دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:
فرمانده انتظامی مازندران از پلمب 1934 واحد صنفی و 240 واحد اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در مازندران خبر داد.

به گزارش آوای خزر، سردار "سیدمحمود میرفیضی" با اعلام این خبر گفت: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا طرح تشدید نظارت و کنترل واحدهای صنفی و همچنین مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور در دستور کار انتظامی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون با تشکیل 141 تیم نظارتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی، ماموران اداره صمت و کارشناسان مراکز بهداشت استان و شهرستان های تابعه از 2800 واحد صنفی، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در سطح استان بازدید شد.

سردارمیرفیضی، از پلمب 1934 واحد صنفی و 240 واحد اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در اجرای این طرح خبر داد و گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق واحدهای صنفی در مجموع 362 جلسه آموزشی با حضور اصناف و کارشناسان مراکز بهداشت در سطح استان برگزار شد.

وی با اشاره به تشدید طرح های مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح در مجموع بیش از 650 هزار عدد لوازم بهداشتی شامل انواع، ماسک و دستکش و بیش از 21 هزار لیتر الکل و انواع مواد ضد عفونی کننده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، از دستگیری 35 محتکر و قاچاق کننده اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در استان خبر داد و گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان اظهار داشت: در اجرای این طرح نیز ضمن ایجاد پایگاه های تب سنجی که با استقرار کادر درمانی این فرماندهی در محورهای ورودی صورت گرفت به طور متوسط روزانه 1847 نیرو برای کنترل ترددها در سطح استان به کار گیری شدند.

سردار میرفیضی با توصیه به مردم به رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه تا ریشه کن شدن ویروس کرونا، تصریح کرد: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح تشدید مقابله با سرقت و سایر ناهنجاری های اجتماعی نیز در دستور کار کلیه یگان های اجرایی و عملیاتی استان قرار گرفته است. 

 انتهای پیام/1000

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار