دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
رئیس سازمان صنعت مازندران گفت: بر اساس جلسه و تصمیم اخیر دولت برای فعالیت اصناف، صنوفی که در رسته صنوف کم‌خطر به شمار می‌روند از شنبه ۲۳ فروردین با رعایت نکات بهداشتی اجازه فعالیت دارند و بقیه تا پایان فروردین اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش آوای خزر به نقل از ایرنا، حسینقلی قوانلو گفت: بر اساس جلسه و تصمیم اخیر دولت برای فعالیت اصناف، صنوفی که در رسته صنوف کم‌خطر به شمار می‌روند از شنبه ۲۳ فروردین با رعایت نکات بهداشتی اجازه فعالیت دارند و بقیه تا پایان فروردین اجازه فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: هرچند دستورالعمل اجرایی این تصمیم هنوز به استان‌ها و سازمان‌های صنعت ابلاغ نشده است، اما صنوفی که با جمعیت زیادی سروکار دارند یا جز اماکن شلوغ به شمار می‌روند از صنوف پرخطر محسوب می‌شوند مانند بازارچه‌های بزرگ، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها که در حال حاضر تا پایان فروردین‌ اجازه فعالیت ندارند.

رئیس سازمان صنعت مازندران گفت: بقیه صنوف که جز صنوف کم‌خطر هستند با ثبت در سامانه وزارت بهداشت و پر کردن تعهد الکترونیکی، کد فعالیت دریافت خواهند کرد و می‌توانند از شنبه فعالیت داشته باشند.

قوانلو با اشاره به همکاری خوب اصناف استان به پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد پدافند زیستی گفت: اصناف مازندران به نسبت دیگر استان‌ها در این زمینه عملکرد خوبی داشته‌اند.

اتاق اصناف ایران پیش‌ازاین فهرست مشاغل پرخطر را اعلام و تأکید کرد که این مشاغل تا بعدی فروردین حق فعالیت نخواهند داشت.

بر اساس اعلام این اتاق، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به‌غیراز فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روز بازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا از مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند.

بنا به اعلام سازمان صنعت مازندران از چهارم تا ۱۸ فروردین امسال ۲ هزار واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مصوبات کرونایی پلمب شد.

مازندران‌ بیش از ۱۶۰ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار