دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
مطالعات نشان می‌دهد برنامه پیام رسان ویچت کلمات کلیدی مربوط به کرونا را سانسور می‌کند.

به گزارش آوای خزر، تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد محبوب‌ترین برنامه ارتباطی در چین یعنی ویچت، کلمات کلیدی مربوط به کرونا را از ابتدای ماه ژانویه سانسور می‌کرده است. همچنین پلتفرم YY نیز محتوای مربوط به این ویروس را سانسور کرده است.  

به منظور تعیین این موضوع، گروه تحقیقاتی Citizen Lab گفت و گوهایی را ایجاد کردند آن‌ها را به سه حساب کاربری که دو تا در کانادا و دیگری در چین بود ارسال کردند. این گفت و گوها شامل مقالات و متن‌هایی بود و سپس مشاهده شد که چه پیام‌هایی از این متن به دست چینی‌ها رسیده است. در ژانویه ۱۳۲ کلمه سانسور شد و این کلمات در ماه فوریه به ۵۱۶ عدد افزایش یافت. در سایت YY نیز ۴۵ کلمه در ماه دسامبر سانسور و به لیست سیاه اضافه شدند.  

مقامات بهداشت چین، در پایان ماه دسامبر به سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد این ویروس اطلاع دادند که این سانسور کردن‌ها حداقل تا یک ژانویه ادامه داشته است. ویچت یک برنامه کاربردی با بیش از ۱ میلیارد کاربر است که بسیاری از این کاربران ممکن است اطلاعات مهمی در مورد این ویروس مانند چگونگی جلوگیری از پخش آن را از دست داده باشند. این کلمات سانسور شده شامل اطلاعاتی در مورد این بیماری، منابع سایت‌های دولتی و نام Li Wenliang اولین دکتری که به این بیماری مبتلا شد است. Li هنگامی که در حال معالجه افراد بیمار قرار داشت به این ویروس مبتلا شد و در تاریخ ۷ فوریه درگذشت که این موضوع باعث نارضایتی بسیار زیاد مردم در برابر دولت شد.  

سانسور کرونا توسط پیام رسان ویچت

هنوز علت سانسور کردن این کلمات کلیدی در رابطه با این ویروس از سوی این دو شرکت مشخص نیست اما احتمال می‌رود این کار به درخواست دولت چین انجام شده باشد. به گفته یک استاد تجارت جهانی، ویچت پرکاربردترین برنامه در چین است که همه کارهای روزانه اعم از خرید کردن و پرداخت هزینه‌ها را می‌توان با آن انجام داد. به همین دلیل احتمال اینکه این درخواست سانسور از سوی دولت چین صادر شده باشد وجود دارد.  

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار