دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
از سوی انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ساری عنوان شد
با متخلفان و خاطیان بازار چه‌طور برخورد کنیم؟
سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و انجمن‌های استانی و شهرستانی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن، تجارت براساس یکی از مهمترین وظایف خود با واحدهای صنفی و افراد متخلف بشدت برخورد خواهند کرد.

آوای خزر: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و انجمن‌های استانی و شهرستانی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن، تجارت براساس یکی از مهمترین وظایف خود با واحدهای صنفی و افراد متخلف به‌شدت برخورد خواهند کرد.

دکتر سید محمد میرمحمدی و دکتر سید سیاوش ابوالقاسمی رؤسای انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شهرستان ساری و استان مازندران طی گزارشی آمادگی آن انجمن را در رسیدگی به شکایات و گزارشات شهروندان عزیز در برخورد قانونی و جدی با متخلفان به‌شرح ذیل اعلام داشتند.

در آیه 168 سوره بقره آمده است: " ای مردم از آنچه در زمین است، حلال و پاکیزه را بخورید و از گام‌های شیطان پیروی نکنید که دشمن آشکار شماست".

کسب روزی حلال با تضییع حقوق مصرف‌کنندگان به‌ویژه گرانفروشی در تضاد کامل است. عرضه‌ی کالا و خدمات به بهای بیش از نرخ‌های تعیین‌شده توسط مراجع رسمی به‌طور علی‌الحساب یا قطعی و اجرا نکردن مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار شود، بر اساس قانون گرانفروشی بوده و جرم‌انگاری‌ست.

در راستای قوانین مصوب اعمالی چون گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، تخلف و مجری آن متخلف و تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

در واقع هیچ توجیهی برای گران کردن کالا و خدمات قابل قبول نیست. از جمله دلایل افزایش و گران‌کردن، می‌توان به برخی موارد چون عدم درج قیمت بر روی محصولات که خود تخلف آشکار است و مورد دیگر که متأسفانه اکثر مواقع مشاهده شده کم‌فروشی بوده است یعنی محتوا و‌ حجم واقعی محصولات با آنچه که هست تفاوت فاحش و‌ کاستی فراوان دارد که مصداق بارز تخلف است. و نکته‌ی مهم دیگر آنکه از شهروندان عزیز خواهشمند است به‌خصوص در مورد کالاها و اجناسی که نرخ ثابتی ندارند حتما از فروشنده فاکتور درخواست کنند و ایشان براساس قانون موظف به صدور آن خواهد بود و در صورت عدم ارائه متخلف محسوب خواهد شد.

اما اکنون و با درگیر شدن کشور عزیزمان با بیماری ویروس کرونا بنابر گزارشات واصله متأسفانه شاهد فروش و ارائه انواع محصولات خارج از استاندارد کیفی و بدون قیمت‌گذاری صحیح بوده و همینطور با نزدیک‌شدن به سال نو و فروش اجناس با قیمت‌های بدون رعایت ضوابط قانونی هستیم. لذا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و انجمن‌های استان و شهرستان بدین وسیله آمادگی خود را جهت دریافت گزارشات شهروندان عزیزمان پیرامون تخلفاتی که در بازار مشاهده می‌کنند اعلام می‌دارد و همچون گذشته با کمال دقت مراتب رسیدگی و برخورد با متخلفان این عرصه را با همکاری مجدانه سازمان قضایی تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف را در دستور کار قرار خواهد داد. تا به وظیفه ذاتی خود که همان تبیین و احیای حقوق مصرف‌کننده است جامه‌ی عمل بپوشاند.

لذا از تمامی عزیزان خواهشمنداست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار گزارش کامل خود را از طریق راه‌های ارتباطی که در ادامه اعلام می‌شود مکاتبه یا تماس و یا در قالب پیامک اعلام کنندتا در اسرع وقت توسط همکاران عزیزمان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

تندرست و پیروز باشید.


آدرس 1
انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شهرستان ساری:
ساری، ابتدای خیابان دخانیات، اداره صنعت، معدن تجارت، ساختمان انجمن.
شماره تماس و پیامک:
09111562445
01133252742
_________________________
آدرس2
انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان مازندران:
ساری، میدان امام ، سازمان صنعت، معدن و تجارت
شماره تماس و پیامک:
09112556412
01133372005_7
داخلی313

اخبار مازندران

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها