دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با جعل اسناد به فروش زمین به ارزش 160 میلیارد ریال اقدام کرده در شهرستان بهشهر خبر داد.

 به گزارش آوای خزر، سردار سید محمود میرفیضی با اعلام این خبر، گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ماموران انتظامی شهرستان بهشهر دریافتند، فردی جاعل و کلاهبردار با تهیه و تنظیم عقد قرارداد نامه فروش زمین 55 هکتاري اقدام به تهیه مبایعه نامه جعلی به ارزش 160 میلیارد ریال کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با دریافت این اطلاعات، متهم به جعل شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد .

سردار میرفیضی از تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: همواره در انجام معاملات ملکی و قبل از هرگونه اقدامی نسبت به استعلام اسناد و مدارک از مراکز رسمی و ذیصلاح اقدام کنید.

طرح غربالگری بیماری کرونا برای مشمولان وظیفه عمومی در مازندران

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران از اجرای طرح ملی غربالگری بیماری کرونا برای مشمولان وظیفه عمومی اعزامی یکم و سوم اردیبهشت ماه سال 99 در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ وحید بریمانی با اعلام این خبر، گفت: برابر هماهنگی به عمل آمده مشمولان وظیفه عمومی اعزامی یک و سوم اردیبهشت ماه سال 1399 قبل از حضور در وظیفه عمومی استان برای اعزام به خدمت مقدس سربازی باید در طرح ملی غربالگری پیشگیری از بیماری کرونا حضور یابند.

وی تصریح کرد: این عزیزان باید قبل از اعزام با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشت مورد معاینه قرار گیرند تا از نظر ابتلا به ویروس کرونا اطمینان حاصل تا خدای نکرده موجب انتقال ویروس به دیگران نشود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران خطاب به مشمولان توصیه کرد: در زمان اعزام به خدمت ضمن رعایت نکات بهداشتی اعم ازکوتاه کردن موی سر و ناخن نسبت به همراه داشتن لوازم شخصی به ویژه مواد ضد عفونی کننده دست برابر پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

سرهنگ بریمانی همچنین از خانواده های مشمولان وظیفه عمومی خواست، با توجه به ممنوعیت تردد از حضور خانواده مشمولان در محل اعزام جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/1000

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها