دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:
فرمانده انتظامی مازندران از صدور 1621 برگ جریمه 500 هزارتومانی برای رانندگان متخلف در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی پلیس راه و راهور خبر داد.
به گزارش آوای خزر، سردار سید محمود میرفیضی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان مازندران، گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی، ضمن تاکید بر ارتقاء امنیت عمومی، اقدامات گسترده‌ای برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دستورکار، یگان‌های اجرایی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها قرار گرفت.

*کاهش ۷۵ درصدی تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی مازندران 

فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش ۷۵ درصدی تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و اظهار داشت:  طی این مدت شاهد کاهش ۳۹ درصدی مجروحان و ۴۴ درصدی کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح استان بوده ایم، ضمن این که آمار تصادفات استان نیز با کاهش ۷۵ درصدی روبه رو بوده است.

سردار میرفیضی، تصریح کرد: در اجرای این طرح ضمن کنترل تردد‌ها در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با استقرار پلیس در ۷۰ نقطه ورودی و خروجی استان شامل ۶۴ نقطه شهری و ۶ نقطه جاده‌ای در استان شاهد کاهش ۵۸ درصدی تردد‌ها در کل استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

*صدور ۱۶۲۱ برگ جریمه ۵۰۰ هزارتومانی برای رانندگان متخلف

وی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ضمن انجام تست تب سنجی توسط کادر درمانی فرماندهی انتظامی استان در محور‌های ورودی تاکنون ۱۷۷ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی شهر‌های استان کنترل شدند که از این تعداد از ورود ۸۰ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی استان و شهرستان‌های استان جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی استان از صدور ۱۶۲۱ برگ جریمه ۵۰۰ هزارتومانی برای رانندگان متخلف در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی پلیس راه و راهور استان خبر داد و گفت: در این مدت ۲۹۹ خودرو که رانندگان آن‌ها با وجود تذکر و جریمه اصرار به تردد در شهر‌های غیر محل سکونت خود داشتند به مدت یک ماه توقیف و راهی توفقگاه شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران نظارت و کنترل بر واحد‌های صنفی و همچنین مبارزه با احتکار و قاچاق کالا‌های سلامت محور را از دیگر ماموریت‌های پلیس در این مدت عنوان کرد و اظهار داشت: طی این مدت ۱۴۱ تیم نظارتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی، ماموران اداره صمت و کارشناسان مراکز بهداشت استان و شهرستان‌های از ۶ هزار و ۱۶۹ واحد صنفی، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلا‌های استیجاری در سطح استان بازدید کردند.

*پلمب ۲ هزار و ۵۹۲ واحد صنفی و ۲۴۰ واحد اقامتی و پذیرایی و ویلا‌های استیجاری

میرفیضی از پلمب ۲ هزار و ۵۹۲ واحد صنفی و ۲۴۰ واحد اقامتی و پذیرایی و ویلا‌های استیجاری در اجرای این طرح خبر داد و گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق واحد‌های صنفی در مجموع ۳۶۲ جلسه آموزشی با حضور اصناف و کارشناسان مراکز بهداشت در سطح استان برگزار شد.

این مقام انتظامی با اشاره به عزم جدی پلیس در مبارزه با احتکار و قاچاق کالا‌های سلامت محور و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در استان از کشف بیش ۶۵۰ هزار عدد لوازم بهداشتی شامل انواع ماسک و دستکش و بیش از ۲۱ هزار لیتر الکل و انواع مواد ضد عفونی کننده در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۳۵ محتکر و قاچاق کننده اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در استان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

*شناسایی و دستگیری ۵۵ نفر از عاملان تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی

سردارمیرفیضی با اشاره به اثرات منفی شایعات بر امنیت روحی و روانی مردم از شناسایی و دستگیری ۵۵ نفر از عاملان تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی با موضوع بیماری کرونا در سطح استان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران نقش اقدامات فرهنگی را در پیشگیری از بیماری کرونا نقشی اثر گذار دانست و گفت: پلیس ضمن تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، تولید اخبار و ارائه هشدار و توصیه‌های پلیسی در رسانه‌های گروهی و صدا و سیما گام‌های موثری برداشته ضمن این که ۴۳۵ عنوان محتوا در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

*ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان

سردارمیرفیضی از ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری برای کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا در بین شهروندان خبرداد و گفت: در دو حوزه مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها به بیش از ۳۳۰ نفر از شهروندان خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.  

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار