دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران
زارع با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: اقدامات متعددی صورت پذیرفت که از جمله آنها می‌توان به تهیه ماسک ، مواد ضدعفونی و تهیه اقلام معیشتی برای محرومان و نیازمندان استان در شرایط کنونی اشاره داشت.
 
کانون های مساجد استان مازندران در خط مقدم مقابله با کرونا/ از توزیع ماسک تا حمایت از نیازمندان
 
 
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد مازندران، «عباس زارع» با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در روزهای اولیه کاری سال «جهش تولید» در مقابله با ویروس (کرونا)، گفت: اعضای کانون‌ها، پس از دستور عدم تجمع در اماکن مذهبی واجرای فعالیت‌های دست جمعی از سوی شورای سیاست گذاری مبارزه با کرونا، دست به فعالیت دیگر با عنوان «جهاد در مبارزه با کرونا» زدند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ادامه داد: در این راستا برنامه‌های معنوی در  سطح مجازی دنبال شد و طی فراخوان از سوی اعضای کانون فرهنگی وهنری مساجد استان ، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه ، دعای توسل ، قرائت دست جمعی سوره های حمد و  فیل ، زیارت امین الله در منازل صورت پذیرفت.

وی گفت: از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور  اعضای خانواده در منازل، مسابقه خلاصه نویسی کتاب با شرکت 21 نفر، مسابقه فرهنگی بانوی صبور با شرکت 35 نفر و همراهی 129نفر در مسابقه فرهنگی یاریگران زندگی از جمله اقداماتی بود که در سطح فضای مجازی به ثمر نشست.

زارع همچنین به برنامه‌های عملیاتی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با همکاری بسیجیان پایگاه‌های مقاومت اشاره کرده و افزود: در این عملیات جهادی ، تولید و و توزیع  150هزار ماسک، مواد ضدعفونی و گان برای مدافعان سلامت و پرستاران بیمارستان‌های استان و مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین اهالی و ساکنین محلات و شهرهای مازندران انجام گرفت.

دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران ادامه داد: همچنین در آغاز  سال جدید، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی برای محرومان و مستضعفان استان به همت خیرین و مراکز امور خیریه مساجد صورت پذیرفت.
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها