دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
گزارش آوای خزر از مراسم معارفه شهردار جدید نکا+ تصاویر
معرفی شهردار جدید نکا این مزیت مهم را داشت که بدانیم 51 درصد بودجه‎های این شهرداری صرف امور عمرانی می‎شود و البته 7 میلیارد تومان بدهی روی دست این مجموعه مانده است و از طرفی نیز سرانه شهروندان نکایی از خدمات شهرداری تنها به اندازه 20 هزار تومان است!؟
بدهی 7 میلیاردی شهرداری نکا/ اختصاص 51 درصد بودجه شهرداری نکا به امور عمرانی/ سرانه هر شهروند نکایی: 20 هزار تومان!؟

به گزارش آوای خزر از نکا، مراسم معارفه شهردار جدید نکا صبح امروز در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر با حضور اعضای شورا، مدیران صنایع، ادارات و نهادها و جمعی از خانواده‎های شهدا برگزار شد.
در این مراسم، رئیس شورای شهر نکا با بیان اینکه معمولا 60 درصد بودجه شهرداری‎ها جاری و 40 درصد عمرانی است اما بودجه عمرانی در نکا 51 درصد است.
حسین پویا با بیان اینکه سد لاستیکی نکا با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به مرحله پایانی رسیده است، اظهار داشت: اما اکنون دغدغه‎هایی در بخش مجوز داریم که نیاز به مساعدت امور آب است.
وی با تأکید بر اینکه مقام شهرداری مقام خدمت است، افزود: فردی که در این مسند قرار می‎گیرد؛ باید از این گروه و این محل و آن محل و جناح و سیاست دوری کند، در این مسند باید لباس سیاست را درآوریم و لباس خدمت و ولایتمداری بپوشیم.
رئیس شورای شهر نکا در پایان اظهار امیدواری کرد که شهردار دین‌محور و بسیجی نکا، با تعامل مردم منشأ تحولات خوبی در این شهر خواهد شد.
** تعداد آتش‎نشانی‎های مازندران استاندارد است
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه شهرداری نکا در سال 1331 تأسیس شده و شهردار جدید نیز سی و دومین شهردار این شهر است، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری همواره محل حرف و حدیث است؛ هر اتفاقی که در آن بیفتد به شهردار و شورای شهر بازمی‎گردد، لذا تنها چیزی که می‌تواند انسان را از حواشی دور کند، تلاش و کوشش است.
فرهاد عسگری با بیان اینکه سرانه هر شهروند در شهرهای مختلف متفاوت است، اظهار داشت: سرانه استانداردی که برای هر شهروند در نظر گرفته می‎شود باید دو میلیون تومان باشد اما این میزان برای شهر نکا با 50 هزار جمعیت، تنها 20 هزار تومان است، لذا باید دست به‎دست هم بدهیم که این سرانه را بیشتر کنیم.
وی ادامه داد: اکنون تعداد خانوارها در مناطق شهری در حال برابری با  تعداد خانه‌هاست، ساخت و ساز کمتر می‌شود و شهرداری‌ها باید به سمت مدیریت پایدار شهری بروند.
عضو شورای اداری مازندران با بیان اینکه به ازای هر 50 هزار جمعیت باید یک ایستگاه آتش‎نشانی مستقر باشد، گفت: اکنون این امر در شهرهای مازندران کامل شده و امسال نیز آخرین سالی است که برای ساخت یا تجهیز آتش‎نشانی‎ها اعتبار می‎گذاریم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: با اعلام اینکه 27 مرکز دفن زباله در استان داریم و این رقم به 9 مرکز تغییر می‎یابد، تصریح کرد: یکی از آنها در بهشهر قرار دارد که متعلق به 5 شهرداری در شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه است، در ساری نیز این پروژه به پیشرفت 60 درصدی رسیده و تا پایان 96 تکمیل می‎شود، در آمل ، بابل ، نور ، نوشهر و تنکابن نیز کارخانه‎های زباله‌سوز در حال ساخت هستند.
عسگری درباره ارائه تسهیلات برای نوسازی بافتهای فرسوده اظهار داشت: این پروژه‎ها اگر در مرحله اجرایی باشند، هر مبلغی که درخواست شود را تأمین می‌کنیم، برای طرح‎های گردشگری نیز در صورتی که توجیه اقتصادی و فنی داشته باشند، به شهرداری‎ها کمک می‎کنیم.
وی در پایان گفت: عمر مدیریت شهری کمتر از دو سال است و کلید موفقیت در مدیریت شهری نیز ارتباط بین شهردار و اعضای شورای شهر است.
بدهی 7 میلیاردی شهرداری نکا/ اختصاص 51 درصد بودجه شهرداری نکا به امور عمرانی/ سرانه هر شهروند نکایی: 20 هزار تومان!؟

** بدهی بیش از 7 میلیاردی شهرداری نکا
شهردار جدید نکا نیز با قدردانی از ابراز لطف افرادی که او را مورد حمایت قرار دادند، اظهار امیدواری کرد که به مدد خداوند و پشتوانه مردم و نیروی انسانی در مجموعه شهرداری بتواند خدمات خوبی را به شهروندان نکایی ارائه دهد.
روح‎الله جمشیدی با بیان اینکه وضعیت شهرداری نکا خوب نیست، افزود: اما نیروی انسانی خوبی را داریم، تکیه و پتانسیل شهرداری براساس نیروهایی است که دارد، تیم‌های قوی را تشکیل خواهیم داد و به این روند خدمت کمک خواهیم کرد.
وی بیان کرد: برنامه‎های خود را در سه حوزه فرهنگی اجتماعی و اطلاع رسانی ، اقتصادی و مالی و فنی و شهرسازی ارائه دادم.
شهردار نکا از بدهی بیش از 7 میلیاردی این شهرداری خبر داد و گفت: برای رفع این مشکل، ستاد اقتصادی مالی را تشکیل دادیم، نیروهای جوان خوبی را در شهرداری داریم و نباید نادیده گرفته شوند.
جمشیدی ادامه داد: در بین همه ادارات نکا، ظرفیت تخصصی شهرداری بالاتر است زیرا در حال حاضر بیش از 60 تحصیلکرده عالی داریم و باید از توانمندی آنها استفاده کنیم نه اینکه این ظرفیتها را در اتاق بسته نگه داریم.
** جناح‎بندی و بازی‎های سیاسی جایگاهی در شهرداری ندارد
وی در پایان با اشاره به عنوان شدن مطالبی درباره گروه و جناح‎بندی در شهرداری نکا، اظهار داشت: شهرداری محلی برای بازی‌های سیاسی نیست، در این مجموعه هیچ سلیقه‌ای و حزبی عمل نخواهیم کرد و این مطالب جایگاهی نخواهد داشت زیرا شهرداری از آن مردم و برای خدمت به مردم است.
در پایان این مراسم، حکم روح‌الله جمشیدی به عنوان شهردار نکا قرائت شد و ایشان تا پایان دوره چهارم شوراهای اسلامی رسماً شهردار شهر نیکان است.


انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار