دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
آوای خزر بررسی می‌کند:
حال و روز بازار مازندران در آستانه ماه مبارک رمضان/کالا‌های تنظیم بازاری در یک قدمی عرضه
در حالیکه کمتر از ۱۰ روز به آغاز ماه رمضان باقی مانده است بر آن شدیم تا از آخرین وضعیت قیمت کالا‌های پر مصرف و همچنین اقدامات انجام گرفته از سوی مسئولان متولی شما مخاطبان گرامی را مطلع کنیم که در ادامه این گزارش، مشروح آن را می‌خوانید.
آوای خزر- در کنار نارسایی‌ها و مشکلات موجود در فضای اقتصادی کشور، بازار مناسبتی از پدیده‌هایی است که در طول سال‌های گذشته، در مقاطع گوناگون و به انحای مختلف، روند قیمت گذاری‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

ماه مبارک رمضان نیز از نمونه مقاطعی به شمار می‌رود که بنابر تجارب کسب شده از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و بازار، در روز‌ها و هفته‌های پایانی منتهی به حلول ماه مبارک رمضان، نوسانات قیمتی و افزایش نرخ برخی از اقلام و محصولات اساسی مورد نیاز مردم که در قالب و دایره اقلام غذایی قابل تعریف هستند به اشکال گوناگون بروز می‌کند.

در آستانه ماه مبارک رمضان تقاضا برای برخی اقلام اساسی بیشتر از ایام دیگر سال افزایش می‌یابد که این افزایش ضرورت عرضه بیشتر کالا‌ها و نظارت بر توزیع را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

در میان کالا‌های موجود در سطح بازار اقلامی همچون خرما، زولبیا و بامیه، مرغ، گوشت و خواروبار متقاضی بیشتری داشته که به بررسی بازار آن‌ها پرداختیم.
 
حال و روز بازار مازندران در آستانه ماه مبارک رمضان/کالا‌های تنظیم بازاری در یک قدمی عرضه
 
*آخرین قیمت مرغ و تخم مرغ در چند قدم مانده به ماه رمضان

کامران هاشمی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر می‌گوید: نرخ فعلی هر شانه تخم مرغ در بازار بین ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان است و به لحاظ تامین نیز مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: قیمت این کالا در ماه رمضان نیز با توجه به تعطیلی تالارها، عدم برگزاری مراسمات و ذخیره انجام شده دستخوش تغییرات محسوسی نخواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران خاطرنشان کرد: قیمت توزیع هر کیلو مرغ در بازار امروز به درب واحد‌های صنفی ۹۷۰۰ تومان و قیمت مصرف کننده نیز با احتساب سود ۱۰ درصدی، حدود ۱۱ هزار تومان است.

این مسئول صنفی ادامه داد: به لحاظ تامین این قلم کالا نیز با توجه به شرایط فعلی به لحاظ شیوع کرونا و تعطیلی آشپزخانه‌ها و لغو مراسمات و همچنین ذخیره سازی صورت گرفته از سوی دولت مشکل خاصی وجود ندارد و ثبات قیمت را نیز در ماه رمضان شاهد خواهیم بود.
 
حال و روز بازار مازندران در آستانه ماه مبارک رمضان/کالا‌های تنظیم بازاری در یک قدمی عرضه
 
*قیمت ۸۵ تا ۱۱۰ هزارتومانی انواع گوشت قرمز

قاسمی یکی از متصدیان عرضه گوشت گوسفندی در مرکز مازندران به خبرنگار آوای خزر در خصوص وضعیت قیمت انواع گوشت قرمز می‌گوید: قیمت متوسط هر کیلو انواع گوشت قرمز از گوشت گوسفندی گرفته تا گاوی بین ۸۵ تا ۱۱۰ هزار تومان است.
وی افزود: بنظر می‌رسد با آغاز به کار کشتارگاه‌ها از روز شنبه و همچنین ذخیره سازی دولت، کمبودی به لحاظ تامین نیاز بازار نداشته باشیم و قیمت‌ها هم بدون تغییر بماند.
 
حال و روز بازار مازندران در آستانه ماه مبارک رمضان/کالا‌های تنظیم بازاری در یک قدمی عرضه

*ممنوعیت فروش فله زولبیا و بامیه در ماه رمضان امسال

حسن ژولیده رئیس اداره صمت ساری در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در خصوص عرضه و قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان اعلام کرد: بنا بر تصمیم اخذ شده تمامی قنادان می‌بایست از فروش فله زولبیا و بامیه به مشتریان خودداری کنند.

وی افزود: مقرر شده است تا این قلم کالا به صورت بسته بندی و در اوزان نیم و یک کیلویی به صورت کاملا بهداشتی به مشتریان عرضه شود.

رئیس ادراه صمت ساری متذکر شد: قیمت این کالا به صورت کشوری اعلام خواهد شد و بلافاصله پس از تعیین نرخ مصوب، اطلاع رسانی خواهد شد.

*قوانلو: هیچ کمبودی در تامین کالا‌های اساسی نداریم

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار ما از توزیع بیش از ۱۲ هزار تن اقلام اساسی تنظیم بازاری ویژه ماه رمضان در مازندران خبر داد و گفت: دو هزار تن برنج، دو هزار تن شکر، بیش از ۸۰۰ تن گوشت قرمز، حدود دو هزار تن گوشت مرغ منجمد، دو هزار تن روغن و حدود ۴ هزار تن خرما برای تنظیم بازار در ماه رمضان به استان مازندران تخصیص یافته است.
قوانلو ادامه داد: تمامی این کالا‌ها تامین شده و هیچگونه نگرانی برای تامین کالا‌های مورد نیاز ماه رمضان وجود ندارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: کلیه این اقلام ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت در بازار توزیع و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. قوانلو متذکر شد: مراکز عرضه این اقلام فروشگاه‌های بزرگ و بسیاری از واحد‌های صنفی در سطح شهرستان‌ها هستند تا از ایجاد تجمع جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: مردم به هیچ وجه نگران کمبود کالا نباشند و تدابیر لازم برای تامین اقلام پر مصرف ماه رمضان اندیشیده شده است.

*جعفری: برای تامین و توزیع گوشت قرمز و مرغ آمادگی کامل داریم

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران نیز در ارتباط با تامین نیازمندی‌های مواد پروتئینی مازندران در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برای تامین و توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان آمادگی کامل داریم.

سیدمحمد جعفری ادامه داد: بیش از هزار تن مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار تومان و بیش از ۶۰۰ تن گوشت قرمز منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران به فعالیت این مجموعه در ایام نوروز خاطر نشان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد پدافند زیستی استان در این مجموعه اجرای و این خدمات تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم می‌یابد.

وی با اعلام اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ تن مرغ از تولید کنندگان استان مازندران خریداری می‌کنیم، یادآور شد: بر اساس دستورالعمل شرکت پشتیبانی امور دام کشور بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد کارتنی از تولیدکنندگان استان خریداری شده است.

با توجه به تعطیلی بسیاری از هتل ها، رستوران ها، آشپزخانه ها، لغو مراسمات مذهبی و افطاری‌ها و همچنین تعطیلی بازار طی سال جاری و انباشت کالا‌ها در انبار‌ها و همچنین اظهارات مسئولان صنفی و همچنین دستگاه‌های متولی بنظر می‌رسد ماه رمضان امسال علیرغم درگیری مردم و کسبه با کرونا، سالی کم تنش در بحث تامین اقلام و نوسانات قیمتی باشد.
 
تنظیم: مجتبی قربانی

انتهای پیام/۱۳۶۲

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها