دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
شاید در این روزهای نزدیک به نوروز که تقاضای افراد برای خرید برخی اقلام بیشتر می‌شود، در برخی فروشگاه‌های بزرگ در قفسه‌های مربوط به انواع چای یا در قسمت حراج محصولات، با تبلیغ نوعی چای با نام چای سی‌تی‌سی مواجه شده باشید و این پرسش برایتان مطرح شده باشد که این چای از چه نوعی است و آیا با چای سیاه تفاوتی دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،در ابتدا لازم است بدایند چای به دو شیوه سنتی«ارتدوکس» و غیرسنتی «سی‌تی‌سی» تولید می‌شود. تفاوت این دو شیوه به نوع فرآوری برگ‌های چای مربوط است. چای سی‌تی‌سی نوعی چای سیاه و کوتاه شده سه کلمه انگلیسی و ترجمه آن به معنای بریدن، گسستن و پیچاندن (توپی کردن) است و به دلیل اعمال فرآیندهای بیشتر از نظر رنگدهی و عطر و کیفیت نسبت به چای‌های سیاه معمولی تولید شده به روش سنتی برتری دارد.

شاید تا به حال چای کله مورچه یا باروتی را مصرف کرده باشید و در برخی وبگاه‌ها و شبکه‌های مجازی در مورد آن اخبار نه‌چندان دلخوش‌کننده‌ای خوانده باشید. چای کله مورچه همان چای سی‌تی‌سی و به روش غیرسنتی تولید می‌شود که کنیا و آسام هندوستان از تولیدکنندگان عمده آن هستند. روش تولید این نوع چای این گونه است که برگ‌های چای نسبت به انواع دیگر چای سیاه بیشتر خرد و غلتکی شده و در نهایت به شکل دانه‌های ریز و گلوله شده‌ای شبیه کله مورچه تبدیل می‌شود.

هر چه برگ‌های چای شکسته‌تر، خردتر و بیشتر کوبیده شده باشند دم‌کردن آن به زمان کوتاه‌تر نیاز دارد و عطر و رنگ آن بیشتر می‌شود و طعمی قوی‌تر دارد و این که در برخی وبگاه‌ها اخباری مبنی بر مصنوعی بودن این نوع چای منتشر می‌شود، صحت ندارد.

بد نیست بدانید انواعی از چای صبحانه انگلیسی و چای صبحانه ایرلندی، چای کله مورچه هستند. همچنین گاهی در تهیه چای ماسالا یا برای تولید چای کیسه‌ای از چای کله مورچه استفاده می‌شود.چای سی‌تی‌سی کنیا دارای عطر بالا و طعم شیرین و چای سی‌تی‌سی آسام هندوستان عطر ملایم اما رنگ‌دهی مطلوب‌تری دارد.

چرا برخی متخصصان می‌گویند چای کله مورچه نخورید؟

یکی از مشکلات این چای احتمال تقلب در آن است. به علت این که این چای در ابتدا بسیار خرد و ریز می‌شود، به‌راحتی قابلیت ترکیب با خرده‌ها و پودر کهنه چای‌های کم‌ارزش و بی‌کیفیت را داردکه قابل تشخیص نیست. در صورتی که در چای‌های معمولی به دلیل برگی شکل بودن به راحتی نمی‌توان آن را با خرده چای مخلوط کرد.

ضمن این که برخی تولیدکنندگان غیرمتعهد به منظور افزایش رنگ و عطر و طعم چای‌های تقلبی کله مورچه از میزان زیاد اسانس و مواد رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده در ترکیب آنها استفاده میکنند. باز هم یادآوری می‌کنیم اگر این نوع چای از انواع غیرتقلبی باشد در گروه چای‌های مرغوب قرار دارد.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: چای‌ سی‌تی‌سی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: