دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
بخشدار مرکزی نکا اعلام کرد
ضدعفونی منظم روستاهای بخش مرکزی نکا/ همکاری جهادی خیران، سمن‌ها، دهیاران و پایگاه‌های مقاومت در ریشه‌کنی کرونا
بخشدار مرکزی نکا با تقدیر از همکاری جهادی خیران، سمن‌ها، دهیاران و اعضای شورا و پایگاه‌های مقاومت بسیج در ریشه‌کنی کروناویروس، از سمپاشی و ضدعفونی منظم روستاهای بخش مرکزی نکا گفت که در برخی از آنها تا امروز 29 اسفندماه، 11 مرحله عملیات سمپاشی انجام شده است.

"ابراهیم طاهری" پیش از ظهر  امروز 29 اسفندماه 98 در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با بیان اینکه از ابتدای شیوع پیشرفت کرونا در کشور و مازندران، در سطح بخش مرکزی نکا نیز ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شده است، افزود: این ستادها با مسوولیت دهیار و عضویت شورای اسلامی، بهورز، و پایگاه‌های مقاومت بسیج و افراد ذی‌نفوذ روستا فعالیت دارند.

وی با اشاره به تولید مواد ضدعفونی‌کننده از سوی متخصصان نیروگاه شهید سلیمی نکا، اظهار می‌دارد که سمپاشی و ضدعفونی سطح روستاها با استفاده از این مواد صورت گرفته و ادامه دارد. ضمن اینکه در ورودی روستاها نیز طرح تب‌سنجی در کنار کنترل ورود و خروج انجام می‎شود.

بخشدار مرکزی نکا با بیان اینکه شناسایی افراد بیمار سخت بود و برخی نیز از رفتن به مطب پزشک هراس داشتند، می‌گوید: برای کاهش ترددها و همچنین ارائه خدمات بهتر و شناسایی افراد دارای علائم و مشکوک به بیماری جدید، بهورزان برای معاینه اولیه به درب منازل روستاییان مراجعه کردند که موارد مشکوک مشخص و اقدامات بعدی صورت گرفت. تعدادی به مراکز شهری و بیمارستانی ارجاع و تعدادی نیز با کنترل بهورزان در قرنطینه خانگی قرار دارند.

طاهری ادامه داد: سمپاشی روستای خورشید از روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی طی یک مرحله از طریق پهباد انجام شد، مانورهای هم‌زمانی هم در سایر روستاها صورت گرفت، خیران و سمن‌ها نیز پای کار آمدند و با توجه به کمبود ماسک، در کنار پایگاه‌های مقاومت بسیج در تولید ماسک‌های پارچه‌ای یا تأمین مواد اولیه مشارکت جدی داشتند.

بخشدار مرکزی نکا با اشاره به عملیات سمپاشی و ضدعفونی‌کردن تمامی روستاها که معمولاً هر 48 ساعت انجام می‌گیرد، این مهم را به‌طور ویژه در روستاهای باجمعیت بالا بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد که در برخی روستاها تا امروز پنج‌شنبه 20 اسفندماه، 11 مرحله سمپاشی صورت گرفت.

وی از همکاری دهیاران و پای کار بودن آنها گفت و اینکه صبح امروز نیز در بازدید از روستاهایی چون اطرب، بایع‌کلا، شهاب‌الدین و ... همکاری خوب دهیاران، شوراها، خیران و سمن‌ها را دیدیم، مردم نیز تا حدود بالایی توجیه شده‌اند و رعایت می‌کنند. کنترل در ورودی روستاها نیز انجام می‌شود.

ضدعفونی منظم روستاهای بخش مرکزی نکا/ همکاری جهادی خیران، سمن‌ها، دهیاران و پایگاه‌های مقاومت در ریشه‌کنی کرونا

طاهری همچنین از بستن اغلب آرامستان‌ها و مزارهای روستاهای بخش مرکزی نکا گفت و اینکه فضا به‌گونه‌ای شد که خود مردم مدیریت می‌کنند و تجمعات به حداقل رسید. تشییع جنازه‌ها نیز بسیار ساده و با تعداد محدود انجام گرفت.

بخشدار مرکزی نکا با اشاره به لغو مرخصی‌ها در نوروز 99 باتوجه به شیوع کروناویروس اظهار داشت: بخشداری و تمام دهیاری‌ها در ایام نوروز کشیک هستند تا خطرات و تلفات را به حداقل و انشاالله به صفر برسانیم.

طاهری در پایان سخنان خود از مردم خواست که نسبت به بیماری جدید حساسیت داشته باشند، موارد بهداشتی که ساده‌ترین و مؤثرترین آن شستشوی مرتب دست‌ها، همچنین عدم حضور در تجمعات و پرهیز از دید و بازدیدها و ترددهای غیرضرور است را جدی بگیرند تا این پروسه‌ی سخت، با موفقیت به پایان برسد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار