دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
 عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دیدار با احمد حسین زادگان ؛استاندار مازندران ، گزارشی از عملکرد آن اداره کل در سال ۹۸ و برنامه‌های سال جدید ارائه کرد.
 به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در این دیدار در دفتر استاندار مازندران انجام شد، عباس زارع ضمن سپاس از حمایت‌های حسین زادگان از فرهنگ و هنر استان در سال ۹۸، گزارشی از عملکرد آن اداره کل و برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری استان ارائه کرد و از وی خواست تا با توجه به عملکرد خوب اهالی فرهنگ، هنر و رسانه مازندران در رابطه با مبارزه با ویروس کرونا با تولید محتوا و باز نشر آن در رسانه‌ها و فضای مجازی، همچنین متضرر شدن این حوزه در ایام قرنطینه، حمایت ویژه از این بخش فرهیخته جامعه داشته باشد.

زارع در ادامه به تشریح برنامه‌های مهم فرهنگی و هنری از جمله: تجلیل از مفاخر استان، حمایت از انجمن‌ها و تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه ای، برگزاری جشنواره‌های متفاوت و ... پرداخت و ابراز امیدواری کرد تا با حمایت‌های استانداری مازندران این برنامه‌ها در سال جدید محقق شود.

در ادامه، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز با تقدیر از عملکرد خوب مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان و اهالی رسانه استان در سال ۹۸، به ویژه درخصوص اطلاع رسانی عمومی ویروس کرونا و تولید آثار فاخر هنری در این زمینه، برحمایت هرچه بیشتر حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان در سال جدید، قول مساعد داد.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار