دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اعلام کرد
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، 70 پروژه در شهرستان‎های بهشهر، نکا و گلوگاه افتتاح می‎شود.
افتتاح 70 پروژه به مناسبت دهه فجر در شرق مازندران/ادارات فعال بهشهر: راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و بهداشت

به گزارش آوای خزر از بهشهر، علی محمد شاعری در جلسه شورای اداری بهمن‎ماه این شهرستان با اشاره به اهمیت برنامه‎ریزی در پیشرفت خدمات به جامعه اظهار داشت: برخی ادارات برنامه‎های خود را ارائه دادند اما بسیاری از ادارات بهشهر، نکا و گلوگاه هنوز برنامه ندادند.
وی افزود: هفتم اسفندماه بطور رسمی به عنوان نماینده مردم سه شهرستان مذکور انتخاب شدم و در پایان سال نیز علاوه بر اینکه خدمات خود را به مردم ارائه می‎دهم؛ ادارات موفق و فعال و ادارات کم‎کار را نیز معرفی می‌کنم.
نمایند مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، خطاب به اعضای شورای اداری بهشهر گفت: در حال حاضر در این شهرستان اداراتی ازجمله راه و شهرسازی، بهداشت، محیط زیست و منابع طبیعی بهترین عملکرد را دارند.
شاعری با اشاره به اقداماتی که در زمینه احیای جنگل‎ها، احیای تالاب‌ها، آبرسانی، گازرسانی و شهرسازی و راه‎سازی انجام داده است، اظهار داشت: در دهه فجر امسال، 70 پروژه در شهرستانهای بهشهر، نکا و گلوگاه به بهره‎برداری می‎رسد که در بخش‌های زیرساختی و در حوزه‎های کشاورزی، ‎بهداشت و درمان، آبرسانی و راه و شهرسازی است.
عضو خانه ملت اظهار داشت: این پروژه‎ها با اعتبار 45 میلیارد تومان تکمیل شده‎اند که از جمله آنها می‎توان به افتتاح 12 پروژه آبرسانی، 40 کیلومتر راه‌های روستایی، مراکز بهداشتی درمانی و روشنایی کمربندی‎ها اشاره کرد.
وی همچنین از کلنگ‎زنی پل رودبار در حاشیه سد گلورد خبر داد و گفت: پیمانکاراین پروژه پس از برگزاری مناقصه مشخص شده است.
شاعری درباره آخرین وضعیت ساخت سد گلورد گفت: این پروژه قرار بود تا آخر اسفندماه سالجاری افتتاح شود اما حجم کار بسیار بالاست، پیمانکار نیز بدهی بزرگی به وزارت نیرو داشت، اکنون به مواد اولیه برای درزبندی سد نیاز است که پیمانکار پیگیر شده تا از چین وارد کند، با تهیه آن، روند ساخت و ساز نیز سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: 3 میلیون مرکبات مازندران در مدت 4 تا 5 روز دچار سرمازدگی شدند، در همین رابطه درخواست 400 میلیارد تومان تسهیلات شد که تنها 100 میلیارد تومان اختصاص یافت.
این مسئول در پایان گفت: در حال حاضر 130 هزار تن مرکبات خریداری شد، 40 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض نیز به مرکبات‎کاران(پرتقال، نارنگی و کیوی) پرداخت شد.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: