دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
دانشجومعلمانی که قرار است صرفا با دغدغه تربیت معلم دوران دانشجویی بگذرانند حالا باید هر چند وقت یکبار به دنبال مطالبه‌گری حق و حقوق خود باشند.

 

به گزارش آوای خزر، هنوز تکلیف دریافتی و کسر از حقوق  و تاثیر افزایش پرداختی‌ها بر حقوق دانشجومعلم ها مشخص نشده است که باز هم ماجرایی دیگر را تجربه می‌کنند؛ این بار آنها و نومعلمان  با حذف بند (ی) از احکام مواجه شدند.

طبق آنچه در این بنداز حکم آنها  آمده است؛ افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر از قبیل هیأت‌های علمی، قضات، کارکنان کشوری و لشکری و بازنشستگان آن‌ها شاغل در تمام دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و بازنشستگان آن‌ها به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند، از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق یا عناوین مشابه مشمولین این بند به میزان ماهانه چهار میلیون ریال افزایش می‌یابد.

به بیانی دیگر همان افزایش حقوقی که بسیاری از کارمندان دولت از جمله معلمان را در بر می‌گیرد برای نومعلمان یا همان فارغ التحصیلان امسال که وارد کلاس های درس شده‌اند اعمال نمی‌شود و آموزش و پرورش هم گویا تاکنون پاسخی برای این موضوع نداشته است.

 صدای دانشجومعلمان به گوش آقای وزیر می‌رسد؟

همین سکوت دستگاه اداری در آموزش  و پرورش و بلاتکلیفی دانشجومعلمان در دریافتی که به جرات می‌توان آن را جز حداقل حق و حقوق دانست باعث شد تا آنها دست به کار شوند و در نامه ای خطاب به محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش وپرورش خواستار بازگرداندن این بند حقوقی شوند.

در بخش‌هایی از این نام آمده است: «مطابق بند ۱ نگارش ۷-۴-۵-۱ مورخ ۱۰/۱۰/۹۸ (پیوست شماره ۱) که به مناطق خدمت ارسال شده، مقرر شد بند «ی» تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۸ احکام حقوقی، از حکم دانشجومعلمان مشغول به تحصیل در تاریخ ۱/۱/۹۸ حذف و مبلغ آن به بند تفاوت حداقل دریافتی اضافه شود تا حقوق دانشجومعلمان، همان یک میلیون و ۵۶۳ هزار تومان تومان باقی بماند.

نظر به این که ورودی‌های ۹۴ دانشگاه فرهنگیان در شهریور ماه ۱۳۹۸ فارغ التحصیل شده و از مهر ماه ۱۳۹۸ مشغول به خدمت در مناطق هستند و با عنایت به عدم لحاظ مجدد بند «ی» در احکام رسمی صادر شده در مهر ماه ۱۳۹۸ ورودی‌های ۹۴ دانشگاه فرهنگیان، زیرحکم این قشر فرهنگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته؛ به طوری که زیرحکم این گروه را با زیرحکم ورودی‌های ۹۳ که از لحاظ رتبه و طبقه شغلی یکسان بوده و تنها ۸ ماه در سنوات خدمت با یکدیگر اختلاف دارند را دچار اختلاف فاحش بیش از ۵ میلیون ریالی کرده است.

همچنین از آنجایی که حذف بند «ی» از احکام دانشجومعلمان ورودی ۹۴ دانشگاه فرهنگیان (ورودی ۹۸ محل خدمت) پس از نامه‌ اعتراضی همکاران پیمانی صورت گرفت؛ لازم به ذکر است که همکاران پیمانی ورودی مهر ماه ۹۸، در تاریخ ۱/۷/۹۸ با سابقه‌ی صفر سال و صفر ماه و صفر  روز وارد منطقه شدند و در تاریخ ۱/۱/۹۸ که تفاوت بند‌ی تبصره ۱۲ ق ب سال ۹۸ و تفاوت جزء (۱) بند الف تبصره ۱۲ ق ب سال ۹۷ در احکام گنجانده شدند.

با توجه به اینکه دانشجومعلمان جزو کارمندان رسمی دولت بوده و مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستند پس در نتیجه باید در تصمیم گیری‌ها طبق این قانون برای آن‌ها عمل شود.

لازم به یادآوری است که در اجرای نامه‌ شماره‌ ۳/۷۱۰ مورخ ۱۹/۱۲/۹۶ معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش منضم به بخشنامه ۱۱۱۶۷۷۶ مورخ ۲۲/۱/۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، بنابر این بخشنامه، طبقه شغلی تمام مشاغل، ۱ طبقه افزایش یافت که دانشجومعلمان نیز همانند سایر کارمندان رسمی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، شامل این طرح شدند.

از طرفی باید توجه داشت که عناوین پرداختی و نیز کسورات مندرج در احکام دانشجو معلمان طبق قوانین وضع شده برای کارمندان رسمی دولت و مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری است.»

بلاتکلیفی دانشجومعلمان در حذف برخی بندهای احکام حقوقی

آنچه حالا مطالبه چالش برانگیز نومعلمان شده است و تاکنون  پاسخی نگرفته اند حذف یکباره بند (ی) از احکام است و اینکه چرا این گروه  در زمره کارمندان رسمی قرار نمی‌گیرند و باید از این قاعده قانونی مستثنی باشند.

وحید دلربا از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: جامعه فرهنگی کشور که متربیان این مرز و بوم در زمینه آموزش و پرورش اند،متاسفانه گاهی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که خستگی این امر خطیر را برای آنها دو چندان می‌کند.

او ادامه داد: با اصلاح احکام نومعلمان (فارغ التحصیلان ورودی ۹۴ دانشگاه فرهنگیان) به دلیل حذف بند (ی) تفاوتی در دریافتی آنان نسبت به فارغ التحصیلان سال قبل از خود (ورودی۹۳) ایجاد شد که به احتساب یک سال سابقه بیشتر منصفانه نیست؛ علاوه بر اینکه این اصلاح احکام شامل تمامی دانشجومعلمان بود و از فروردین سال ۹۸ این بند برای همه دانشجومعلمان حذف شد که کاهش طبقه شغلی در احکام را به دنبال دارد.

این دانشجومعلم بیان کرد: هرچند نه افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم نه حذف بند (ی) تاثیری در احکام دانشجومعلمان از لحاظ دریافتی ایجاد کرد اما نگرانی حدود ۷۰ هزار دانشجومعلم، مربوط به زمان اشتغال به تدریس آنهاست که حذف این بند  چه میزان دریافتی آنان را دستخوش تغییرات خواهد کرد که تا کنون پیگیری های فراوانی انجام داده ایم و منتظر پاسخ از سوی مراجع ذی ربط همچون وزارت آموزش و پرورش هستیم.

دبیر شورای صنفی مرکز علامه طباطبایی سبزوار اضافه کرد: باتوجه به ارتباطی که با ادارات کل آموزش و پرورش چند استان از جمله خراسان رضوی برقرار کردیم دریافتیم که دانشجومعلمان به دلیل نداشتن ضریب تعدیل نمی توانند بند (ی)را دریافت کنند، در واقع ضریب تعدیل را مشمول افراد شاغل توصیف کردند که شامل دانشجومعلمان نمی‌شود اما با این توصیف فارغ التحصیلان ورودی ۹۴ که مشغول به کار هستند هم باید از آن برخوردار شوند، هرچند اینکه چرا در سال های گذشته شامل دانشجومعلمان می شد اما در سال ۹۸ نمی‌شود، نیاز به شفاف سازی دارد.

البته در این مورد یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گفت: برای دانشجومعلمان حداقل حقوق در نظر گرفته شده یعنی همان یک میلیون و ۵۶۳ هزار تومان لحاظ می‌شود که براساس آیتم‌های حقوقی دانشجومعلم‌ها که مدرکشان دیپلم است، دریافتی دارند و حقوق به مبلغ حداقلی نمی‌رسد و معادل یک میلیون و ۲۰۰ می‌شود، اما باید این عدد را به حقوق حداقلی می‌رساندیم، ولی با اعمال قانون فصل دهم حقوق رشد پیدا کرد در نتیجه این مبلغ از حداقل دریافتی کم شد، اما اگر این حذف خلاف این کار باشد، اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار