دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹
پیروی گفت: مسافرت و رفت‌وآمدها به گسترش ویروس کمک می‌کند و اگر مردم رعایت نکنند اوضاع خطرناک‌تر می‌شود.

هلال احمربه گزارش آوای خزر،آ محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر دیشب ۲۷ اسفند با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی تدابیر کنترل ورودی و خروجی شهرها برای مقابله با کرونا پرداخت.

پیروی در ابتدا با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا مصوب کرد تا در ۱۳ استان اکیپ‌های بازرسی قرار داده شود گفت : در خروجی و ورودی شهرها غربالگری اولیه انجام می‌شود، اگر بعد از تشخیص احساس شود که فردی مشکوک است، به کمپ‌های بهداشتی هدایت می‌شود و اگر نیاز به ارجاع به مراکز درمانی باشد این امر صورت می‌گیرد و در صورت لزوم قرنطینه انجام می شود.

او با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌کنیم از سفر رفتن خودداری کنند، گفت: مردم با جان خودشان بازی نکنند، سفر برای افراد خطرساز است.

پیروی خاطرنشان کرد: در مبادی ورودی و خروجی شهرها از تب‌سنج‌های نوری استفاده می‌کنیم؛ لذا از فاصله ۰ تا ۵ سانتی‌متری تب افراد گرفته می‌شود، مراقبین سلامت این کار را با استفاده از ماسک و لباس‌های مخصوص و تجهیزات لازم انجام می‌دهند، لذا در شرکت نساجی به اندازه کافی لباس و تجهیزات مورد نیاز در حال تولید است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیش از ۵۷۰ تیم در کشور داریم که مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: امروز این طرح با این مکانیزم شدید شروع شده و انسجام گرفته است، علاوه بر استان‌های هدف در تمام استان‌ها همکاران مشغول کار هستند، در این ۱۳ استان با تشکیلات جدید و دستورالعمل‌های در نظر گرفته شده کار دنبال می‌شود.

او با اشاره به اینکه امیدواریم مردم از رفتن به مسافرت خودداری کنند، گفت: ما نگران هستیم، زیرا پیک ابتلا در آینده نزدیک بالاتر از این خواهد رفت، با این وضعیتی که در تصاویر مشاهده می‌شود اوضاع خطرناک است زیرا بیماری در حال منتشر شدن است، مسافرت و رفت‌وآمدها به گسترش ویروس کمک می‌کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیمارستان نورافشار در تهران که متعلق به هلال احمر است بیماران کرونایی را پذیرش کرده است، افزود: یک محموله از سوی ایرانیان مقیم انگلستان و محموله دیگر از سوی ایرانیان مقیم آمریکا در حال ارسال به کشور است، سازمان بین المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی غذا متعهد شدند مقدار قابل توجهی ماسک و گان‌های پزشکی را به ایران ارسال کنند اما اگر مردم رعایت نکنند اوضاع خطرناک‌تر می‌شود. همچنین از سوی کشور چین و ژاپن کمک‌هایی به ایران شده است.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها