دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
قدردانی احمد حسین زادگان؛ استاندار از همراهی مردم صبور و با فرهنگ مازندران در روز طبیعت (سیزده بدر)
احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در استان با صدور پیامی؛ از همکاری و همراهی آحاد مردم عزیز مازندران برای رعایت موازین طرح فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن در روز سیزده فروردین و همه مجریان طرح قدردانی نمود.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی استانداری احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در استان با صدور پیامی؛ از همکاری و همراهی آحاد مردم عزیز مازندران برای رعایت موازین طرح فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن در روز سیزده فروردین و همه مجریان طرح قدردانی نمود.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

هیچ برنامه ای در مقابله با کرونا بدون همراهی مردم نمی توانست و نمی تواند به توفیق دست یابد و آنچه که امروز در این راستا به موفقیت در بخش های مختلف انجامیده است، نتیجه همراهی و همکاری مردم عزیز ما با برنامه ریزان، مجریان و مجاهدان خط مقدم مبارزه با این بیماری است.

مردم فهیم و بافرهنگ مازندران که از آغاز راه؛ با تغییر رفتار و رعایت موازین بهداشتی همراه ما بوده اند، در روز سیزده فروردین، (( سیزده بدر و روز طبیعت )) با در خانه ماندن و همکاری با نیروی خدوم انتظامی و برقرار کنندگان نظم عمومی در این روزهای سخت، مراتب حمایت، پشتیبانی و قدردانی خود را از پزشکان، پرستاران، فعالان مقابله با کرونا و احترام به تصمیمات ملی در جهت قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس به منصه ظهور رساندند.

اینجانب با کمال مسرت از این اقدام نتیجه بخش مردم فهمیده و همراه استان، نهایت قدردانی و تشکر خود را از آحاد مردم عزیز مازندران برای رعایت موازین طرح فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن در روز سیزده فروردین و همه عوامل تلاشگر انتظامی، سپاه، بسیج، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، دستگاه های مسئول، دهیاران و شوراهای اسلامی، بخشداری ها و شهرداری ها، حوزه بهداشت و درمان و ... اعلام می نمایم و یقین دارم در سایه تداومِ همکاری های مردم صبور و بافرهنگ و فعالان اجرای طرح؛ بزودی شاهد نتایج امید بخش و موفقیت آمیز در مبارزه با بیماری کرونا خواهیم بود. ان شاء الله تعالی

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار