دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
سخنگوی وزارت کشور گفت: استانداران با درنظر گرفتن محدویت ها و مصوبات مدنظر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن پیش بینی تمهیدات لازم برای فراهم سازی آسایش و رفاه شهروندان، برنامه ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال را انجام دهند.

آماده‌باش وزارت کشور به استانداران درباره «چهارشنبه آخرسال»به گزارش آوای خزر، در این ابلاغیه آمده است؛ با عنایت به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و به منظور ایجاد آمادگی، هماهنگی و انسجام میان دستگاههای اجرایی، امدادی و عملیاتی برای پیشگیری و کنترل حوادث احتمالی مربوط به این روز در سطح کشور دستور فرمایید با درنظر گرفتن محدویت ها و مصوبات مدنظر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن پیش بینی تمهیدات لازم برای فراهم سازی آسایش و رفاه شهروندان، برنامه ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال با محوریت سازمان ها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی و همکاری کلیه متولیان امر صورت پذیرد.

ضرورت دارد اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و بازدارنده، هرس و جمع آوری شاخ و برگ درختان از سطح معابر و پارک ها، جمع آوری پسماندها از سطح معابر و مخازن پسماندها همچنین استقرار اکیپ های عملیاتی آتش نشانی و خدمات ایمنی در مراکز تجمع در اولویت قرار گیرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ​در ادامه این نامه، به استانداران اعلام شده است تا گزارش اقدامات را به صورت استانی جمع بندی و به معاونت عمرانی وزارت کشور ارسال کنند.

انتهای پیام/1000
برچسب ها: چهارشنبه سوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار