دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
استفاده از تکنولوژی هولوگرام یا هولوگرافی در شبکه من و تو و حضور هایده در برنامه  شب عید این شبکه, باعث شگفتی افراد زیادی شده است

آوای خزر/ استفاده از تکنولوژی هولوگرام یا هولوگرافی در شبکه من و تو و حضور هایده در برنامه  شب عید این شبکه, باعث شگفتی افراد زیادی شده است

تکنولوژی هولوگرام یا هولوگرافی چیست؟

حضور هایده، خواننده فقید روی صحنه شبکه من‌و‌تو و همخوانی سحر با او شگفتی بینندگان این برنامه را برانگیخت و البته به شدت به دلشان نشست. نگاهی خواهیم داست به تکنولوژی هولوگرام که در این نمایش مورد استفاده قرار گرفته و این روز‌ها سر و صدای زیادی در دنیای تکنولوژی به پا کرده‌است.

هولوگرام چیست؟

عکاسی هولوگرام یا هولوگرافی یک تکنیک مدرن تصویربرداری است که در آن ابتدا نور ساطع شده از سوژه را ثبت کرده و سپس همین نور ساطع شده را به شکلی به نمایش می‌گذاریم که حجم چند بعدی جسم به نمایش در آید. از این تکنولوژی مدرن در فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «مرد آهنی» استفاده شده‌است، ولی می‌توان گفت که این تکنولوژی هنوز به جایی نرسیده که جادوی مورد نظر سینماگران را عملی کند.

انواع مختلفی از هولوگرام در طول سالیان بوجود آمده‌اند. یکی از انواع آن هولوگرام‌های انتقالی هستند که می‌توانند نوری که در اطرافشان میتابد را به شکل تصویری چند بعدی در طرف دیگر به نمایش گذارند. یکی دیگر از انواع هولوگرام‌ها، هولوگرام‌های رنگین کمانی هستند که از آن‌ها برای اهداف امنیتی مثل کارت‌های اعتباری و یا گواهینامه‌ها استفاده می‌شود.

تکنولوژی هولوگرافی چطور کار می‌کند؟

برای ساختن هولوگرام شما نیاز به شیء یا کسی که قصد دارید آن‌را به صورت چند بعدی نمایش دهید، دارید. هم چنین به یک پرتوی لیزری نیاز دارید تا آن را به اطراف شیء و فضای ثبت بتابانید. منظور از فضای ثبت محیط تمیزی است که پرتو‌های نور را قادر به تابش و تقسیم کند و تصویر شفاف‌تر و واضح‌تری را به نمایش گذارد.

یک پرتوی لیزر به دو پرتوی کاملا یکسان تقسیم شده و با استفاده از آینه هدایت می‌شود. یکی از پرتو‌ها برای نمایش تصویر به‌کار گرفته می‌شود که تصویر شیء را به فضای ثبت منعکس می‌کند و پرتوی دوم، که «نور مرجع» نامیده می‌شود، مستقیما به فضای ثبت تابانده می‌شود. با این روش، این نور با هیچ کدام از نور‌هایی که از جسم سوژه باز می‌گردد درگیر نمی‌شود و با تناسب نور منتشر شده تصویری بسیار دقیق‌تر از مکان هولوگرام ایجاد می‌کند.

دو پرتو با تداخل و برهم کنشی یکدیگر، الگویی در محیط ثبت خواهند ساخت که می‌توان از روی آن الگو عکس سوژه مورد نظر را برای دیدن بازسازی کرد.

فضای ثبتی که نور‌ها در آن همگرا می‌شوند، می‌تواند از مواد متفاوتی ساخته شده باشد. یکی از متداول‌ترین استفاده‌های هولوگرام در فیلم‌های عکاسی با مقدار مشخصی از نور ذرات انفعالی می‌باشد. این کار باعث می‌شود که دقت عکس برای دو پرتوی تابشی لیزر بالاتر برود و عکس هولوگرام را طبیعی‌تر از روش هالید نقره، که در سال ۱۹۶۰ رواج داشت، نشان دهد.


تاریخچه هولوگرافی

توسعه تکنولوژی هولوگرام از سال ۱۹۶۲ آغاز شد. زمانی‌که یوری دنیسیوک در اتحاد جماهیر شوروی سابق و امت لیت و یوریس اوپتانیکس در دانشگاه میشگان امریکا تکنولوژی لیزری را توسعه دادند که می‌توانست تصاویر را به صورت سه بعدی ثبت کند. آن زمان از امولوسیون هالید نقره به‌عنوان فضای ثبت استفاده می‌شد و به همین‌خاطر وضوح عکس‌های هولوگرافیک گرفته شده چندان خوب نبود. ولی شیوه‌های مدرن امروزی مثل روش‌های تبدیل و انتقالی باعث بهبود روز افزون وضوح تصاویر هولوگرامی شد.

استفاده از هولوگرافی در سیاست

تصویر زیر که در هجدهم آپریل سال ۲۰۱۷ گرفته شده است هولوگرام انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه، جن لوک ملنچون، بر روی صحنه طی برگزاری جلسه را نشان می‌دهد. درحالی که این جلسه برگزار می‌شد هولوگرام هایش به طور همزمان در تمامی شهر‌ها ظاهر می‌گردید.

هر چند که این کاندید، برای ریاست جمهوری برگزیده نشد، ولی تا مدت‌ها تکنولوژی مورد استفاده‌اش روی زبان‌ها بود و تعجب همگان را برانگیخته بود.

آینده تکنولوژی هولوگرام

این تکنولوژی که در ابتدا فقط قادر به نمایش تصاویر ۳ بعدی و ۵ بعدی بود با پیشرفت علم و تکنولوژی حالا قادر به نمایش تصاویر و ویدیو‌های ۷ بعدی نیز می‌باشد و نه تنها در زمینه هنر و سرگرمی بلکه در زمینه‌های بسیار دیگری همانند تصویر برداری‌های زیست پزشکی، تجسم‌های فکری علمی، طراحی مهندسی و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با تمام این اوصاف می‌توان گفت که علم و تکنولوژی هرروز در حال پیشرفت است و می‌توانیم انتظاراتی به مراتب بیشتر از این تکنولوژی داشته باشیم. زیرا این تکنولوژی مدرن می‌تواند مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب کند.


انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار