دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷

به گزارش آوای خزر، کرونا ویروس، همه جوامع انسانی را درگیر کرده است و این روزها همه جا صحبت از این ویروس منحوس است. بنا به توصیه پزشکان ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی بهترین راه مقابله با این بیماری است. در همین راستا، پویش «در خانه بمانیم» راه اندازی شده است. اما بچه ها خیلی علاقه ای برای پیوستن به این پویش ندارند و مدام از والدین شان می خواهند آنها را برای تفریح به بیرون از خانه ببرند. علی فروتن، بازیگر و مجری و سازنده برنامه های کودک که بچه ها او را با عنوان عمو فیتیله می شناسند به کودکان توصیه می کند در خانه بمانند. او می گوید: «امروز شرایط بحرانی ایجاد شده است و ماندن در خانه و کنار پدر و مادر و گوش دادن به حرف های آنها بهترین راه پشت سر گذاشتن این بیماری است.»

او ادامه می دهد: «بچه های عزیز می دانید ما عموهای فیتیله شما را از صمیم قلب دوست داریم و قلبمان برای بودن در کنار شما و شاد کردن شما می تپد. پس برای این که چون گذشته کنار هم باشیم و با هم بخندیم صبور باشید و در خانه بمانید.»

فروتن با تقدیر از زحمات پزشکان و کادر درمان به دوری آنها از فرزندانشان اشاره و عنوان می کند: «پزشکان درگیر درمان بیماران هستند و از خانه و فرزندانشان دوراند و دلشان برای بچه هایشان تنگ شده است. ما با ماندن در خانه به کاهش بیماری کمک می کنیم و  کار پزشکان کم می شود و فرصت می کنند به دیدن بچه هایشان بروند.»

عمو فیتیله به شستن دست ها هم تاکید می کند: «کشیدن نقاشی، تماشای تلویزیون، مرور کردن درس ها و بازی با پدر و مادر و حتی کمک کردن در کارهای خانه می تواند کمک کند تا حوصله شما بچه ها و عزیزان دل عموهای فیتیله سر نرود. البته فراموش نکنید سلامتی شما برای ما مهم است و پس خواهش می کنم در خانه بمانید و در طول روز چندین بار دست هایتان را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.»

علی فروتن در پایان با آرزوی سلامتی برای همه مردم خطاب به کودکان می گوید: «پدر و مادر، شما را دوست دارند. پس خواهش می کنم به حرف هایشان گوش دهید و برای رفتن به بیرون از خانه بهانه گیری نکنید.»

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار