‌های ایرانی در روزهای منتهی به سال نو محسوب می‌شود. با اینکه هنوز خرید آنلاین پوشاک آن‌طور که باید‌و‌شاید در فرهنگ خرید ایرانی جای ندارد، در وضعیت کنونی، امتحان‌کردن خرید اینترنتی در این دسته شاید جرقه‌ای برای آشتی کاربران باشد. فروشگاه‌های آنلاین پوشاک متعددی در داخل کشور فعال هستند که برخی از آن‌ها نیز خدمات مختص گروهی خاص را ارائه می‌کنند. از فروشگاه‌های آنلاین بزرگ می‌توان به دیجی‌استایل، مدیسه، شیکسون و بانی‌مد اشاره کرد.

ورزش در خانه

ورزش و تفریحات ورزشی یکی از فعالیت‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند که خصوصا در روزهای منتهی به آخر سال، مشتریان خاص خود را دارند. در وضعیت کنونی، قطعا حضور در سالن‌های ورزشی پیشنهاد منطقی نیست و اغلب مراکز تفریحی و ورزشی نیز به‌دستور مقام‌های بهداشتی و درمانی تعطیل شده‌اند. بااین‌حال، اینترنت و دنیای گوشی‌های هوشمند همیشه راهکاری برای کاربران وفادار خود دارند.

ورزش

اپلیکیشن‌های ورزش در خانه از سرویس‌های محبوب افرادی هستند که امکان حضور در باشگاه‌های ورزشی را ندارند. این اپلیکیشن‌ها برنامه‌های متنوعی برای ورزش با کمترین امکانات در خانه ارائه می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز برنامه‌های تمرینی با دستگاه و وزنه دارند که برای کاربران با امکانات خانگی بیشتر، جذاب و کاربردی خواهد بود. از میان سرویس‌های پرطرفدار این دسته می‌توان به این اپلیکیشن‌ها اشاره کرد:

بازی‌ ویدئویی و رومیزی 

قطعا تفریح و سرگرمی از نیازهای روزمره‌ی بسیاری از مردم هستند؛ خصوصا تفریحاتی که به‌صورت دسته‌جمعی باشند، لذت بیشتری دارند. در این روزها که امکان حضور در مراکز عمومی برای تفریحاتی همچون بازی‌های ویدئویی و رومیزی فراهم نیست، می‌توانید بازی‌های آنلاین چندنفره را در کنسول بازی یا کامپیوتر شخصی تجربه کنید.

با‌توجه‌به وضعیت خاص حال حاضر جهان و حضور تمامی اعضای خانواده در منزل، بازی‌های رومیزی و گروهی یکی از انتخاب‌های مناسب برای تفریح به‌شمار می‌رود. دراین‌زمینه نیز انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید که می‌توانید با خرید آنلاین آن‌ها، از تفریح درکنار اعضای خانواده لذت ببرید. برای پیداکردن برترین بازی‌های رومیزی در هر دسته نیز پیشنهادی بهتر از زومجی نداریم.

تماشای مستند و فیلم

Breaking Bad

در روزهای خانه‌نشینی،‌ تماشای فیلم و سریال می‌تواند بخش عمده‌ای از اوقات فراغت شما را تأمین کند. درحال‌حاضر، سرویس‌های تماشای فیلم متعددی در ایران دردسترس هستند که محتوای ویدئویی را در دسته‌بندی‌های متنوع مناسب خانواده نمایش می‌دهند. ازجمله سرویس‌های برتر در این حوزه می‌توان فیلیمو و نماشا و فیلم‌نت را نام برد.

انتهای پیام/1005

 
برچسب ها: Iran ، online services ، Coronavirus
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار