دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف ۳۲۰ کیلوگرم موادمخدر در پایتخت خبر داد.


 

به آوای خزر،سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در این باره گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ درجریان دو عملیات جداگانه ۳۲۸ کیلوگرم موادمخدر را که به قصد توزیع و فروش به تهران قاچاق شده بود، کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: در یکی از این عملیات‌ها ۵۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از راننده یک تاکسی کشف شد. ماموران چند روز قبل از طریق منابع خبری از قصد این فرد برای قاچاق موادمخدر با خبر شده و اقدامات خود را آغاز کردند که در جریان آن مشخص شد راننده تاکسی با همکاری یکی از همدستانش و با استفاده از دو دستگاه خودروی سواری و تاکسی به استان قم رفته و با تهیه مواد مخدر قصد بازگشت به تهران را دارد.

 

حسنوند افزود: با هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران به استان قم اعزام شده و در همکاری مشترک با ماموران انتظامی استان قم، خودروی متهمان در محور قم – تهران شناسایی شد اما ماموران برای دستگیری آنان وارد عمل نشده و رفتارشان را تحت نظر قراردادند که در جریان آن مشخص شد خودروی سواری به عنوان خودروی پوششی تاکسی او را اسکورت کرده است. مدتی بعد هردو خودرو توقیف و رانندگان آن دستگیر شدند. در بازرسی از تاکسی نیز ۳۰ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک و ۲۰ کیلو و ۶۴۰ گرم حشیش کشف و ضبط شد.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت همچنین از دستگیری دو قاچاقچی دیگر در عملیاتی که آن هم مشترک با پلیس قم انجام شد خبر داد و گفت: در این عملیات ۲۷۸ کیلو و ۵۷۵ گرم تریاک کشف و ضبط شد. این عملیات نیز چند روز پیش و به دنبال دریافت خبری از قصد یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای موادمخدر برای قاچاق تریاک به تهران آغاز شد و در جریان آن یک دستگاه کامیون ایسوزو که مواد مخدر داخل آن جاساز شده بود شناسایی و توقیف شد.

وی با بیان اینکه این خودرو از یکی از شهرهای جنوبی کشور به راه افتاده بود، گفت: همچنین یک خودروی سواری دیگر هم که قرار بود مواد را در محدوده میدان فتح از راننده کامیون تحویل بگیرد شناسایی و توقیف شد که در مجموع از کامیون و این خودرو به ترتیب ۱۰۴ کیلو و ۵۵۰ گرم و یک کیلو و ۲۵ گرم تریاک کشف و ضبط شد.

حسنوند با اشاره به انتقال دو خودرو به مقر پلیس،گفت: در بازرسیهای تکمیلی از داخل خودروی کامیون، تیم تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند ۱۷۳ کیلو تریاک دیگر را هم که به طرز بسیار ماهرانه‌ای داخل کامیون جاساز شده بود، کشف و ضبط کنند که در مجموع در این عملیات ۲۷۸ کیلو و ۵۷۵ گرم تریام کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه برای هر چهار متهم دستگیر شده در دو عملیات مشترک با پلیس قم، پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار