دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛
اعلام زمان احتمالی امتحانات پایان سال و برگزاری کنکور سراسری، آغاز به کار پلتفرم اختصاصی دانش‌آموزی و پیام صمیمانه وزیر آموزش و پرورش به والدین دانش‌آموزان از مهم‌ترین خبرهای حوزه آموزش و پرورش در روزهای اخیر بودند.
بسته
به گزارش آوای خزر،در ادامه تعطیلی اجباری مدارس در اثر شیوع اپیدمی کرونا، سرانجام تلاش‌های دستگاه تعلیم و تربیت در ایجاد یک سامانه اختصاصی برای ارتباط الکترونیکی میان مدرسه و خانه با هدف تداوم جریان آموزش و پرورش تقریبا به ثمر رسید و فعلا ثبت نام مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی برای استفاده از این شبکه آغاز شد. این هفته همچنین خبر اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز هنرستان‌های سراسر کشور منتشر شد و معاون وزیر هم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره زمان احتمالی برگزاری کنکور سال 99 اظهارنظر کرد. سازمان پژوهش از تمایل این سازمان به دخالت دانش‌آموزان نخبه در فرایند تالیف کتب درسی خبر داد و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در پیامی صمیمانه به والدین دانش‌آموزان از آنها خواست با مهیا کردن شرایط روانی مطلوب در خانه، به تعمیق و تثبیت محتوای درسی کمک کنند.

در ادامه مهم‌ترین خبرهای حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر را می‌خوانید:

تعویق زمان ورود به سامانه شاد

مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای از به تعویق افتادن زمان ورود به شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) به دلیل صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و حصول اطمینان از اختصاصی و امن بودن بستر ارتباطی این شبکه خبر داد.

ابلاغ اعتبار۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز هنرستان‌های سراسر کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس از تخصیص و توزیع اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز هنرستان‌های سراسر کشور خبر داد.

مهراله رخشانی‌مهر با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه به ارتقای کیفیت مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان بیان کرد: با توجه به تاکیدات موجود و اهتمام ویژه وزیر آموزش و پرورش بر این موضوع برای تحقق شعار «هر دانش‌آموز، یک مهارت» و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان در اقدامی جهادی از سوی سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس اعتباری برای توسعه این امر و کمک به فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی در دستور کار قرار گرفت.

او از تخصیص۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: با اهتمام ویژه و هماهنگی‌های انجام شده برای تامین اعتبار یاد شده، این مبلغ در استان‌ها توزیع و قابل دسترسی است.

ورود دانش‌آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزى آموزشى از ورود دانش‌آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی خبر داد.

حجت الاسلام علی ذوعلم با اشاره به جامع‌تر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتاب‌های درسی، گفت: در سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزشی جلسات هیئت اندیشه ورزی مخصوص دانش‌آموزان، به عنوان مخاطبان اصلی و بهره بردار نهایی کتاب‌های درسی برگزار می‌شود و در همین راستا باید دانش‌آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویت‌ها دخیل کرده و از آن‌ها استفاده کنیم.

او افزود: باید از دانش‌آموزان نخبه و فعال در تشکل‌های دانش‌آموزی مثل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی یا سازمان دانش‌آموزی که از تأمل عمیق‌تری برخوردارند، استفاده کینم.

دو هفته تا20 روز بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم کنکور برگزار می‌شود

علیرضا کمرئی با حضور در برنامه تهران 20 با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درباره کنکور با سازمان سنجش است، گفت: کنکور بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم دانش‌آموزان برگزار می‌شود و برای همین کنکور تابعی از بازگشایی مدارس است و حدس می‌زنیم خردادماه ایام امتحانات باشد و با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌آید امتحانات تا بخشی از تیرماه ادامه پیدا کند.

او افزود: در دو هفته تا20 روز بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم کنکور برگزار می‌شود و اکنون مسأله تعطیلی مدارس، نظام‌های آموزشی را تحت‌الشعاع قرار داده است و 80 درصد دانش‌آموزان دنیا با اختلال آموزش مواجه شدند.

معاون وزیر با اشاره به اینکه پروتکل‌های وزارت بهداشت و اجرای آن برای ما قابل اهمیت است، گفت: اگر ما در تنگنای زمانی قرار بگیریم، باید طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت مدارس را بازگشایی کنیم و بر اساس این پروتکل‌هایی که در فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد باید آموزش و پرورش رویه قبل خود را در صورت ادامه دار شدن شیوع ویروس و بازگشایی مدارس تغییر دهد .

وزیر آموزش و پرورش در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: استراتژی ما در آموزش و پرورش حفظ فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود

محسن حاجی میرزایی در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، گفت: آموزش و پرورش در طول۴۵ روز اخیر تقریبا تمام وقت کار کرده و با جدیت مسائل مربوط به آموزش دانش‌آموزان را پیگیری کرده است و در روز تعطیل و غیرتعطیل اهتمام داشته تا آثار این دوره سخت را قابل تحمل‌تر برای جامعه کند.

حاجی میرزایی اشاره کرد: اکنون تنها راه مقابله فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه است و مدارس به دلیل تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس و اینکه در کنار هم در کلاس نشسته‌اند می‌تواند باعث انتقال ویروس باشند .

او با اشاره به اینکه با تصمیم ستاد ملی مقابله مدارس دو هفته دیگر تعطیل خواهد بود، افزود: تاکنون بیش از ده ویدئوکنفرانس با مدیران کل استان‌ها برگزار شده است و در برخی از ویدئوکنفرانس‌ها تا پانصد نفر حاضر بودند و این استراتژی را داشتیم که آموزش تعطیل نیست و به شیوه دیگر آموزش را پیگیری می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با همکاری سازمان صدا و سیما برنامه‌های آموزشی با یک شبکه شروع شد و اکنون برنامه‌های آموزشی به ٢٨برنامه در روز با سه شبکه افزایش پیدا کرده است.

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مادران و پدران: آموزش از طریق فضای مجازی فرصت گرانبهای نزدیکی خانه و مدرسه را فراهم کرده است

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مادران و پدران با تأکید براینکه آموزش از طریق فضای مجازی فرصت گرانبهای نزدیکی خانه و مدرسه را فراهم کرده است، گفت:‌ معلمان، رسانه ملی و متخصصین فضای مجازی به یاری آموزش‌وپرورش آمده‌اند بایستی با اهتمامی دوچندان و با مدیریت زمان، وقت گذاری مناسب، توجه مضاعف و مهیا نمودن شرایط روانی مطلوب در خانه، نسبت به انتقال سریع، عمیق و پایدار محتوای درسی به دانش آموزان همت گماریم.

محسن حاجی میرزایی در پیامی به مادران و پدران با آرزوی سالی سرشار از سلامت، موفقیت و برکت، با اشاره به اینکه ماه پایانی سال گذشته با شیوع ویروس نوظهور و ناشناخته کرونا، برای تأمین سلامت و امنیت روانی فرزندان شما، مدرسه‌ها تعطیل شدند و جریان رسمی آموزش از مسیر همیشگی خود خارج شد، گفت: بنا به اقتضای مدیریت بحران، دانش‌آموزان نیز در قرنطینه قرار گرفتند، با اقرار به اینکه سیستم آموزشی کشور انتظار و تجربه کافی را برای مواجهه با چنین مشکلی نداشت، به مدد لطف الهی، تعهد و اخلاق حرفه‌ای همکاران فرهنگی و معلمان فرهیخته‌ی این مرزوبوم و البته حمایت شما والدین گرامی، در کوتاه‌ترین زمان با تکیه‌بر علم و تجارب آموزشی و استفاده از فضای مجازی و بر پایه روش‌های یاددهی نوین الکترونیکی، خانه شما به کلاس درس فرزندانتان تبدیل شد.

وزیر آموزش‌ و پرورش با قدردانی از صبر و حوصله‌ای که پدران و مادران به خرج می‌دهند و تلاش‌هایی که می‌کنند تا فرزندانشان از یادگیری دروس عقب نمانند، گفت: با در نظر گرفتن شرایط فعلی که پس از دوران بسیار مدید کار آموزش و تربیت به کانون اصلی خود یعنی خانه و خانواده بازگشته است، با این تفاوت که معلمان دلسوز در کنار پدران و مادران قرار دارند باید از این فرصت استفاده مناسبی به عمل آید به‌گونه‌ای که پس از پایان این روزها و عبور از این شرایط با انباشت تجربه‌های خوب و پیشرو، در صورت تکرار شرایط بحرانی وقفه‌ای در کار آموزش فرزندان ایجاد نشود.

آغاز بهره برداری از "شـاد" پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش در طی اطلاعیه ‌ای از بهره برداری "شـاد" پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش خبر داد.

وزارت آموزش و پرورش در راستای تبیین اهداف، تشریح اقدامات انجام گرفته و آغاز به کار شبکه اجتماعی دانش آموزان "شاد" اطلاعیه‌ای صادر کرد.

طبق برنامه پیش بینی شده، از روز ۲۱فروردین ورود مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی به پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش آغاز شده و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی، می‌توانند اپلیکیشن شاد را با مراجعه به آدرس‏http://Shaddl.medu.ir دریافت و نصب کنند. زمان و نحوه ورود و بهره‌برداری مدارس متوسطه، متعاقبا با ارسال بخشنامه‌ای توسط معاونت آموزش متوسطه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار