دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
پیشنهاد فیفا:
کارگروه کرونای فیفا پیشنهاد کرد کلیه مسابقات ملی فوتبال که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود به تاریخ دیگری موکول شود.

به گزارش آوای خزر، کارگروه کرونای فیفا پیشنهادکرد که همه بازی‌های ملی فوتبال که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود به تاریخ دیگری موکول شود. این در حالی است که فیفا پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا دو رقابت بین‌المللی بزرگ یورو2020 و کوپا آمه‌ریکا را به تعویق انداخته است.

 

 

کارگروه کرونا اخیرا از طرف فیفا با هدف بررسی تبعات اپیدمی کرونا تشکیل شده و اولین جلسه آن دیروز جمعه از طریق کنفرانس تلفنی برگزار شده است. این کارگروه چندین پیشنهاد به فیفا ارائه کرده که یکی از آن تعویق کلیه مسابقات بین‌المللی فوتبال  مردان و زنان بوده که طبق برنامه قرار است در ماه ژوئن برگزار شود.

 

کارگروه کرونای فیفا همچنین به این سازمان توصیه کرد که درباره نحوه برگزاری رقابتهای انتخابی جام جهانی 2022 با کنفدراسیونهای عضو بحث و تبادل نظر کند تا با توجه به شرایط اپیدمی کرونا برنامه جدیدی طراحی شود که سلامت اهالی فوتبال و هواداران را تامین کند.

 

بعد از پیشنهادات کارگروه کرونای فیفا، کونکاکاف اعلام  کرد که مرحله نیمه‌نهایی و فینال رقابتهای لیگ ملتهای کونکاکاف را به تعویق خواهد انداخت. در مرحله نیمه‌نهایی این رقابتها قرار بود آمریکا به مصاف هندوراس رفته و مکزیک در مقابل کاستاریکا قرار بگیرد.

 

 

از جمله دیدارهای دوستانه ملی مهمی که به نظر می‌رسد با توجه به این پیشنهاد به تاریخ دیگری موکول خواهند شد می‌توان به دیدار دوستانه تیمهای ملی اسپانیا و پرتغال، آلمان و سوئیس، و انگلیس و رومانی اشاره کرد.

 

کارگروه کرونا همچنین پیشنهاد کرد که رقابتهای جام جهانی زنان زیر 20سال که قرار بود در ماه‌های آگوست و سپتامبر در پاناما و کاستاریکا برگزار شود و همچنین جام جهانی زنان زیر 17سال که قرار بود در ماه نوامبر در هند برگزار شود به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری برگزار شود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار