دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
آیا ویروس کرونا واقعا 8 ساعت در هوا باقی می ماند؟
یکی از سلبریتی های مشهور در فضای مجازی با انتشار متنی از سوی سازمان جهانی بهداشت ادعا کرده بود سازمان جهانی بهداشت انتقال کرونا از طریق هوا را تایید کرد البته در فضاهای سرپوشیده!این مطلب موجی از نگرانی ها را به دنبال داشت که با توجه به عدم توزیع ماسک در داروخانه ها مردم با مشکل جدی مواجه خواهند شد اما سخنگوی وزارت بهداشت این ادعاها را رد کرد.

به گزارش آوای خزر، دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری آنلاین درباره خبر منتشر شده از سوی یکی از سلبریتی ها مبنی بر اینکه سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرده ویروس کرونا در هوا به مدت 8 ساعت بسته به دما و رطوبت زنده می ماند لذا استفاده از ماسک ضروری است با تکذیب این خبر گفت:« جمعیت عادی افرادی که در معرض خطر نیستند نیازی به استفاده از ماسک ندارند. موضوع ضدعفونی سطوح در دستور کار است. موراد و اطلاعات ما غیرقطعی هستند و بعضا ممکن است متناقض است. مهمترین اقدام برای گروه های عادی جامعه شستن دست ها است چیزی که ساده انگاری می شوند.»


وی تاکید کرد:« هنوز هیچ روش و راه جایگزینی برای کنترل این بیماری جز شستن دست ها وجود ندارد بقیه اقدامات غیرقطعی است ولی شستن دست ها از همه بیشتر تاکید می شود. البته کسانی که بیمار مبتلا به کرونا دارند و کسانی که به آی سی یو ها مشغول به کار هستند توصیه به استفاده از ماسک های استاندارد می شود و باید بالاترین سطح حفاظت و ایمنی را در بخش مراقبت های ویژه داشته باشیم.اما به افراد عادی جامعه توصیه به استفاده از ماسک نمی شود.»

لازم به ذکر است صبح امروز یکی از سلبریتی های مشهور در فضای مجازی با انتشار متنی از سوی سازمان جهانی بهداشت ادعا کرده بود سازمان جهانی بهداشت انتقال کرونا از طریق هوا را تایید کرد البته در فضاهای سرپوشیده! نتایج آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که کرونا از طریق هوا منتقل می شود و بستگی به دما و رطوبت هوای هر منطقه 8 ساعت در هوا و در فضاهایی که افراد مبتلا سرفه یا عطسه کرده اند باقی می ماند.بر این اساس پزشکان متخصص تاکید می کنند به هیچ عنوان بدون ماسک نباید از منزل خارج شد بخصوص در فضاهای سرپوشیده.

این مطلب موجی از نگرانی ها را به دنبال داشت که با توجه به عدم توزیع ماسک در داروخانه ها مردم با مشکل جدی مواجه خواهند شد اما سخنگوی وزارت بهداشت این ادعاها را رد کرد. لازم به ذکر است که این مطلب اندکی بعد از انتشار از صفحه این سلبریتی حذف شد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار