دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
ماسک ها برای مقابله با ویروس کرونا تاثیر دارند؛ بنابراین در این روزهای کمبود ماسک تهیه خانگی آن توصیه می شود.

ماسک های دست دوز را با این روش تولید کنید

به گزارش آوای خزر، حدود ۳ ماهی می‌شود که ویروس کرونا جان هزاران انسان را در این کره خاکی گرفته و افراد زیادی را به خود مبتلا کرده است با این حال سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که مهم‌ترین و بهترین راهکار‌ها برای مقابله با این ویروس شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع به مدت حداقل ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در طول روز است که اگر هر یک ساعت به انجام چنین کاری اقدام کرد می‌توان گفت که فرد به هیچ عنوان به ویروس کرونا مبتلا نخواهد شد.

از موارد دیگری که می‌توان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره کرده استفاده از ماسک، دستکش و ژل‌های ضدعفونی کننده است که هنگام حضور در اماکن عمومی و اجتماعی بایستی از آن‌ها استفاده کرد؛ با این حال روش‌هایی برای تهیه و تولید ماسک‌های خانگی توصیه می‌شوند.

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنیم که استفاده از ماسک به‌ تنهایی باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید نخواهد شد و در کنار آن شستشوی حتمی دستان نباید فراموش شود و بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک تنها برای افراد بیمار و مشکوک به کووید ۱۹ ضروری خواهد بود و افرادی که سالم هستند فقط در شرایط ویژه باید از ماسک استفاده کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که فقط ماسک‌های استاندارد تنفسی می‌توانند در مقابل ویروس کرونا نقش داشته باشند و ماسک‌های معمولی افراد را در برابر این ویروس محافظت نخواهند کرد. اما ناگفته هم نماند که استفاده از ماسک‌های معمولی هم در برابر بیماری‌ها تا حدودی از انتشار بیماری جلوگیری خواهند کرد.

ماسک های دست دوز را با این روش تولید کنید

آیا ماسک تنفسی پارچه‌ای برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاثیر دارند؟

توصیه سازمان‌های بهداشتی به خصوص مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا این است که ماسک‌ها حتی ماسک‌های جراحی فقط یک‌بار باید استفاده و سپس دور انداخته شوند و حتما قبل از دور انداختن آن‌ها را در کیسه‌ای در بسته گذاشت و بعد در سطل زباله انداخت. هر چند سازمان بهداشت توصیه می‌کند که فقط افراد بیمار از ماسک استفاده کنند، اما استفاده همگانی از ماسک توسط همه افراد بی تاثیر نخواهد بود.

برای دوختن ماسک می‌توان از حوله حمام، پارچه‌های میکروفیبر که به منظور تمیزکردن سطوح استفاده می‌شوند و پارچه‌های کتان با بافت تنگ و چندلایه، استفاده کرد.

بهتر است بدانید که پیش از بریدن و دوختن ماسک‌ها حتما پارچه‌ها را بشویید و ۱۰ دقیقه آن‌ها را در آب بجوشانید. توجه کنید که ماسک‌ها باید به اندازه‌ای باشند که از بالای بینی تا زیر چانه و نزدیکی گوش را بپوشاند؛ بنابراین میزان پارچه‌ی بریده شده باید حدود ۳۰ در ۱۵ سانتی متر باشند.

ماسک های دست دوز را با این روش تولید کنید

برای اینکه ماسکی که می‌سازید تاثیر مفیدی داشته باشند، بهتر است از سه لایه پارچه استفاده کنید؛ چرا که هر لایه این پارچه‌ها به‌اندازه یک‌سوم یک ماسک استاندارد کارایی دارد و درصورتی که پارچه بافت بسیار تنگ و سفت بود می‌توان از دو لایه استفاده کرد.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها