دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
بسته اخبار انتظامی مازندران
در بسته اخبار انتظامی شنبه 30 فروردین 98 استان مازندران، خبر‌هایی از دستگیری موبایل قاپ حرفه ای و کشف 25 کيلوگرم تریاک و حشیش تا فراخوان مشمولان پزشکی و پیراپزشکی اردیبهشت ماه را می‌خوانید.
*مشمولان پزشکی و پیراپزشکی اردیبهشت ماه به مرکزآموزش اعزام نمی‌شوند 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از عدم اعزام مشمولان وظیفه عمومی پزشکی و پیراپزشکی به مرکز آموزش در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.  

به گزارش آوای خزر، سرهنگ "وحید بریمانی" با اعلام این خبر، گفت: فارغ التحصیلان فوق دیپلم به بالا و دانشگاهی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی که تاریخ اعزام به خدمت وظیفه عمومی آنان اول اردیبهشت ماه سال ۹۹ که کد محل خدمت آنان یکی از یگان‌های خدمتی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی است، نیازی به مراجعه به مرکز آموزش نیست.

وی تصریح کرد: این دسته از مشمولان که یگان خدمتی آنان نیروی انتظامی استان مازندران است باید راس ساعت مقرر خود را به معاونت بهداد استان واقع در ساری، خیابان فرهنگ، ابتدای خیابان قارن، درمانگاه بقیه الله فرماندهی انتظامی استان معرفی کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: مشمولان وظیفه عمومی پزشکی و پیراپزشکی که یگان‌های خدمتیآنان سپاه کربلای استان اعلام شده باید در ساعت مقرر به درمانگاه ولیعصر (عج) سپاه کربلای استان واقع در ساری، میدان امام، ابتدای بلوار پاسداران مراجعه کنند.

سرهنگ بریمانی، خاطر نشان کرد: مشمولان وظیفه عمومی خارج از این موضوع قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی از قبیل: کوتاه نمودن موی سر، گرفتن ناخن‌ها و. را رعایت کرده و با همراه داشتن مدارک لازم، تجهیزات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راس ساعت مقرر در محل اعزام واقع در کیلومتر ۵ جاده "ساری – نکا" پارک شهید زارع حضور یابند.

وی افزود: برابر ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح با توجه به اینکه اعزام به مرخصی سربازان در طول دوره آموزشی بدلیل شرایط پیش آمده (جلوگیری از شیوع بیماری کرونا امکان پذیر نیست) مشمولان اصل مدارک مورد نیاز (برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلین، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده درجه یک شهداء و...) را به همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی مازندران تاکید کرد: از اعزام مشمولان معاف از رزم (دارای بیماری‌های مزمن آسمی، قلبی و عروقی، خونی، گوارشی و عفونی) و مشمولانی که به بیماری کرونا مبتلا و مشکوک به بیماری هستند، در این دوره خودداری و موعد اعزام آن‌ها تمدید خواهد شد.

 *موبایل قاپ حرفه‌ای در دام پلیس 

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری سارق موبایل قاپ با ۱۷۰ فقره سرقت در شهرستان "بابل" خبر داد.  

سردار "سید محمود میرفیضی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت و موبایل قاپی توسط یک جوان موتور سوار در سطح شهرستان بابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان بابل با تشکیل اکیپی مجرب متشکل از عوامل پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ با تقویت گشت‌های انتظامی و هدفمند حین انجام ماموریت در محدوده یکی از خیابان‌های شهر، سارق موبایل قاپ را حین سرقت و قاپیدن گوشی تلفن همراه یک شهروند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: سارق ۱۷ ساله اهل و ساکن شهرستان بابل در تحقیقات و بازجویی پلیس به ۱۷۰ فقره سرقت و موبایل قاپی در سطح شهرستان‌های بابل، قائم شهر، بابلسر و آمل اقرار کرد.

سردار میرفیضی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: همواره هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم را جدی گرفته و نکات ایمنی و حفاظتی را در مراقبت از اموال خود رعایت کنند.  

 *کشف ۲۵ کیلوگرم تریاک و حشیش در سوادکوه 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان از انهدام باند تهیه و توزیع موادمخدر و کشف ۲۵ کیلوگرم تریاک و حشیش در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر استان و شهرستان "سوادکوه " خبر داد.  

سرهنگ  علیرضا ثقفی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان "سوادکوه"، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهمان به موادمخدر که با یک دستگاه خودرو اقدام به حمل و جایجایی موادمخدر می‌کردند در آن شهرستان شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در عملیات مشترک با پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان سوادکوه ضمن بازداشت متهمان در بازرسی از خودرو موفق شدند، ۲۵ کیلو تریاک و حشیش از داخل خودرو کشف کنند.

سرهنگ ثقفی، افزود: با توقیف خودروی متهمان این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

 *کشف ۴۹ فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی جویبار 

فرمانده انتظامی شهرستان "جویبار" از اجرای موفقیت آمیز طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با کشف ۴۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۱۳ سارق و مالخر اموال مسروقه در این شهرستان شدند.

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده در مجموع به ۴۹ فقره سرقت منزل، اموال و قطعات خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ جعفری، اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات ۳۶ موتور سیکلت و ۲۲ خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

 *سارقان سیم برق در دام پلیس سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان "سوادکوه شمالی" از دستگیری سارقان سیم برق حین سرقت در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ"شهرام دمساز" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق از شبکه‌های روستایی در شهرستان سوادکوه شمالی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان"سوادکوه شمالی"، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پاسگاه انتظامی " لفور" با تقویت گشت‌های انتظامی حین گشت زنی به یک خودروی سواری پراید با دو سرنشین که با پلاک مخدوش در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی بود، مظنون شدند.

سرهنگ دمساز، افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه این خودرو را متوقف کردند و در بررسی‌های اولیه از سرنشینان خودرو و در ادامه با بازرسی از داخل آن دریافتند، این افراد سارق سیم برق هستند.

وی اظهار کرد: با دستگیری متهمان به سرقت سیم برق و کشف ابزار آلات، این افراد در بازجویی‌های به عمل آمده به ۲ فقره سرقت سیم برق در شهرستان سوادکوه شمالی و شهرستان‌های همجوار اعتراف کردند.

سرهنگ دمساز با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: در تامین نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 *دستگیری سارق باغات و ادوات کشاورزی در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسایی و دستگیری سارق باغات و ادوات کشاورزی با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ  ناصر علی صفر پور گفت: در پی وقوع سرقت‌های صورت گرفته از مزارع و باغات روستا‌های شهرستان ساری تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران بخش انتظامی"فرح آباد" این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی سارق را شناسایی کردند.

وی خاطر نشان کرد: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری بوده در حین سرقت از یکی از باغات این شهرستان دستگیر شد و در بازجویی پلیس به ۶ فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی ساری اعتراف کرد.

سرهنگ صفر پور ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری مردم با پلیس از صاحبان باغات، مزارع و روستائیان، خواست: دقت نظر لازم را در نگهداری تجهیزات کشاورزی به خصوص موتور، پمپ‌های آب و. داشته باشند و حتی الامکان وسایل مذکور را در محلی مناسب و محصور جانمایی کنند.


 انتهای پیام/۱۰۰۰


 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار