دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه امروز قابل توجه است بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت: قرنطینه را تا زمانی که واکسن مورد قبول به دست نیامده در دستور کار باشد/ ۶۰ درصد منابع برداشته شده از صندوق توسعه ملی را بهداشت و درمان بدهیم

 به گزارش آوای خزر، محمدحسین قربانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ فروردین) مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز ایران و جهان با کووید ۱۹ مواجه است، گفت: وجود بیماری کرونا بر کسی پوشیده نیست و امروز هم خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز به همین موضوع اختصاص داده شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث مقاومتی تنها سازمانی که پیشگام مساله بود وزارت بهداشت و درمان بود در بحث زیرساخت‌ها اگر مجلس نهم و دهم از این موضوع حمایت نمی‌کرد، شاید امروز حوزه بهداشت و درمان نمی‌توانست در چنین شرایطی موفقیت‌هایی را به دست آورد.

وی با اشاره به این که بهداشت و درمان در شرایط عادی می‌تواند درآمدزا هم باشد و درصدی از بودجه عمومی سالانه را تامین کند، عنوان کرد: این بحران نشان داد که باید به صورت ویژه به زیرساخت‌ها، بخش تعلیم و تربیت نیروی متخصص در حوزه بهداشت و درمان توجه کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در جلسه ۵ اسفندماه کمیسیون بهداشت و درمان خواستار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شدیم، اظهار کرد: نمایندگانی در کمیسیون بهداشت مامور شدند که در حوزه‌های تخصصی کنار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تلاش لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۴ نفر از اعضاء نیز در کمیته مرکزی ستاد مبارزه با کرونا حضور دارند، گفت: اکنون که با اذن رهبری یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی دریافت می‌شود پیشنهاد دارم ۶۰ درصد از این منابع را به زیرساخت حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهیم.

قربانی ادامه با تاکید بر این که حاکمیت وظیفه دارد در مقابل سلامت جامعه حساس باشد، اظهار کرد: درخواست می‌شود تا زمانی که از سوی سازمان بهداشت جهانی پروتکلی برای کنترل این ویروس داده نشد الزاما قرنطینه در دستور کار باشد به خصوص تصمیم‌گیران در مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه موضوع قرنطینه را تا زمانی که واکسن مورد قبول به دست نیامده در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان این‌که آنچه امروز قابل توجه است بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است، افزود: دانشگاه و مدارس نیز همچنان باید تعطیل باشند. پیشنهاد دارم با توجه به این‌که بعد از انقلاب سابقه دو بار تعطیلی دانشگاه‌ها را داریم این‌بار نیز دانشگاه‌ها یک ترم تعطیل شوند. همچنین از مردم درخواست داریم که با رعایت اصول بهداشتی به قرنطینه توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار