دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: سعی می‌کنیم در تمام قدم‌هایی که برمیداریم جان، مال و حیات اقتصادی مردم در نظر گرفته شود.

به گزارش آوای خزر، محمد نهاودیان در گفتگوی خبری با بیان اینکه به طور جامع رویکردمان مقابله با بیماری کرونا، تبعات و آثار اقتصادی کرونا است، گفت: سعی می‌کنیم در تمام قدم‌هایی که برمی‌داریم جان، مال و حیات اقتصادی مردم در نظر گرفته شود. به همین دلیل در همان روزهای اول کارگروه اعتباری کرونا را تشکیل دادیم و قرار شد بسته 100 هزار میلیارد تومانی اعطا شود که این طرح به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده است. این بسته به بنگاه‎ها و خانوارها اعطا خواهد شد تا به این طریق بتوانیم مانع بیکاری کارگر و تعطیلی بنگاه‎ها شویم.

وی جزئیات این بسته را به این طریق شرح داد: از این 100 هزار میلیارد تومان، 25 هزار میلیارد تومان شامل پرداخت بلاعوض است و 75 هزار میلیارد تومان نیز تحصیلات بانکی است که از محل شورای پول و اعتبار بانک مرکزی با سود 13 درصد به بنگاه‎ها و خانوارها اعطا می‎شود.

وی ادامه داد: از میزان 75 هزار میلیارد تومان، 45 هزار میلیارد تومان به بنگاه‌ها‎یی که در لیست قرار دارند، اختصاص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: توجه شود که قسمتی از این بنگاه‎ها، مانند؛ هتل‎ها و مراکز آموزشی و ورزشی به تشخیص دولت و حاکمیت تعطیل شده است و برخی مانند؛ پوشاک و کیف و کفش به دلیل شرایط پیش آمده تعطیل شده‌اند بنابرین میزان وامی که دریافت می‎کنند متفاوت خواهد بود. در این مسئله سعی شده است که ملاک کارگر باشد و شرایط استفاده برای بنگاه‎هایی است که کارگران‌شان را حفظ کنند.

نهاودیان ادامه داد: بنگاه‎هایی که با الزام دولت تعطیل شده‎اند به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان وام می‎گیرد، بنابرین اگر بنگاهی 10 کارگر داشته باشد 160 میلیون تومان وام دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این روند یک کار ملی است، گفت: اصل مهم در این مسئله بر اساس شفافیت است و قرار نیست کسی از رانت استفاده کند، زیرا وام به مجموعه و سیستم اقتصادی اعطا می‎شود.

نهاوندیان با اشاره به راهکارهای تدبیر شده، گفت: اگر بعد از اعطای وام چرخ بنگاه‌های اقتصادی به رونق افتاد باید بتوانیم در مردم قدرت خرید و تقاضا ایجاد کنیم، تا بنگاه‌ها بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. به همین دلیل به خانوارهایی که به ناچار یا به دلیل تعطیلی بنگاه اقتصادی بیکار شده‎اند، نیز وام یک میلیون تومانی پرداخت می‎شود که جزیات آن هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی در پایان افزود: باید قبول کنیم که صاحبان کسب و کارها به نسبت دستگاه‌های دولتی نسبت به کارگران خود دلسوزتر هستند، به همین دلیل تقاضا دارم که شرایط امروزه مانند شرایط بحرانی بعد از یک زلزله باشد و مردم نسبت به هم مهربان‌تر باشند. امیدواریم زمانی که وزارت و بهداشت و درمان اعلام وضعیت سفید می‎کند، شاهد رونق در بخش‎های تولیدی باشیم و بتوانیم تهدید پیش آمده را به فرصت تبدیل کنیم./ایلنا

انتهای پیام/1005
برچسب ها: نهاوندیان ، وام
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار