دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
روز چهارشنبه ششم فروردین، شبکه‌های سیما میزبان برنامه‌های مختلفی از فیلم‌های سینمایی گرفته تا مستند، برنامه‌های سرگرمی و مسابقه و سریال‌های نوروزی خواهد بود.

به گزارش آوای خزر، امروز (چهارشنبه ششم فروردین) شبکه‌های سیما میزبان برنامه‌های مختلفی از فیلم‌های سینمایی گرفته تا مستند، برنامه‌های سرگرمی و مسابقه و سریال‌های نوروزی خواهد بود.

به رسم هر ساله تلویزیون در نوروز برای مخاطبان خود سریال‌هایی متنوعی در نظر گرفته است. «پایتخت ۶»، «کامیون»، «دوپینگ» و «میان‌بر» چهار سریالی هستند که در ایام نوروز از آنتن شبکه‌های یک، دو، سه و پنج پخش می‌شود.

روز چهارشنبه ششم فروردین، قسمت ششم سریال پایتخت ۶ ساعت ۲۲ از شبکه یک، قسمت ششم سریال کامیون ساعت ۲۱ از شبکه دو و همچنین قسمت نهم سریال دوپینگ ساعت ۲۰ از شبکه سه پخش می‌شود. سریال میان‌بر هم که از مدتی پیش پخش خود را از شبکه پنج سیما آغاز کرده، ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

روز چهارشنبه ساعت ۹:۳۰ صبح از شبکه یک سیما فیلم سینمایی «دانشمند و مرد دیوانه» پخش می‌شود؛ فیلمی به کارگردانی فرهاد صفی‌نیا فیلمی در ژانر درام تاریخی که مل گیبسون، جیمز موری، شان پن، ناتالی دورمر و الیزا مرت در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم محصول ۲۰۱۹ انگلیس است که قصه آن در اواسط قرن نوزدهم میلادی رخ می‌دهد. در آن دوران پروفسور جیمز موری روند تألیف فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد را آغاز کرد. از سوی دیگر، یکی از بیماران بستری شده در تیمارستان برودمور به نام دکتر ویلیام مینور...

در این روز همچنین شبکه دوم سیما فیلم سینمایی «دامبو» را ساعت ۱۷ پخش می‌کند. فیلمی ماجرایی که محصول سال 2019 چهار کشور امریکا، انگلیس، کانادا و استرالیاست.

شبکه سوم سیما هم در روز ششم فروردین ساعت ۱۵:۳۰ فیلم سینمایی «شاهد نامرئی» را نشان می‌دهد. فیلمی در ژانر جنایی-پلیسی که محصول سال ۲۰۱۸ ایتالیاست و در خلاصه داستان آن چنین آمده است: «آدریانا مردی جوان و موفق به دنبال گرفتن یک قرار مهم است که می‌تواند شرایط کاری‌اش را دگرگون کند. او در یکی از روزها به همراه لائورا طراح پروژه که زنی جوان است به منطقه‌ای جنگلی برای بازدید و عکاسی رفته‌اند که ناگهان در جاده با یک ماشین تصادف می‌کنند و موجب مرگ راننده آن که پسر جوانی به نام دانیله است، می‌شوند. آنها از ترس اینکه روزنامه‌ها از پروژه آنها سر دربیاورند و این تصادف پروژه را تحت تاثیر خود قرار دهد، تصمیم می‌گیرند ماشین و جسد را به داخل برکه انداخته و موضوع را از همه پنهان کنند. پدر و مادر دانیله بر حسب اتفاق در همان روز در جاده با لائورا برخورد می‌کنند و...»

شبکه پنج سیما در روز ششم فروردین ساعت ۱۳:۳۰ فیلم سینمایی «پلیس بل ویل» را نمایش می‌دهد؛ فیلمی طنز محصول سال ۲۰۱۸ فرانسه.

همچنین مسابقه آشپزی «دستپخت» با حضور خانواده‌های ایرانی که در مسابقه بزرگ آشپزی شرکت می‌کنند، از یکم فروردین هر شب در ۱۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از شبکه یک پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه‌کنندگی سید وحید حسینی است که با فضایی عیدانه و حال و هوای نوروز، هر شب ساعت ۱۸ روی آنتن خواهد رفت.

از شبکه دوم سیما هم «کافه بازی» به تهیه‌کنندگی ماجد بازرگان و اجرای الهه پرسون با تغییراتی در ایام نوروز تقدیم مخاطبان می‌شود. در این برنامه چهره‌های مطرح در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و... با حضور در یک مسابقه و در محیطِ یک بازی ویدئویی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و ضمن آن به معرفی جدیدترین بازی‌های کامپیوتری مناسب سن نوجوان می‌پردازند. این برنامه کاری است از گروه کودک و نوجوان که هر روز ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن می‌شود.

در شبکه سه سیما هم «اعجوبه‌ها» به تهیه‌کنندگی گل محمدی و با مجری و دکور جدید در راستای نشان دادن توانمندی‌های کودکان و نوجوانان در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۱ پخش خواهد شد.

جنگ شبانه «شب فیروزه‌ای» هم ویژه‌برنامه شبکه پنج سیما است که طبق سنوات قبل در ایام تعطیلات پخش می‌شود. این برنامه کاری از گروه اجتماعی به تهیه‌کنندگی محمد قنبری است. هنرمندان، قهرمانان ورزشی و اجتماعی و ... از مهمانان این برنامه خواهند بود. «شب فیروزه‌ای» دارای بخش های متنوع و جذابی برای مخاطبان خواهد بود. این برنامه حوالی ساعت۲۱:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار