دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
اخطارهای پی درپی پرداخت قبض گاز در شرایط کرونایی بسیاری از شهروندان مازندران از جمله آملی ها را شوکه و نگران کرده است.

به گزارش آوای خزر،درحالی که شرکت ملی اعلام کرده به علت شیوع ویروس کرونا، مردم تا سه ماه می‌توانند قبض گاز خود را پرداخت نکنند، اما اخطارهای پی درپی گاز مازندران برای پرداخت گازبها، مشترکان استان را شوکه و نگران کرده است.

باوجود این اما، در روزهای اخیر دریافت پیامک‌های صورتحساب قبض‌های دوره‌های بهمن و اسفند و تعیین مهلت ۷۲ و۴۸ ساعت برای پرداخت آن گلایه‌های شهروندان را به همراه داشته است.

دوگانگی حمایت از مشترکان

یکی از شهروندان آملی در گفتگو با خبرنگار مهر از دریافت پیامک قبض گاز و تعیین مهلت ۷۲ ساعته منزلش گلایه کرد و گفت: اینکه مسئولان اعلام کردند با توجه به شرایط پیش‌آمده کشور فرصتی سه‌ماهه به مشترکان داده می‌شود اما نمی دانم چرا شرکت‌های پایین‌دست برخلاف مصوبه به مردم فشار می‌آوردند.

علی حیدری یکی از مشترکان گاز درآمل که پیامک قبض گاز خود را دریافت و حتی به نشانه اعتراض در صفحه اینستاگرام خود به کنایه انتشار داده ، گفت: این روزها که ویروس کرونا در تمام شهرهای کشورمان رخنه کرده و همه‌جا حرف از این ویروس است، چطور شرکت‌های خدماتی ازجمله گاز و تلفن اقدام به صدور قبض و پیامک آن به مشترکان می‌کنند.

وی ادامه داد، وضعیت فعلی، شرایط اقتصادی و خدماتی را نیز دچار رکود کرده و بسیاری از کسب‌وکارهای مردم تعطیل و با رکود مواجه شده است.

یک مشترک دیگر نیز که پیامک قبض گاز به مبلغ ۴۲۲ هزار ریال دریافت کرده، گفت: از یک سو شرکت ملی گاز می‌گوید جای هیچ نگرانی نیست و مشکلی برای مشترکان گاز نخواهد بود، اما اکنون در صورتحساب گاز برای بنده عنوان‌شده تا پنجم اردیبهشت‌ماه مهلت پرداخت دارم.

قطع گاز در کار نیست

در همین حال رئیس ناحیه گاز شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تائید پیامک ارسال صورتحساب قبض گاز برای مشترکان گفت: پیامک صورتحساب گاز به‌صورت روال هر دوره صادر می‌شود و اعلام مهلت پرداخت فوری تا ۷۲ و۴۸ ساعت باید اصلاح و از سوی اپراتور حذف می‌شد که متأسفانه انجام نشد، اما جای نگرانی برای مشترکان نیست.

رضا علیزاده افزود: مشترکان گاز اطمینان خاطر داشته باشند که در شرایط فعلی که مردم با بیماری کرونا مواجه هستند، گاز هیچ مشترکی حتی بدهکار هم قطع نخواهند نشد ونگرانی آن‌ها بی‌مورد است.

قبض صادر می‌شود که محکوم نشویم

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل ارسال صورتحساب‌های پیامکی برای مشترکان گاز درآمل چه بوده است، گفت: دلیل اصلی شرکت برای ارسال صورتحساب‌ها در جریان بودن مشترکان از وضعیت گاز مصرفی هست و اینکه اطلاع داشته باشند از وضعیت خودشان و اینکه شرکت گاز را متهم نکنند که چرا قبض و صورتحساب برای ما ارسال نشده است.

رئیس ناحیه گاز آمل تصریح کرد: ارسال صورتحساب‌های گاز برای مشترکان به‌منزله پرداخت در شرایط کنونی نیست، البته اگر مشترکی شرایط پرداخت آن را هم داشت، امکان آن فراهم باشد.

علیزاده بابیان اینکه شرکت ملی گاز پرداخت صورتحساب را تا پایان اردیبهشت‌ماه به مشترکان مهلت داده است، گفت: مشترکینی که توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند تا پایان اردیبهشت در حقشان مساعدت می‌شود.

وی اضافه کرد: یک عده با سوءاستفاده از شرایط موجود و حرکت مثبت شرکت ملی گاز با داشتن حداقل یک سال تا دو سال بدهی قبلی می‌خواهند از پرداختن بدهی خود سر باز زنند.

رئیس ناحیه گاز آمل ادامه داد: گاز مشترکان بدهکار و خوش‌حسابی که به خاطر شیوع کرونا متضرر شده و درآمدشان دچار مشکل است تا پایان اردیبهشت قطع نمی‌شود.

علیزاده با بیان اینکه دراین مدت مشترکان هر نوع خدماتی از شرکت گاز داشته باشند طبق روال روزهای عادی سال انجام خواهد شد و مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: تاکنون گاز هیچ مشترکی در شهرستان آمل توسط این شرکت قطع نشده است و در صورت بروز قطعی گاز یا هر نوع درخواست خدمات با سامانه ارتباطی ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند تا مأموران امداد برای رفع عیب اقدام کنند.

شهرستان آمل با حدود ۴۱۳ هزار نفر جمعیت دارای ۱۲۸ هزار مشترک گاز شهری و روستایی است.

منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار