دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و پنجمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش آوای خزر، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و پنجمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

25 اسفند 1291، به دستور قوام ‌السلطنه، وزیر مالیه، دستور پرداخت سه ‌ماه از حقوق معوقه کارمندان دولت صادر شد.

25 اسفند 1300، "برنارد کاتلیپ" کنسول آمریکا طی یادداشتی به وزارت امور خارجه خواستار کسب اطلاعات از ظرفیت معادن مختلف در ایران و میزان استخراج از آنها شد!

25 اسفند 1311، محاکمه عبدالحسین تیمورتاش وزیر سابق دربار در شعبه اول دیوان جزای عمال دولت آغاز شد. ریاست محکمه با عبدالعلی لطفی و مستشاران میرزااسماعیل چکانی و مدیار بودند. جلسه محاکمه سری اعلام شد و سه روز نیز ادامه داشت. طی این محاکمه تیمورتاش از حیث ارتشا به سال حبس مجرد که مستلزم محرومیت از تمام حقوق اجتماعی و استرداد مال حاصل از ارتشا و پرداخت سی و هشت هزار و پانصد و نود و دو تومان و هزار و هفتصد و دوازده لیره انگلیس بود، محکوم شد.

25 اسفند 1330، گروه بانک بین ‌الملل پس از یک ماه اقامت در تهران و لندن و مذاکره با مقامات ایرانی و انگلیسی با شکست مذاکرات تهران را ترک کردند.

25 اسفند 1348، مقررات صادرات و واردات اعلام شد.

25 اسفند 1358، انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

25 اسفند 1392، طی خبری اعلام شد که صادرات نفت کره جنوبی از ایران 4.5 برابر شده است.

25 اسفند 1394، اولین توافق جدی در پساتحریم برای تسهیل روابط تجاری میان ایران و روسیه انجام شد. مقامات بازرگانی دو طرف اعلام کردند ۱۰ بانک روسی با ایران در زمینه کارگزاری مالی به توافقات جدی رسیدند. گفته شد این توافق زمینه را برای ارتقا و تسهیل سطح روابط تجاری دو کشور فراهم می‌ کند.

25 اسفند 1395، شورای‌ عالی کار پس از ۱۵ ساعت جلسه مداوم میزان افزایش مزد و حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را تعیین تکلیف کرد. براساس اعلام وزیر کار و امور اجتماعی، مزد سال آینده 14.5 درصد رشد خواهد کرد.

25 اسفند 1397، پرونده لایحه بودجه ۹۸ کل کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام بسته شد. مجمع تشخیص، تکلیف ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه که مورد تایید مجلس نبود را مشخص و بر این اساس بودجه ۹۸ نهایی شد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

انتهای پیام/1005

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار