دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
رییس حوزه هنری مازندران خبر داد
فراخوان هنرمندان مازندران جهت تولید آثار فاخر در
رئیس حوزه هنری مازندران از هنرمندان خواست تا با هدف ایجاد موجی از روحیه تازه و حال و هوای زندگی اصیل توام با سلامت و معنویت و شادی در استان، شرایط ناگزیرکنونی را به فرصتی برای خلق آثار فاخر هنری بدل کنند.

به گزارش آوای خزر از ساری، با توجه به تعطیلی تمامی برنامه های فرهنگی هنری استان بویژه فعالیت های جمعی، محافل و رویدادهای هنری پایان سال و ایام نوروز، تصمیم بر آن شد که با انتشار فراخوانی از سوی حوزه هنری مازندران، از هنرمندان دعوت شود تا این خانه نشینی اجباری را به یک فرصت مناسب برای خلق اثر بدل کنند.

مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران با ذکر این نکته که پیش تر نیز پویش « هیچ جایی خونه آدم نمیشه» در واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران آغاز به کار کرده است، گفت: طی فراخوانی که در آخرین روز کاری سال 98 منتشر خواهد شد از هنرمندان چند رشته هنری (هنرهای تجسمی، ادبیات و... ) تقاضا کردیم با موضوعاتی همچون شادی و امید، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق و خانواده، بیماری کرونا و رویدادهای وابسته به آن به تولید اثر بپردازند.

وی همچنین گفت: در ادامه هنرمندان استان فرصت خواهند داشت تا پایان اردیبهشت 99 کارهای خود را از طریق فضای مجازی (که آدرس آن در فراخوان ذکر شده) ارسال کنند و اعلام نتایج نهایی و برگزاری نمایشگاه ( واقعی و مجازی) به تیرماه 99 موکول خواهد شد.

رییس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه شبکه اینستاگرامی این نهاد در ایام تعطیلات نوروزی با نمایش مجازی آثار هنرمندان استان میزبان علاقمندان از سراسر کشور خواهد بود گفت: هدف اصلی فراخوان مذکور ضمن همکاری تنگاتنگ با هنرمندان فرهیخته استان و تولید، ایجاد فضایی با نشاط و امید بخش است تا بتوانیم با کمک هنرمندان موجی از روحیه تازه و حال و هوای زندگی اصیل توام با سلامت و معنویت و شادی را در استان و کشور به راه بیاندازیم تا دوشادوش جامعه پزشکی و پرستاران و سایر زحمت کشان این ورطه را به سلامت (انشاالله) رد کنیم.

معصومی گرجی در پایان با تاکید بر این نکته که اهداف معنوی این رویداد بیش از هرچیز مد نظر است و در نهایت به سه اثر در هر بخش یک هدیه نقدی اختصاص خواهد یافت ادامه داد: مطمئن هستم هنرمندان استان همچون ادوار گذشته پر دغدغه بوده و به مسئولیتهای اجتماعی خود در شرایط موجود می اندیشند با این حال حوزه هنری با این کار فقط بستری را فراهم کرده تا بتوان شرایط ارائه کارهای مسئولانه گروهی از هنرمندان مازندرانی جلوه گر شود.

شایان ذکر است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مازندران (با توجه به شرایط ویژه استان در بحث مسافر پذیری و خطر گسترش بیش از حد بیماری) تمامی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری در نهادها و سازمانهای مرتبط لغو شده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار