دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور به مازندران تا بیش از 80 درصد محقق شد و بقیه اعتبارات نیز تا پایان سال اختصاص می‎یابد.
اعتبارات سفر رئیس جمهور به مازندران تا پایان سال اختصاص می‎یابد
به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح عصر امروز در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی بر اثر سرمای آذرماه جاری اظهار داشت: در کمتر از 15 روز مصوبه رسیدگی به خسارت
های مرکبات را دریافت کردیم، بخش از خسارتها پرداخت شد اما هنوز مشکلات بیمهای و سایر مسائل وجود دارد که امیدواریم دولت در پایان سال بتواند کمکی به کشاورزان داشته باشد.

وی افزود: در بخش پسماند نیز پیگیریهایی را داشتیم، 20 میلیارد تومان برای زبالهسوز ساری تأمین اعتبار شد، برای زبالهسوز نوشهر در حال رایزنی هستیم، برای نور 1.5، برای کمپوست بهشهر نیز 1.5 میلیارد تومان، بابل 3 میلیارد و برای تنکابن 7 میلیارد تومان برای زبالهسوز تأمین اعتبار شد.

استاندار مازندران گفت: بیش از 80 درصد از بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران اختصاص یافته و بقیه آن تا پایان سال اختصاص مییابد.

ربیع فلاح درباره سدهای استان نیز اظهار داشت: 120 هزار هکتار از اراضی استان با اتمام سد هراز بهبود مییابد و برای آب شرب نیز استفاده خواهد شد، با بهرهبرداری از سد گلورد نیز مشکلات کمبود آب شرب و آب کشاورزی در بیش از 25 هزار هکتار از اراضی شرق مازندران تا حد زیادی رفع خواهد شد.

وی در پایان با اشاره در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، بیان داشت: موضوع مهم و تلاش همه باید در جهت برگزاری باشکوه و حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار