دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
شکلات صبحانه نوتلا همیشه طرفداران بسیاری دارد و یک انتخاب خوب برای صبحانه کودکان است و حتی بزرگتر ها هم از خوردنش لذت می برند شما می توانید به روشی کاملا آسان خودتان در منزل سالم ترین شکلات صبحانه را تهیه کنید.

به گزارش آوای خزر، شکلات صبحانه که با نام شکلات نوتلا هم شناخته می‌شود یکی از انواع صبحانه‌های بسیار محبوب در سراسر جهان است. شکلات صبحانه یک صبحانه بسیار مقوی است که می‌تواند تا چندین ساعت شما را سرحال و شاداب نگه دارد.

با مواد لازم موجود در این آموزش می توانید برای ۴ نفر شکلات صبحانه تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شکلات صبحانه تهیه کنید می‌توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

طرز تهیه اصلی و مرحله به مرحله شکلات صبحانه نوتلا خانگی با پودر کاکائو و فندق و نکات مهم طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا خانگی را در این گزارش بخوانید.

5e71bc7881c76

روش اول تهیه شکلات نوتلا

مواد لازم برای ۴ نفر :

-خاک قند ۱٫۵ فنجان

-زرده تخم مرغ ۳ عدد

-کره ۶ قاشق غذاخوری

-خامه ۸ قاشق غذاخوری

-شکلات تخته‌ای ۱۵۰ گرم

-فندق خرد شده ۱۰۰ گرم

-پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

برای تهیه شکلات صبحانه خوشمزه ابتدا کره را از یخچال خارج می‌کنیم و در دمای محیط قرار می‌دهیم تا کره کاملا نرم شود. در مرحله بعدی کره را به همراه پودر قند و پودر کاکائو داخل یک ظرف مناسب می‌ریزیم و با مخلوط کن خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد مخلوط شدند و شکل گرفتند آنها را کنار می‌گذاریم. در مرحله بعدی شکلات تخته‌ای را به روش بن ماری ذوب می‌کنیم (در روش بن ماری ظرف شکلات را باید روی بخار آب داغ قرار دهید تا شکلات به آرامی ذوب شود)

در ادامه زرده‌های تخم مرغ را در یک ظرف جداگانه خوب هم می‌زنیم تا به رنگ کرمی در بیایند و حالت کش داری به خود بگیرند. در مرحله بعدی فندق‌ها را خرد می‌کنیم و به همراه خامه به ظرف مخلوط کره، پودر قند و پودر کاکائو اضافه می‌کنیم.

مواد را کمی مخلوط می‌کنیم سپس زرده‌های تخم مرغ را به ظرف اضافه می‌کنیم. در مرحله نهایی شکلات تخته‌ای که به روش بن ماری ذوب کرده بودیم را به مواد اضافه می‌کنیم و مواد را با مخلوط کن خوب میکس می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه شکلات‌صبحانه منسجم و یکدست شد آنرا داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای اینکه شکلات صبحانه به طور کامل آماده سرو شود بهتر است اجازه دهید به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال بماند.

5e71bbf51e691

روش دوم تهیه نوتلای خانگی

مواد لازم:

-شکلات تلخ: 2 بسته 100 گرمى

-شیر عسلى: 1 قوطى(390 گرمى)

-پودر فندق: 100 گرم

-کره: 100 گرم

طرز تهیه:

شکلات‌ها را به روش بن مارى آماده کنید ( در ظرفى روى بخار آب جوش). کره را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

شیر عسلى و پودر فندق را هم اضافه و خوب مخلوط کنید. خوب شکلات ما آماده است، به همین راحتى!

نکته: برای رژیمی بودن می توانید کره را از مواد اولیه حذف کنید. در ضمن می توانید با بادام زمینى یا هر مغز دیگرى که دوست دارید تهیه کنید. با این مواد مى توانید 2 شیشه شکلات تهیه کنید.

5e71bbf224bd0

روش سوم تهیه شکلات نوتلا

مواد لازم :

-فندق: ۲ پیمانه (۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار)

-شکر : ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

-پودر کاکائو مرغوب: ۱/۴ پیمانه (به جای پودر کاکائو می‌توانید از ۱۰۰ گرم شکلات تلخ استفاده کنید)

-روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری

-وانیل: ۱ قاشق چایخوری

-نمک: ۱/۸ قاشق چایخوری

طرز تهیه :

فر را در درجه ۳۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن و گرم کنید. فندق‌های بدون پوست را در سینی فر بچینید و آن‌ها را برشته یا در اصطلاح تخصصی رُست کنید.

اگر فر ندارید می‌توانید فندق‌ها را در ماهیتابه برشته کنید. به این ترتیب پوست نازک روی فندق به راحتی جدا می‌شود. اگر از فر یا ماهیتابه استفاده می‌کنید ۷ الی ۱۰ دقیقه برای این کار کافی است.

فندق‌های داغ را با احتیاط در یک شیشه درب دار بریزید و به شدت تکان دهید. به این ترتیب پوست نازک روی فندق جدا می‌شود. یک روش دیگر این است که فندق‌ها را در یک پارچه تمیز بریزید و درست مثل تصویر بالا آن‌ها را لای پارچه بمالید تا پوسته نازک روی فندق جدا شود. حالا فندق‌ها را با غذاساز یا میکسر خرد کنید.

بهتر است به صورت پالس پالس این کار را انجام دهید تا در اثر گرما فندق‌ها روغن پس ندهند و از سوی دیگر به خوبی خرد و یکدست شوند. برای درست کردن یک نوتلا اصیل بهتر است فندق‌ها خیلی ریز و خرد و حالت کرمی طور شوند.

شکر یا هر شیرین کننده دیگری را به فندق‌ها اضافه کنید. پودر کاکائو، روغن نارگیل، وانیل و نمک را هم اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر در میکسر یا غذاساز میکس کنید تا یک مایه یکدست و صاف و کرمی به دست بیاورید.

شکلات صبحانه نوتلا خانگی که به این ترتیب آماده می‌شود را می‌توانید به مدت چندین هفته در یک ظرف شیشه‌ای درب دار در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم درست کردن شکلات خانگی نوتلا

اگر شکلات صبحانه را شیرین‌تر دوست دارید کمی مقدار شکر یا پودر قند را بیشتر کنید.

به جای کرم فندق یا فندق می‌توانید شکلات صبحانه را با بادام زمینی یا کرم بادام زمینی درست کنید ولی نوتلا در اصل یک شکلات فندقی است و خواص نوتلا چه با فندق درست شود و چه بادام به خاطر این مغزها و آجیل موجود در آن است.

با درست کردن شکلات صبحانه خانگی بهترین نوتلا را خواهید داشت چون هم خیال‌تان از بابت میزان شکر یا هر شیرین کننده دیگری که اضافه می‌کنید راحت است و هم مطمئن هستید که شکلات صبحانه شما حاوی مواد نگهدارنده نیست.

برای درست کردن شکلات صبحانه نوتلا خانگی می‌توانید به جای پودر کاکائو از شکلات تلخ استفاده کنید. در این صورت برای این مقدار مواد ۱۰۰ گرم شکلات تلخ را به روش بن ماری آب کنید و به فندق‌های میکس شده و کرمی شده اضافه و مراحل بعدی را به همین ترتیب انجام دهید.

به جای شکر می‌توانید از ۲ قاشق غذاخوری شیره افرا استفاده کنید.

اضافه کردن ۱/۲ قاشق چایخوری پودر قهوه اسپرسو فوری به مواد فوق یک پیشنهاد دیگر است که طعم شکلات صبحانه شما را بهتر هم می‌کند و البته اختیاری است.

انتهای پیام/1000

برچسب ها: خانگی ، دسر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار