دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
خبر فوری/ شروط ستاد ملی کرونا برای بازگشایی اصناف
کلیه واحد‌های صنفی از صبح جمعه مورخ ۲۲/۰۱/۱۳۹۹ می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir بمنظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت نام نمایند.
آغاز به کار مشاغل «غیر پر خطر»

به گزارش آوای خزر،  عباس زارع دبیر شورای اطلاع رسانی استان مازندران گفت: در صورت تمایل اصناف؛ آغاز به کار مشاغل «غیر پر خطر» مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا از تاریخ ۲۳ فرودین ذکر گردیده و موارد ذیل به اطلاع عموم می‌رسد:


برای شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، کلیه واحد‌های صنفی از صبح جمعه مورخ ۲۲/۰۱/۱۳۹۹ می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir بمنظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت نام نمایند.


دستورالعمل‌های سلامت محیط کار، شاغلین و مشتریان کلیه مشاغل و اصناف برای مقابله با کرونا در سامانه: http://markazsalamat.behdasht.gov.ir در دسترس عموم اصناف و مردم می‌باشد.

تدابیر لازم برای بازرسی و نظارت دستگاه‌های ذیربط و مردم بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا مصوب وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی توسط اصناف و مشاغل اتخاذ گردیده که در اطلاعیه بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.
یادآوری می‌گردد کلیه واحد‌های تولید در بخش‌های مختلف صنف، صنعت، توزیعی و خدمات فنی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز ضروری مردم ازجمله مواد غذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران بیماری کرونا در حال خدمات رسانی به مردم بوده اند کماکان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت دراین حوزه‌ها می‌باشند.

فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحد‌ها فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌گردد.


 براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی – سینما‌ها -جشنواره‌ها و نمایشگا‌های هنری و فرهنگی می‌باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۵

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها