دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
یکی از مواردی که دیه از صندوق بیت المال پرداخت می‌شود، هنگامی که تصادفی اتفاق بیافتد که نه اولیای دم متوفی شناسایی شود و نه مقصر حادثه مشخص باشد.

به گزارش آوای خزر، پرداخت دیه بر عهده شخصی است که به دیگری ضربه و خسارتی وارد کرده باشد. اما گاهی اوقات و در مواردی خاص و استثنایی دیه فرد از صندوق بیت‌المال پرداخت می‌شود. در این نوشتار موارد پرداخت دیه از بیت المال ذکر شده است. 

پرداخت دیه صدمات از بیت المال

۱. هرگاه در اثر خطای قاضی، در حکم و یا تشخیص موضوع، ‌شخص بی‌گناهی محکوم به مرگ شده یا متحمل خسارت بدنی شود دیه قتل یا جراحت از بیت‌المال است.
۲. شخصی بر اثر ازدحام کشته شود. یعنی شخص در خیابان و اماکن عمومی و به دلیل فشار حاصل از ازدحام جمعیت جان خود را از دست دهد، از آنجایی که قاتل او مشخص نیست دیه از بیت‌المال پرداخت می‌شود.
۳. اگر فردی در اثر آشوب و اغتشاش مصدوم یا کشته شود، دیه او هم از صندوق بیت‌المال پرداخت می‌شود.
۴. در مواردی که عبور عابر پیاده ممنوع است اگر عابر عبور کند و راننده‌ای که با سرعت مجاز و مطمئنه در حرکت باشد و وسیله نقلیه او نقص فنی نداشته باشد راننده مسئولیتی در مورد دیه نخواهد داشت. اما در خصوص اینکه جسد شخصی در خیابان پیدا شود و برای قاضی دلیلی بر وقوع قتل او از سوی شخصی یا اشخاصی نباشد دادگاه باید دیه او را از بیت‌المال بدهد.
۵. فردی که فوت می‌کند شخصی مجهول الهویه باشد و اولیای دم او شناسایی نشوند، دیه به حساب بیت المال واریز می‌شود تا اولیای دم این فرد پیدا شوند.

پرداخت دیه

۶. دیه مقتولی که بر اثر سقوط غیر ارادی شخصی دیگر کشته شده است.

۷. در صورتی که تصادفی اتفاق بیفتد که نه اولیای دم متوفی شناسایی شود و نه مقصر حادثه مشخص باشد.

۸. در صورتی که حادثه‌ای مانند تصادف اتفاق بیفتد که منجر به فوت غیرعمدی شود. در این موارد نحوه وصول دیه از بیت المال به این صورت است که اگر شخص متوفی و اولیای دم نیز شناسایی شوند ولی شخص متهم شناسایی نشود، در اینجا دادیار رسیدگی می‌کند و درصورتی که مشخص شد که مقصر حادثه قابل شناسایی نیست، از دادگاه درخواست می‌کند که دیه از بیت المال پرداخت شود. در این صورت وقتی پرونده به اجرای احکام آمد وقت نظارت تعیین می‌شود و اولیای دم با ارسال اخطاریه به عنوان شاکی دعوت می‌شوند. در این موارد همانند مدارکی که بیمه برای پرداخت دیه می‌خواهد صندوق بیت المال هم آن‌ها را درخواست می‌کند. همچنین گواهی انحصار وراثت را هم درخواست می‌کند. در این صورت صندوق بیت‌المال، اولیای دم را به بیمه مرکزی معرفی می‌کند که بخشی از دیه را بیمه مرکزی پرداخت کند و بعد از آن اولیای دم باقیمانده دیه را از صندوق بیت‌المال دریافت می‌کنند.

برچسب ها: دیه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها