دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
سفیر کشورمان در فرانسه تاکید کرد: وجدان‌های بیدار برای رفع تحریم‌های آمریکا در این برهه حساس اقدامی انسانی انجام بدهند.

وجدان‌های بیدار در جهت رفع تحریم‌های آمریکا اقدام کنندبه گزارش آوای خزر،بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس با ارسال نامه‌هایی جداگانه به شمار زیادی از مقامات ارشد و شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و رسانه‌ای فرانسه، با اشاره به تهدیدی که اپیدمی کرونا برای همه ابنای بشر ایجاد کرده است، نوشت: کرونا ویروس نشان داده مرز، جغرافیا، شرق و غرب، جهان پیشرفته و در حال توسعه نمی‌شناسد و مشکلی «جهانی» در جهان به هم پیوسته کنونی است.

او در این پیام‌ها تاکید کرد: ایران، این سرزمین بزرگ و تاریخی با فرهنگی غنی، سال‌هاست تحت تحریم‌های یکجانبه، غیرقانونی، غیرانسانی و غیراخلاقی ایالات متحده آمریکا و به خصوص ترامپ قرار گرفته است و این مسئله باعث گردیده امکان صادرات اقلام پزشکی، بهداشتی، دارو و تجهیزات درمانی و هر گونه نقل و انتقال مالی با ایران توسط بسیاری از کشور‌های جهان متوقف شود.

سفیر ایران در پاریس ادامه داد: ایرانیان و کادر‌های پزشکی و پیراپزشکی متعهد آن با تمام توان در یک بسیج همگانی به تنهایی و با امکانات و داشته‌ای محدود خود مبارزه‌ای بی امان را با این ویروس کشنده آغاز کرده‌اند، اما لازم است «وجدان‌های بیدار» به هر شکل ممکن در جهت تلاش برای شکستن و رفع تحریم‌های آمریکا در این برهه و زمان حساس از تاریخ بشری اقدامی شایسته و انسانی به عمل آورند. جهان نباید تا این حد تحت تاثیر یکجانبه‌گرایی آمریکا، جان آدمی را نادیده انگارد.

قاسمی درخواست کرد: شخصیت‌های برجسته فرانسوی با نگاه انسانی و بشردوستانه خود چه در ظرفیت شخصی، چه از طریق دولت متبوع خود و چه از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد و بین‌المللی و رسانه‌ها در جهت توقف و رفع این تحریم‌ها تلاش کنند، چراکه در شرایط کنونی، این تحریم‌ها صرفا جان انسان‌های بی‌گناه در ایران، منطقه و حتی جهان را نشانه رفته است.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار