دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، نگران سهمیه بنزین خود نباشند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از مهر، فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بنزین، طبق مصوبه هیئت وزیران هر کارت سوخت «خودروی شخصی» ابتدای هر ماه ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان را قابل استفاده دارد، گفت: این میزان بنزین سهمیه ای می تواند برای ۶ ماه قابل ذخیره باشد؛ به عبارتی در صورتی که یک خودروی شخصی به هیچ عنوان از بنزین سهمیه ای خود استفاده نکرده باشد، در پایان ۶ ماه، ۳۶۰ لیتر بنزین دارد.

وی افزود: تنظیمات کارت سوخت خودروهای شخصی به صورت سیستمی به این شکل طراحی شده است و در ماه هفتم که ۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای برای کارت سوخت خودروهای شخصی شارژ می شود، در صورتی که شخصی ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای خود در ۶ ماه را مصرف نکرده باشد، شامل این افزایش سهمیه بنزین نمی شود. یعنی در ماه هفتم نیز ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای دارد نه ۴۲۰ لیتر.

به گفته این مقام مسئول، هر کارت سوخت خودرو شخصی می تواند تا سقف ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای داشته باشد و اگر در کارت سوخت خودروی شخصی به طور مثال ۱۲۰ یا ۲۰۰ یا ۱۷۰ یا هر رقمی کمتر از ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای وجود داشته باشد، تا ۶ ماه قابل ذخیره سازی بوده و سهمیه ۶۰ لیتر ماهیانه تا سقف ۳۶۰ لیتر به وی تعلق می گیرد؛ بنابراین دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، نگران سهمیه بنزین خود نباشند.

به گزارش آوای خزر، باتوجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت تردد بین شهری و لزوم کاهش تردد درون شهری، لازم است محدودیت ذخیره سوخت بنزین سهمیه خودروهای شخصی برای ۶ ماه برداشته شده یا سقف ذخیره سازی افزایش یابد چراکه در غیر این صورت، این محدودیت می تواند تبدیل به ابزاری برای تشویق مصرف یا سایر حواشی شود.

 انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها